W odległym o 100 km od Budapesztu, będącym jednym z najważniejszych węzłów kolejowych Węgier i liczącym 86.331 mieszkańców miejscowości Solnok (Szolnok), ruszyła produkcja składów elektrycznych Flirt szwajcarskiego Stadler Busnang AG. W uroczystości oddania nowopowstałego zakładu udział wziął prezes –dyrektor generalny Stadlera, a zarazem większościowy właściciel firmy Peter Spuhler, oraz minister do spraw społecznych Péter Kiss i burmistrz Solnoku Ferenc Szalay.
Zakłady Produkcji Taboru Kolejowego Stadler A.G. w Szolnok będą samodzielnie uczestniczyć w międzynarodowych przetargach. Ponieważ w międzyczasie znacznie wzrósł popyt na Flirty, dotychczas planowana produkcja zostanie znacznie rozszerzona i nie tylko produkować tu będą pudła wagonów, ale montowane będą całe składy. Nowy zakład stworzył miejsca pracy dla dwustu osób i produkować będzie 200 pudeł rocznie. Razem ze sprzedanymi MÁV 60-oma składami, Stadler na całym świecie sprzedał 515 Flirtów. Stadler w pierwszych dniach marca zdobył ostatnie zezwolenia konieczne do uruchomienia produkcji. Obecna moc przerobowa to 60 pudeł wagonów rocznie.
Wartość pierwszej, zakończonej już fazy budowy zakładów w Solnok wynosi 5 miliardów forintów, co do końca roku uzupełnione zostanie kolejnymi 5 miliardami po przekazaniu hali spawania CNC. W przyszłym roku zostaną zbudowane montażownie końcowe. Jak podkreślił Peter Spuhler, wraz ze swoimi zakładami w węgierskim Szolnok i w polskich Siedlcach, stworzyli bardzo poważną bazę wytwórczą w Europie Środkowo-Wschodniej.
Budowa zakładów Stadlera w Szolnok rozpoczęła się latem 2008 r. Nowa fabryka włączyła się do produkcji zakupionych w 2007 przez MÁV 30 składów Flirt, z których 7 na pewno powstanie już w Szolnok. Ostatnie egzemplarze drugiej partii 30 składów Flirt pojawią się na węgierskich liniach kolejowych w 2010 r. Według stwierdzenia ministra Pétera Kiss, inwestycja w Szolnok powstała jako doborowy wzorzec dla innych, w jaki sposób należy stwarzać niezależne od polityki inwestycje, które przynoszą nowe miejsca pracy. Miasto za symboliczną złotówkę przekazało Stadlerowi tereny, ponieważ dzięki temu w mieście powstaną nowe miejsca pracy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.