TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szybciej czy wolniej ze Szczecina do Warszawy?
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.02.2018 16:54:56
Szybciej czy wolniej ze Szczecina do Warszawy? (foto: PKP PLK)

Wracamy do tematu skrócenia czasu przejazdu ze Szczecina do Warszawy i to do 3 godzin i 20 minut. Nie jest to wcale takie oczywiste.

Jak wyjaśnia wiceminister Andrzej Bittel 7 listopada 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia "Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej", przedłożonej przez Pełnomocnika rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej. Niniejszy dokument formułuje podstawowe założenia dla przygotowania i realizacji inwestycji objętych koncepcją budowy CPK.

Przywołane w interpelacji posła Arkadiusza Marchewski wypowiedzi Prezesa PKP S.A., dotyczące skrócenia czasów dojazdu do CPK, oparte były na przyjętych wstępnych założeniach do projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego, które nie przesądzają o wyborze i zakresie podejmowanych inwestycji – podał Bittel. W chwili obecnej prowadzone są niezbędne analizy komponentu kolejowego CPK uwzględniające elementy przedstawione w przyjętej Koncepcji. Po ich zakończeniu nastąpi uszczegółowienie zakresu oraz planowanych kosztów realizacji potencjalnej rozbudowy sieci kolejowej – dodał. Przypomnijmy, że Prezes Maminski zapowiadał skrócenie czasów przejazdu z większych ośrodków do CPK do około 3 godzin. Czas ten ze Szczecina został oszacowany na 3 godziny i 20 minut.

Kwestia dobrego powiązania CPK z innymi środkami transportu wydaje się kluczowa w kontekście potencjalnego sukcesu tej inwestycji. CPK musi stanowić integralną część systemu transportowego kraju. W celu zwiększenia dostępności portu lotniczego i umożliwienia dużej liczbie pasażerów korzystania z usług lotniska duże znaczenie ma prawidłowe wkomponowanie lotniska w system transportowy i właściwe organizowanie transportu naziemnego. Dobre połączenie portu lotniczego z systemem sieci kolejowej przyczyni się do wykorzystania pełni jego potencjału, a tym samym generowania dodatkowych korzyści dla gospodarki. Niemniej jednak realizacja budowy CPK zgodnie z Koncepcją będzie musiała prowadzić do kompleksowej przebudowy systemu krajowego transportu pasażerskiego, zintegrowanego z systemem transportu międzynarodowego.

Jednocześnie odnosząc się do cen biletów kolejowych pomiędzy Warszawą a Szczecinem, Bittel poinformował, że w trakcie opracowania modelu cenowego będzie uwzględniona relacja popytowo–podażowa zarówno połączeń kolejowych, jak i lotniczych, a także czynniki zewnętrzne, m.in. konkurencyjność na rynku. Zostaną dołożone wszelkie starania aby wybrane rozwiązanie cenowe optymalizowało parametry istotne z perspektywy przewoźnika, takie jak rentowność połączeń oraz wychodziło naprzeciw oczekiwaniom społecznym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
Warszawa
CPK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....