TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szybciej między Poznaniem a Szczecinem, jest kolejna umowa
- Opublikowano: 21.12.2018 11:58:06 1 komentarz

Atrakcyjny czas przejazdu, wyższy poziom bezpieczeństwa komfortowe stacje, oraz sprawniejszy przewóz towarów, to główne efekty modernizacji trasy kolejowej Poznań – Szczecin.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały kolejną umowę za ponad 201 mln zł. Dzięki niej między Słonicami a Szczecinem Dąbie będą nowoczesne urządzenia sterowania ruchem oraz sprawna łączność niezbędna dla bezpiecznych podróży.

Umowa na zaprojektowanie i wykonanie zabudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej między Słonicami a Szczecinem Dąbie obejmuje budowę nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym budowę lokalnego centrum sterowania (LCS) w Stargardzie.

Modernizacja linii Poznań – Szczecin, na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie, to jedna z największych inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków instrumentu CEF "Łącząc Europę". Konsekwentnie realizujemy kolejne etapy i dziś podpisujemy czwartą umowę. Tym samym na tę trasę z Krajowego Programu Kolejowego przeznaczyliśmy już ponad 1,6 mld zł – mówi Arnold Bresch, Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

LCS to jeden z elementów, który zapewni wyższy poziom bezpieczeństw jazdy pociągów. Komputerowy system będzie wspierał pracę dyżurnych ruchu. Nowoczesne sterowanie pozwoli na szybszą i bezpieczniejszą jazdę pociągów przez stacje. Zamontowany zostanie monitoring na przejazdach kolejowo – drogowych. Kamery będą także na modernizowanych peronach, co zapewni większe bezpieczeństwo pasażerom. Projekt przewiduje budowę nowoczesnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami oraz Słonicami a Szczecinem Dąbie. W ramach projektu wybudowana zostanie także nowoczesna sieć teletransmisyjna kolejowej radiołączności. Zapewni to bezprzerwową łączność pomiędzy posterunkami ruchu dla bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu pociągów.

Podpisany dzisiaj kontrakt to druga umowa dla tej inwestycji na srk z tzw. "otwartym interfejsem". Wcześniej podobną umowę PLK podpisały dla odcinka Poznań – Wronki. Taki zapis umożliwia pozyskanie od wykonawców informacji o powiązaniu urządzeń wewnątrz systemu srk oraz istniejącego systemu z innymi systemami.

Wartość umowy, to 201,2 mln zł netto z czego 165,5 mln zł netto pochodzi ze środków finansowych instrumentu "Łącząc Europę" Unii Europejskiej. Roboty wykona firma AŽD Praha s.r.o. Umowa na srk jest czwartą umową podpisaną przez

PLK na modernizację, ważnej trasy Szczecin – Poznań.

Modernizacja linii Poznań - Szczecin

Projekt Modernizacja linii kolejowej Poznań – Szczecin, na odcinku Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie to jedna z największych inwestycji realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków finansowych instrumentu finansowego "Łącząc Europę" Unii Europejskiej.

Prace budowlane rozpoczęły się w listopadzie br. między Poznaniem a Wronkami. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest pod koniec 2020 r. Będą wymieniane tory. Przebudowane 43 perony na 21 stacjach i przystankach. Pasażerowie zyskają nowoczesne perony wyposażone w nową nawierzchnię, wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie, informację pasażerską i nowe oznakowanie. Zostaną także dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Zwiększy to komfort korzystania z transportu kolejowego.

Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie, nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa 48 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększą bezpieczeństwo. Zmodernizowana będzie także sieć trakcyjna i układy zasilania. Pracami modernizacyjnymi objętych zostanie także 18 wiaduktów kolejowych. Wybudowanych i zmodernizowanych zostanie 68 obiektów inżynieryjnych z przystosowaniem ich do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt. Modernizacja linii kolejowej E59 skróci czas przejazdu najszybszych pociągów o około 50 minut, dzięki możliwości jazdy pociągów z prędkością do 160 km/h. Zwiększy się również przepustowość linii. Poprawi się oferta przewozowa.

Aby wykonać wszystkie zasadnicze roboty do końca 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykonały wcześniej, w latach 2017 r. – 2018, torowe roboty na prawie 100 km torów między Słonicami a Szczecinem Dąbie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Szczecin
Poznań
modernizacja
PKP PLK
  • przemas22223 – 23.12.2018

    Dla mnie to dość modernizacja. Chcą modernizować odcinki Szczecin Dąbie - słonice oraz Wronki - Poznań, a gdzie modernizacja odcinka od Wronek przez Krzyż, Dobiegniew do Słonic? Dla mnie to jedno wielkie gówno a nie modernizacja. Ale tak jest zawsze w Polsce. Początek i koniec modernizują a środek pozostaje taki jaki jest.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....