Szybciej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem

inforail
21.12.2018 06:49
0 Komentarzy

Będą szybsze iwygodniejsze podróże w województwie lubuskim dzięki modernizacji torów międzyZbąszynkiem a Czerwieńskiem.

Podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów na stacjachBabimost i Sulechów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski wZielonej Górze podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznejwartości ponad 78 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w UrzędzieMarszałkowskim Województwa Lubuskiego umowę na dofinansowanie projektu”Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek -Czerwieńsk – II etap”. Dofinansowanie inwestycji z Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Lubuskiego wyniesie ponad 59 mln zł. Wartość całegozadania, które będzie finansowane także z Funduszu Kolejowego i środków własnychPLK, przekracza 69 mln zł.

W ramach zadania wyremontowane będą tory i obiekty na około42 km trasy. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym iogrzewane rozjazdy. Poziom bezpieczeństwa zwiększy modernizacja 29 przejazdówkolejowo – drogowych, będzie nowa nawierzchnia i monitoring.

Zasadniczym efektem planowanych prac będą sprawniejsze ikrótsze podróże. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka doCzerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Obecnie pokonują ten odcinek zprędkością do 100 km/h. Inwestycja poprawi przepustowość trasy i punktualnośćpociągów. Umożliwi to przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń, cozwiększy dostępność kolei dla mieszkańcom regionu.

Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacjąprac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdępociągów z prędkością 100 km/h. Przebudowano perony przystanku ŁęgowoSulechowskie. Wybudowano zelektryfikowany 2,5 km tor między Pomorskiem aPrzylepem, tzw. łącznicę kolejową, która wyeliminowała konieczność zmianykierunku jazdy pociągów na stacji Zielona Góra.

Wygodniejsze podróże zapewni przebudowa peronów na stacjachw Babimoście i w Sulechowie. Pasażerowie jadący w stronę m.in. GorzowaWielkopolskiego, Zbąszynka czy Nowej Soli łatwiej skorzystają z pociągów dziękiwyższym lepiej wyposażonym peronom. Będą nowe ławki i wiaty.. Zlikwidowane będąbariery architektoniczne, gdyż na peronach zaplanowano pochylnie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpiszą umowę z wykonawcą na przeprowadzenieinwestycji w połowie 2019 roku. Prace mają potrwać do końca 2021 r.

Rewitalizacja liniikolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski

Druga podpisana umowa dotyczyła dofinansowania na wykonaniedokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji administracyjnych dla projektu”Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski”.Przygotowanie tego projektu będzie kosztowało blisko 9 mln zł. Kwota dofinansowaniaz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego wyniesie 7,5 mln zł. Pozostała kwota będzie zFunduszu Kolejowego i środków własnych PLK.

Celem projektu jest przygotowanie optymalnego warianturewitalizacji trasy z Krzyża do Gorzowa Wielkopolskiego. Zakładane jestzwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niżobecnie. Prace nad projektem mają rozpocząć się w maju 2019 r. i potrwają dowrześnia 2020 r. W przyszłości dokumentacja pozwoli na sprawną przebudowę liniikolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski.


Komentarze