TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szybciej z Olsztyna do Ełku
PKP PLK InfoRail.pl - Opublikowano: 31.03.2017 10:53:43 8 komentarzy
Szybciej z Olsztyna do Ełku (foto: PKP PLK)

O 30 minut szybciej z Olsztyna przez Korsze do Ełku, lepszy dostęp do pociągów, wygodniejsza obsługa na stacjach i przystankach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ? takie będą efekty modernizacji i elektryfikacji linii Ełk ? Korsze.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do inwestycji wartej ponad 500 mln zł. Właśnie ogłosiły przetarg na dokumentację projektową, która określi dokładny zakres prac. Zaplanowano elektryfikację trasy Ełk ? Korsze (ok. 94 km), dzięki czemu skróci się czas przejazdu oraz zdecydowanie poprawi się komunikacja w regionie ? m.in. poprzez uruchomienie dobrego połączenia między Olsztynem a Ełkiem przez Korsze.

Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy z Ełku do Korsz, oraz prac na linii 353 na odcinku od Iławy do Korsz, pojedziemy o 30 min. krócej z Olsztyna do Ełku, przez Korsze. Wygodne perony na stacjach i przystankach wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych zwiększą komfort podróży pasażerów. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych ? mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oprócz elektryfikacji linii PLK planują wykonać prace, które poprawią standard obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Perony będą wygodniejsze. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów. Obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Planowana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów ? ważnych elementów linii kolejowej. Po zakończeniu pociągi pasażerskie i towarowe przyspieszą. Poprawią się warunki do przewozu ładunków.

Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa 78 przejazdów kolejowo ? drogowych. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe.

Projekt pn. "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk ? Korsze wraz z elektryfikacją" realizowany będzie z POIiŚ. Szacunkowy koszt inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym wynosi to 578,5 mln zł. Prace projektowe zaplanowano do 2020r., natomiast realizacja robót budowalnych planowana jest w latach 2020-2023.

Kolej wraca na Warmię i Mazury

PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym planują realizację 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. M.in. dzięki o ok. 1h 25 min skróci się podróż w relacji Olsztyn ? Szczytno ? Ełk (z 3h 36 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasie Działdowo ? Olsztyn (ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd z Olsztyna do Warszawy.

PLK elektryfikują linie kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. przewidują elektryfikację ok. 300 km linii kolejowych, a dla dalszych ok. 500 km prowadzone są prace studialne. Spółka zelektryfikuje m.in. trasy Ocice - Rzeszów, Lublin ? Stalowa Wola Rozwadów, Węgliniec ? Zgorzelec czy Szczecin Główny ? Granica państwa (Tantow). Zaplanowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje linii sprawią, że podróże koleją po Polsce będą jeszcze szybsze i wygodniejsze. Poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Ełk
Korsze
Olsztyn
  • anarh – 31.03.2017

    to po co te projekty , nowych lokomotyw dual-power. ? akurat zrobią jak elekrtyfikację skonczą , gdzie logika . albo elrktryfikacja albo Lok. spalinowo - elektryczne szlakowe . za dużo podatków oddajemy , to jest rozżzutnośc , kosztem kogo.........

  • a – 31.03.2017

    A Gorzów (123 tys. mieszkańców) nadal bez pociągów elektrycznych xD

  • pelikman – 31.03.2017

    ..."tylko koni zal" ... jednym z atutów warminsko - mazurskiego jest krajobraz....udało się (choć częściowo) wybronić przed wiatrakiem na kazdym pagórku za 1 juro od niemca, a tu elektryfikacja ... a linie tam sa przepiękne ....i całe lata bez drutu hulało, az nastał knur jewropy i zajefał bankomatami kolej w całym regionie - jeszcze za poprzedniego PISu udało przejechac się od suwałk do szczecina przez orzysz, stare juchy, mrągowo, mikołaki w czasie calkiem całkiem, a teraz ... ach z żal żal żal ....Ale cóż poradzić - "uwierzyliśmy megafonom" że to PO jewropejq być Murzynem Zachodu i trza wszystko likwidować, bo inaczej to zaścianek i poruta i sie Pan wq...i i PO łebq nie pogłaska ...... ale dość zycia przeszłością - POszło w uj - mam nadzieje na zawsze, a teraz nie dajmy sobie wmówić, że nie mamy prawa do swych aspiracji, zwłaszcza że bez nich będziemy tylko naganiaczami na dewizowych polowaniach w przepięknych lasach warmii mazur i podlasia ... i patrzmy wladzy na ręce i WYMAGAJMY od siebie i od rządzących!....i zastanówmy sie na Boga, czy naprawdę trza wszystko elektryfikować?!

  • ND – 01.04.2017

    @ pelikmanWiele racji masz Pan, ale trzeba zrobic rachunek zyskow i strat. Jesli oplacalny bedzie drut, to tak trzeba go robic, ale jak wyjdzie ze bez druta bedzie dobrze to moze ta zaoszczedzona kasa dac na wydluzenie linii kolejowych czy tez budowe nowych odcinkow tzw. protez.

  • f – 01.04.2017

    Za komuny by ten drut zrobiono w kilka tygodni bez niczego. Teraz mimo wagonów-palownic, wagonów-dźwigów i składów do potokowego montażu/wymiany sieci trakcyjnej takie terminy są nieosiągalne bo niedasię. Tu jeszcze problem zasilania - kilka podstacji wymaga przyłączy do krajowej sieci energetycznej.

  • Zetes – 01.04.2017

    Prace budowlane mają się zacząć w 2020 roku... czyli po wyborach! Wiedząc, jak obecny rząd traktuje projekty infrastrukturalne swoich POprzedników, zalecałbym podchodzenie do szumnych zapowiedzi z dużą ostrożnością.

  • ex-allensteiner – 01.04.2017

    Dla nich to tylko warszawka, kurpie i reszta pisiarni. Olsztyn to Polska A a nie Wolska C . Teraz kasa dla nas!

  • slimak – 03.04.2017

    ... no niestety 2020. Najpierw zrobia Szczytno-Elk, zeby caly ruch tu przekierowac a nastepnie wystartuja z Korsze- Elk. Rzeczywiscie smutne to jest, ze az tak ,,szybko ,, to zrobia...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....