TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Szybiej z Gdyni do Słupska
PKP PLK - Opublikowano: 21.05.2015 09:53:58 2 komentarze
Linia nr 202 (źródło: Wikimapia)

Skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie liczby pociągów na linii kolejowej Gdynia ? Słupsk. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jeszcze w tym rok przygotują szczegółową analizę poprzedzającą inwestycję.

Jeszcze w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończą przygotowania studium wykonalności ? szczegółowej analizy, która pozwoli na przeprowadzenie modernizacji linii kolejowej ze Słupska do Gdyni. PLK zaplanowały, że inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 4 ? 5 lat. Jej głównym celem będzie skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu maksymalnej prędkości pociągów z 100 - 120 km/h do 160 km/h. Studium wykonalności uwzględni różne scenariusze kursowania pociągów na całej trasie i poszczególnych odcinkach. PLK zakłada, że czas przejazdu z Gdyni do Słupska, który obecnie wynosi 1,5 ? 2 godziny, dzięki pracom skróci się nie mniej niż 20 min.

Inwestycja na trasie Słupsk ? Gdynia uzupełni jeden z najważniejszych projektów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - modernizację magistrali Warszawa ? Gdynia. Inwestycja zakończona w 2014 roku pozwoliła już na skrócenie czasu przejazdu pociągiem ze stolicy do Słupska z 8,5 ? 9 godzin do niecałych 6 godzin.

Prace na trasie do Słupska PLK planują zrealizować ze środków UE na lata 2014 ? 20. Obejmą one przebudowę torów, wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Podróżni będą mogli wygodnie wsiadać do pociągów, gdyż perony zostaną podwyższone oraz w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności.

Jednym z celów inwestycji jest zwiększenie przepustowości ? liczby pociągów, na linii kolejowej z Wejherowa przez Lębork do Słupska. Opracowywane przez PLK studium określi zakres inwestycji i rozwiązania pozwalające osiągnąć ten cel. Zarządca sieci kolejowej prowadzi konsultacje i studia, które pozwolą zdecydować - czy istnieje potrzeba rozbudowy linii o drugi tor, czy wystarczą inne rozwiązania zapewniające w perspektywie 30 lat zakładany rozkład jazdy pociągów i krótką podróż. W połowie 2015 roku zostanie wybrane najbardziej optymalne rozwiązanie.

Studium wykonalności przygotowuje konsorcjum firm: CONSEKO-SAFAGE S.A. i Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Koszt zadania ponad 1,6 mln zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Gdynia
Słupsk
modernizacja
  • btw – 22.05.2015

    Tam już dawno powinny być dwa tory od na całej trasie Gdynia-Szczecin. Ta trasa ma niesamowity potencjał.

  • Maciek z Lublina – 01.06.2015

    Popieram . Dwa tory na całości z Gdańska do Szczecina . Wtedy możliwe byłoby wzmocnienie ruchu dalekobieżnego w stopniu wprost trudnym dziś do uwierzenia : 5 par TLK z Gdańska do Szczecina , 2 pary TLK z Białegostoku do Szczecina , 2 pary TLK ze Szczecina do Suwałk . To byłoby wykonalne w razie dwóch torów na całości miedzy Gdańskiem a Stargardem Szczecińskim , czyli na całości linii 202 .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....