Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tabor Kolei Dolnośląskich rośnie w siłę. 11 nowych składów spalinowych i elektrycznych

inforail
07.02.2018 11:01
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskieotrzymały dofinansowanie z Funduszy Europejskich w wysokości ponad 85 mln zł.Dzięki temu w najbliższym czasie na dolnośląskie tory wyjedzie 11 nowychpociągów.

Krótszy czas przejazdu, poprawa komfortu podróży,dostosowanie usług transportowych dla osób niepełnosprawnych i zwiększeniemobilności mieszkańców Dolnego Śląska. Te wszystkie cele uda się osiągnąćKolejom Dolnośląskim dzięki zakupowi nowego taboru.

Inwestycja w nowepociągi to wielka szansa dla Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Mam nadzieję,że nowoczesny, komfortowy tabor jeszcze bardziej zachęci Dolnoślązakówdojeżdżających codziennie do pracy do zmiany środka transportu z samochodu nakolej – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

W ramach programu tabor spółki powiększy się o 5czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 6 trójczłonowychspalinowych zespołów trakcyjnych. Łącznie nowe pojazdy pomieszczą ponad 4tysiące pasażerów. Składy spalinowe będą osiągać prędkość maksymalną nie niższąniż 130 km/h, natomiast elektryczne rozpędzą się nawet do 160 km/h.

Nowe pociągi zostanązakupione głównie z myślą o obsłudze pasażerów we Wrocławskim ObszarzeFunkcjonalnym. Będą to najnowocześniejsze składy dostępne na polskim rynkukolejowym. Dzięki temu dofinansowaniu promowana przez nas idea KoleiAglomeracyjnej nabiera coraz bardziej wyraźnych kształtów – podkreśla JerzyMichalak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Tabor kupiony dzięki unijnemu dofinansowaniu będziewyposażony między innymi w klimatyzację, urządzenia zapewniające bezpieczeństwopodróżnych – takie jak: monitoring, przyciski alarmowe, system audiowizualnyczy automatyczne defibrylatory AED. Pod ergonomicznymi fotelami znajdą sięgniazdka elektryczne i porty USB, a pasażerowie będą mogli korzystać zpokładowego Wi-Fi, miejsc przewozu rowerów, biletomatów czy zamkniętego obiegusanitarnego.

Zgodnie z informacjamizawartymi we wniosku, zarówno spalinowe, jak i elektryczne zespoły trakcyjnebędą obsługiwać trasy takie jak: Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica orazWrocław Główny – Wrocław Wojnów – Jelcz Laskowice. To obecnie jednenajważniejszych tras w ramach aglomeracji wrocławskiej. Przyznaniedofinansowania cieszy szczególnie zwłaszcza, że była to ostatnia taka możliwośćw tej perspektywie budżetowej, a napisanie i złożenie Projektu, to samodzielnapraca zespołu Kolei Dolnośląskich – zaznacza Piotr Rachwalski, PrezesZarządu Kolei Dolnośląskich.

Wniosek o dofinansowanie opracowany przez KolejeDolnośląskie został bardzo wysoko oceniony przez Centrum Unijnych ProjektówTransportowych i został sklasyfikowany na 2 miejscu w Polsce razem ztrójmiejskim PKP SKM. Pierwsze nowe pociągi pojawią się na dolnośląskich torachw trzecim kwartale 2019 roku, ostatnie zostaną przekazane regionalnemuprzewoźnikowi do końca 2021 roku.


Komentarze