TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Tabor PKP Cargo - lokomotywy
PKP CARGO - RAPORT ROCZNY, ALBUM NA 10-LECIE Jacek Pudło - Opublikowano: 06.01.2013 16:21:10
Tabor PKP Cargo - lokomotywy

PKP Cargo to największy towarowy przewoźnik kolejowy w Polsce. Firma miała w 2011 r. 5,064 mld zł przychodów przy 398,6 mln zł zysku. W dniu 31 grudnia 2011 r. PKP Cargo dysponowało 2502 lokomotywami, z których 2493 stanowiło własność spółki. Wartość posiadanych środków transportu na koniec 2011 r. wyniosła 2132,2 mln zł.

Posiadany park taborowy lokomotyw dzieli się niemal równo na pojazdy elektryczne i spalinowe - odpowiednio 1225 i 1277 sztuk. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż większość pojazdów spalinowych stanowiły lokomotywy manewrowe. Spośród eksploatowanych pojazdów 92 były przeznaczone do prowadzenia lekkich pociągów towarowych w trakcji elektrycznej, 1129 do prowadzenia ciężkich pociągów w trakcji elektrycznej, 291 do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych, a 982 - do pracy manewrowej w trakcji spalinowej. W rezultacie, liniowy tabor do przewozu ładunków stanowiły w większości lokomotywy elektryczne.

Tabor PKP Cargo nie należy do młodych, o czym świadczy średni wiek taboru - 33,8 lat. Wskaźnik ten nie uwzględnia jednak modernizacji lokomotyw, które przeprowadzano licznie w ostatnich latach. Do zmodernizowanych lokomotyw należą:

  • ET22 –47 szt.
  • EU07 –24 szt.
  • ST44 –35 szt.
  • ST45 –5 szt.
  • SM42 –49 szt.

Na koniec 2011 r. w taborze PKP Cargo było więc łącznie 160 zmodernizowanych lokomotyw.

Tab. 1. Ilostan lokomotyw na dzień 31.12.2012 r.

Rodzaj

Typy

Liczba

Manewrowe

SM31, SM42, SM48

930

Liniowe elektryczne towarowe

ET22

895

Liniowe spalinowe towarowe

ST43, ST44, ST45

227

Liniowe elektryczne dwuczłonowe

ET40, ET41, ET42

205

Lokomotywy spalinowe uniwersalne i pasażerskie

SU45, SU46, SP32, SP42

68

Liniowe elektryczne uniwersalne

EU06, EU07

92

Liniowe elektryczne wielosystemowe

EU43, EU45

9

Pozostałe

 

99

 

SUMA

2525

 

Podstawową lokomotywą liniową w taborze PKP Cargo była ET22 w liczbie 895 sztuk. Jej udział w taborze lokomotyw wyniósł na koniec 2011 roku 35%. Udział lokomotyw manewrowych serii SM42, SM31 i SM48 wyniósł 37%. Znacznie mniej liczne były lokomotywy liniowe spalinowe ST43, ST44 i ST45 –w liczbie 227 stanowiły 9% taboru. 205 ciężkich, dwuczłonowych lokomotyw ET40, ET41 i ET42 stanowiło 8% taboru.

Zmiany w taborze lokomotyw elektrycznych w taborze PKP Cargo obejmowały głównie sprzedaż lokomotyw pasażerskich do PKP Intercity. Sprzedano wszystkie EP09, a także większość EP07 i pokaźną liczbę EU07. Ponieważ liczba lokomotyw przewyższa potrzeby przewozowe, zakupy nowych pojazdów były symboliczne i obejmowały lokomotywy wielosystemowe. Wiekowość rozwiązań technicznych w podstawowych seriach lokomotyw, pochodzących z lat 60., stanowiła przyczynę modernizacji pojazdów.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Cargo
lokomotywy
tabor
ET22
EU07
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....