TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Taborowe niedobory na Opolszczyźnie
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.04.2017 15:22:46 9 komentarzy
Taborowe niedobory na Opolszczyźnie

W ostatnich tygodniach docierają do mnie niepokojące informacje od mieszkańców Opolszczyzny nt. znacznego ograniczenia w kursowaniu pociągów w relacjach z Brzegu do Nysy oraz z Kędzierzyna-Koźla do Nysy ? pisze w interpelacji poseł Tomasz Kostuś.

Na wskazanych trasach w miejsce pociągów Regio uruchomiona została autobusowa komunikacja zastępcza. Sytuacja ta, jest w opinii posła, nie do zaakceptowania i wymaga konkretnych działań skutkujących zwiększeniem rezerwy taborowej w Opolskim Oddziale Przewozów Regionalnych. Przewoźnik powinien być stale przygotowany na wypadek zaistnienia w przyszłości analogicznych sytuacji.

Poseł Kostuś zwraca uwagę na fakt, że Przewozy Regionalne są dziś największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Udział firmy na rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi około 30%. Przewozy Regionalne wykonują usługi w zakresie pasażerskiego transportu kolejowego, a zdecydowana większość realizowanych przez przewoźnika zadań to działalność o charakterze służby publicznej, która świadczona jest na zamówienie urzędów marszałkowskich - organizatorów regionalnego transportu kolejowego, w oparciu o umowy zawierane na świadczenie usług publicznych.

W związku z powyższym problemem poseł zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

Jaka jest przyczyna znacznego ograniczenia w kursowaniu autobusów szynowych w województwie opolskim?

Na jaki okres uruchomiona została autobusowa komunikacja zastępcza?

Czy spółka Przewozy Regionalne planuje zakup nowych autobusów szynowych celem zapewnienia odpowiedniego poziomu rezerwy taborowej?

Czy spółka posiada w swoich zasobach, w tym także w innych oddziałach regionalnych, pojazdy które na czas wyłączenia z użytkowania szynobusów mogłyby obsługiwać wskazane połączenia?

Czekamy na stanowisko MIB. Do tematu będziemy wracać.



Sprawdź też:
Opolskie
tabor
Przewozy Regionalne
  • gutek – 12.04.2017

    nie ma czym jechać a prezes myśli o hybrydowych pociągach-taki bogaty

  • es.em – 12.04.2017

    Co roku przez kilka miesięcy są takie braki.

  • Stylista – 12.04.2017

    A Głubczyce nadal zapomniane są,

  • www – 12.04.2017

    Poseł powinien zobaczyć co dzieje się na Pomorzu w PR-ach. Odpowiedź o zasobach spółki odnośnie SZT-ów jest chyba oczywista.

  • Zgred – 13.04.2017

    Trzeba dosypać jeszcze więcej pieniędzy. Związkowe rodziny nie mogą przecież głodować.

  • Tnb – 13.04.2017

    a w hojnicach tńą szynobus?

  • kolejFAN – 13.04.2017

    TABORU brak, kasuje się wagony, przetargów na nowe szynobusy nie ma, bida z nędzą..Krzyż i Chojnice pęcznieją od poodstawianych składów.
    Patologie antyregionalne nadają się niestety do likwidacji - wcielenia do innych spółek.

  • guido – 14.04.2017

    Impulsem z Nysy do Brzegu raczej się nie dojedzie ale do Wrocławia z Opola owszem.Kogo obchodzi prowincja?

  • EN57 – 17.04.2017

    Jak się nie ma chajsu, niech wezmą jakiegoś kibla ze starej, zapomnianej bocznicy (a pełno takich), odpicują i puszczą, skoro nie stać ich na nowoczesny pojazd. A jeśli chodzi o linie niezelektryfikowane, to po kiego czorta wysyłać komunikację zastępczą? Stonki tylko czekają.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...