TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Tak zmienią się ED74. PKP Intercity opublikowały SIWZ dot. naprawy jednostek
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.11.2018 13:09:23 3 komentarze
Tak zmienią się ED74. PKP Intercity opublikowały SIWZ dot. naprawy jednostek (wiz. PKP IC)

Wczoraj dwie Edyty obsłużyły dodatkowe połączenia na trasie Rzeszów – Kraków. Jeszcze w starej, dobrze znanej odsłonie.

PKP Intercity opublikowały właśnie SIWZ do zamówienia wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Jak zmienią się te pociągi? Znacznie, ale nie ma wielkich niespodzianek, o których nie informowano by już wcześniej. 

Jak zaznaczają PKP Intercity oferty mogą składać tylko wykonawcy zaproszeni.

Wykonanie zakresu czynności utrzymania poziomu 5. wraz z modernizacją na pierwszych dwóch pojazdach i przekazanie do eksploatacji obserwowanej ma nastąpić nie później niż 24 miesiące od dnia odbioru pojazdu od Zamawiającego przez Wykonawcę do jego odbioru końcowego przez Zamawiającego. Wykonanie zakresu czynności utrzymania poziomu 5. wraz z modernizacją na wszystkich nie później niż 48 miesiące od dnia zawarcia umowy.

PKP Intercity co do przedziału pasażerskiego wymagają montażu wieszaków na ubrania i trzypoziomowego regału na bagaże. Mają być śmietniczki, rozmieszczenie pod fotelami oraz w przedsionkach, tak jak we Flirtach i Dartach. Tył fotelu pasażera powinien być wyposażony w rozkładany stolik z zaokrąglonymi narożnikami i z jednym miejscem na kubek z napojem. Stolik powinien być pokryty warstwą antypoślizgową lub też wykonany z laminatu o powierzchni antypoślizgowej, a także powinien posiadać ranty uniemożliwiające zsuwanie się z niego bądź spadanie położonych na nim przedmiotów.

Istotną zmianą jest zapowiadana kwestia zmniejszenia drzwi. ED74 w nowej odsłonie będą mieć po jednej parze na człon, co daje osiem drzwi na cały skład.

Oświetlenie ma być LED-owe . Wymagane jest miejsce dla czterech rowerów z uchwytami do montażu w pozycji pionowej z zabezpieczeniem w postaci linki stalowej w oplocie z zamkiem szyfrowym posiadającym możliwość resetowania kodu przez podróżnego (podróżny musi mieć możliwość wyboru indywidualnego kodu) oraz kluczami (2 szt.) dla obsługi na wypadek awaryjnego otwarcia.

Miejsce dla osób niepełnosprawnych i uprzywilejowanych należy zabudować zgodnie z ć z przepisami UIC 565-3 oraz TSI PRM. W uzasadnionych przypadkach (np. ograniczenia konstrukcyjne) dopuszcza się odstępstwo od stosowania TSI PRM w zakresie miejsc uprzywilejowanych. Wydzielone 2 miejsca na ustawienie wózka inwalidzkiego mają być w 2 klasie, wyposażone w pasy bezpieczeństwa w sąsiedztwie toalety PRM. W sąsiedztwie miejsc dla osób niepełnosprawnych należy przewidzieć siedzenia uchylne. W szczególności dla zapewnienia komfortu podróży osób niepełnosprawnych należy również:

a) sporządzić instrukcję zapinania pasów bezpieczeństwa i umieścić ją przy fotelu,

b) zabudować śmietniczkę i stół rozkładany przy miejscu dla niepełnosprawnych,

c) zabudować na odpowiedniej wysokości i miejscu półkę bagażową i wieszaki na ubrania,

d) zabudować w odpowiednim miejscu gniazdko elektryczne 230V AC oraz moduł USB

e) zastosować w oznaczeniach pojazdu wg. TSI PRM polską wersję języka Braila.

Należy też przywrócić windy do stanu pierwotnego, z zastrzeżeniem, że po modernizacji pojazdów wszystkie windy dla osób niepełnosprawnych dostosowane będą do wszystkich wysokości peronów na sieci PKP.

Pojazd powinien mieć pomieszczenie przeznaczone dla załogi pociągu i do przewozu przesyłek ekspresowych. W przedziale służbowym należy zastosować panel dotykowy pojemnościowy, który umożliwia podgląd systemu diagnostyki pokładowej, regulacje natężenia oświetlenia w przestrzeniach pasażerskich, podgląd monitoringu CCTV oraz obsługę informacji pasażerskiej tak jak w kabinie maszynisty. W przedziale służbowym powinno być również sygnalizowane użycie przycisku SOS oraz wystąpienia alarmu PPOŻ.

Będą też urządzenia vendingowe (np. maszyna do kanapek i maszyna do napojów).

Pojazd należy wyposażyć w gniazdka elektryczne o napięciu 230V.

Układ siedzeń

2 klasa - układ bezprzedziałowy. Przestrzenie ograniczone ściankami ze szkła i profili aluminiowych lub z materiału równoważnego posiadającego te same walory użytkowo-eksploatacyjne na końcu każdego członu oraz od przedsionków. Drzwi przejściowe będą otwierane i zamykane automatycznie oraz z wykorzystaniem przycisku zabudowanego w płacie drzwi. Układ siedzeń w przestrzeni pasażerskiej 2+2 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwko i szeregowo, zapewniającym przejście o szerokości nie mniejszej niż 520 mm. Dopuszcza się wprowadzenie modyfikacji fotela w celu spełnienia tego wymagania (podłokietniki lub szerokość siedziska). Podziałka siedzeń minimum 1900 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 900 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się z uzasadnionych względów konstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ich ilości nie większej niż 5%. Pomiędzy siedzeniami zwróconymi do siebie stolik odchylany.

21 klasa - układ bez przedziałowy. Przestrzenie ograniczone ścianami ze szkła lub innego materiału posiadającego te same walory użytkowo-eksploatacyjne, na końcu każdego wagonu oraz od przedsionków drzwi zewnętrznych wejściowych. W układzie 2+1 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwko i szeregowo. przejście o szerokości nie mniejszej niż 600 mm. Dopuszcza się wprowadzenie modyfikacji fotela w celu spełnienia tego wymagania (podłokietniki lub szerokość siedziska). Podziałka siedzeń minimum 2000 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 1050 mm dla siedzeń szeregowych. Dopuszcza się z uzasadnionych względów konstrukcyjnych mniejszą podziałkę siedzeń do 5% dla ich ilości nie większej niż 5%.

Część podróży (dla wielu podróżnych cała) odbywać się będzie po zmroku, co wymaga szczególnego zadbania o oświetlenie stref pasażerskich. Oprócz podstawowego oświetlenia, które powinno odchodzić od skojarzeń z typowym wagonem pasażerskim (np. poprzez zastosowanie światła rozproszonego z ukrytych źródeł, bądź z kilku linii) oczekiwany efekt powinno dać użycie dodatkowych punktów, linii świetlnych, których celem jest wytworzenie odpowiedniego kameralnego nastroju przy jedynie wspomaganiu oświetlenia podstawowego wymaganego normami.

W całej części pasażerskiej należy uwzględnić:

1) umożliwienie pasażerowi maksymalnego wykorzystania czasu podróży na pracę na laptopie, czytanie,

2) wysoką trwałość zastosowanych materiałów,

3) łatwość w utrzymaniu czystości,

4) nowoczesne trendy stylizacji z jednoczesną świadomością wieloletniej eksploatacji,

5) wysoki stopień biernego bezpieczeństwa pasażera,

6) redukcję hałasu,

7) przetwarzalność użytych materiałów,

8) wyraźne rozróżnienie klas 1 i 2 pod względem komfortu oraz zastosowanych materiałów wykończeniowych.

Tapicerka foteli ma być zbieżna z tą, znaną już z Dartów i Flirtów. Fotele powinny mieć ergonomiczny kształt i zapewniać komfortową podróż pasażerowi. Kolor i wzornictwo materiału obiciowego powinno być zintegrowane z designem pojazdu. Tapicerka obiciowa fotela powinna być zaprojektowana i wykonana tak, aby na załamaniach nie była widoczna osnowa materiału. Nie powinny być też widoczne żadne zmarszczki, fałdy, zagięcia i załamania materiału. Tkanina materiału powinna być zaimpregnowana preparatem chroniącym przed wszelkimi zabrudzeniami od napojów i innych płynów. Zamawiający wymaga, aby obicie elementów fotela (siedzisko, oparcie, podłokietnik i zagłówek) w celu ich konserwacji było łatwo wymienialne.

Wymagania funkcjonalne dla foteli 1 klasy

szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 500 mm;

głębokość siedziska fotela co najmniej 460 mm;

szerokość podłokietnika co najmniej 60 mm;

pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia, wymienialne i wykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem tkanin dekoracyjnych;

zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotela realizowana przez:

mechanizm pozycjonowania fotela, który nie powoduje wychylenia oparcia poza obrys bryły fotela;

zmiana kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjach tj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu;

dla każdego fotela dwa ruchome podłokietniki wyposażone w nakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych;

stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokości minimum 325 mm i szerokości minimum 220 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika nie mniej niż 1 kN (bez trwałych odkształceń);

indywidualne gniazdka elektryczne dla każdego fotela: 230 V AC oraz zewnętrzny port USB. Każde gniazdko musi posiadać diodę sygnalizującą obecność napięcia w gniazdku;

siatka lub schowek na gazety;

wyposażenie dodatkowe:

wieszak na ubranie w oparciu fotela;

podnóżek z możliwością złożenia go;

numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osób niedowidzących (wraz z oznaczeniem Braille'a);

pokrowiec zagłówka z eko skóry z logo Zamawiającego.

Wymagania funkcjonalne dla foteli 2 klasy

szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 450 mm;

głębokość siedziska fotela co najmniej 460 mm;

pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia wymienialne wykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem tkanin dekoracyjnych;

dla foteli podwójnych wspólny podłokietnik środkowy ruchomy;

podłokietniki ruchome wyposażone w nakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych;

indywidualne gniazdka elektryczne dla każdego fotela: 230 V AC oraz zewnętrzny port USB. Każde gniazdko musi posiadać diodę sygnalizującą obecność napięcia w gniazdku;

stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokości minimum 325 mm i szerokości minimum 220 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika na poziomie 1 kN (bez trwałych odkształceń);

siatka lub schowek na gazety;

wyposażenie dodatkowe:

wieszak na ubranie w oparciu fotela;

podnóżek z możliwością złożenia go;

numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osób niedowidzących (wraz z oznaczeniem Braille'a);

pokrowiec zagłówka z eko skóry w innym kolorze z logo Zamawiającego.

Pojazd ma zostać wyposażony w trzy toalety, z czego jedną przystosowaną dla niepełnosprawnych.

W pojeździe należy zastosować dodatkowe wygłuszenie przestrzeni pasażerskiej w miejscach gdzie znajdują się urządzenia układu napędowego (m.in. falowniki, wentylatory silników trakcyjnych) oraz urządzeń klimatyzacji.

Bez ETCS. Na razie

Zamawiający nie przewiduje montażu systemu ETCS, ale wymaga przygotowania:

na pulpicie maszynisty miejsca na monitor DMI,

miejsca w szafach na moduły EVC , STM miejsca na wsporniki anten do eurobalis,

miejsca na wsporniki urządzeń i oprzyrządowanie urządzeń odometrycznych (radar Dopplera, czujniki wielokanałowe w pokrywach maźnic),

zastosowania kontenera pneumatycznego umożliwiającego późniejszą integrację systemu ETCS,

wykonanie niezbędnych przepustów kablowych na połączenia urządzeń systemu ETCS.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED
  • Wojtek Skibiński – 05.11.2018

    W sam raz na linię na którą je pierwotnie przeznaczono: Warszawa - Łódź

  • Krzysiek Łatka – 05.11.2018

    Na Podkarpaciu to od swieta chyba beda jedynie widoczne. A jak jezdzil zlom tak jezdzi dalej xd dobrze ze lepszy od tego z regio

  • Piotr Łężak – 05.11.2018

    Nie wiem co jest "nie takiego" w obecnym malowaniu ED74, ale nowsza wersja jest wg mnie okropna. Natomiast najważniejsze aby faktycznie powymieniali fotele na wygodniejsze ;) Plus chociaż kilka wieszaków na rowery niech dołożą...

  • Arkadiusz Polasik – 05.11.2018

    DART 2.0

  • Kajetan Dobrowolski – 05.11.2018

  • Aurora Ludwiczak-Popielecka – 05.11.2018

    Maciek Brodowski dart beta XDD

  • Michał Pawłowski – 05.11.2018

    Paweł, korzystali z Twoich rysunków?

  • Adam Gielniewski – 05.11.2018

    Dawid Majewski

  • Jakub Białkowski – 05.11.2018

    Nareszcie. Ile można je tak zaniedbywać? Lepiej puszczać stare wagony :/ Oby się udało.

  • kolejFAN – 06.11.2018

    wywalić ten szrot na złomowisko, Na nic się już nie nadaje. Stare wagony sa przynajmniej wygodne!

  • Edi666 – 06.11.2018

    Ustawka pod Pesę

  • DarekP – 06.11.2018

    We wcześniejszej części postępowania zgłosiło się 4 potencjalnych wykonawców. Oprócz Pesy z ZNTK MM to Newag FPS i ENTE. @Piotr Łężak, wszystkie Twoje marzenia mają się spełnić ;) Poczytaj zakres modernizacji.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...