TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Talgo RŻD po raz pierwszy liniowo. Przez Warszawę [ZDJĘCIA]
PAP InfoRail - Opublikowano: 18.12.2016 20:30:37 4 komentarze
Talgo RŻD po raz pierwszy liniowo. Przez Warszawę

Pierwszy pociąg nowego i szybszego połączenia Moskwa-Berlin, obsługiwanego przez Talgo, uroczyście odprawiono w sobotę z Moskwy. Trasa pociągu wiedzie przez Polskę, jednak nierozwiązana pozostaje kwestia przekraczania granicy rosyjsko-białoruskiej przez obywateli UE.

W inauguracji nowego połączenia brał udział ambasador RP w Moskwie Włodzimierz Marciniak. Pytany przez PAP o kwestię przekraczania granicy ambasador powiedział, że przedstawiciele strony rosyjskiej "są świadomi problemu i cały czas informują o tym, że chcą go rozwiązać w miarę szybko". Dyplomata zastrzegł, że strona rosyjska nie deklaruje terminów, w jakich kwestia ta mogłaby zostać rozwiązana.

Ambasador wskazał, że pociąg nie mógłby przejechać przez terytorium Polski bez współpracy z polską stroną i że za tę pomoc dziękował na sobotniej uroczystości minister transportu Rosji Maksim Sokołow.

Pasażerami pierwszego pociągu, który odjechał z Dworca Kurskiego, byli w sobotę obywatele Rosji. Jeden z pasażerów, który trasę Moskwa-Berlin przejeżdża koleją dwa razy do roku powiedział PAP, że nie wie jeszcze, "na czym polega niezwykłość" nowego pociągu, niemniej podróż trwa krócej, a stacja końcowa jest wygodniejsza.

Pociąg będzie kursował dwa razy w tygodniu i pokonywał trasę Moskwa-Berlin w ciągu 20 godzin i 14 minut; dotąd podróż trwała 24,5 godziny. Tabor dla nowego połączenia wyprodukowała hiszpańska firma Patentes Talgo; wagony są wyposażone w automatyczny system zmiany szerokości torów. W ostatnich miesiącach rosyjskie służby graniczne zmieniły stanowisko w sprawie przekraczania granicy rosyjsko-białoruskiej przez obywateli państw trzecich, czyli np. krajów UE. Służby uznają, że ponieważ na granicy nie działają przejścia otwarte dla ruchu międzynarodowego, mogą ją przekraczać wyłącznie obywatele Rosji i Białorusi. Obywatele państw trzecich byli na przejściach drogowych z Białorusią zawracani i kierowani np. na łotewsko-rosyjskie czy ukraińsko-rosyjskie przejścia graniczne. W październiku przedstawicielstwo UE w Moskwie rekomendowało obywatelom Unii przekraczanie granicy z Rosją od strony Ukrainy i Białorusi.

W listopadzie szef MSZ Rosji Siergiej Ławrow powiedział, że być może na granicy między Białorusią i Rosją powstaną tymczasowe punkty otwarte dla ruchu międzynarodowego.

W Polsce nowy pociąg Moskwa-Berlin po przekroczeniu granicy z Białorusią w Terespolu zatrzymuje się w Warszawie, Poznaniu i Rzepinie. W swoim pierwszym kursie Talgo do Warszawy dotarło opóźnione o pół godziny.

Skład nr 13/14 "Striż" kursuje w soboty i niedziele ze stolicy Rosji do Niemiec, natomiast w kierunku Moskwy w niedziele i poniedziałki. Po drodze pociąg zatrzymuje się m.in. w Smoleńsku, Terespolu, Warszawie i Poznaniu. Skład odjeżdża o godz. 13:05 (czasu lokalnego) z Dworca Kurskiego w Moskwie, w Warszawie Wschodniej zatrzymuje się ok. godz. 01:38, natomiast do Berlina dociera o godz. 07:19. W drogę powrotną, ze stacji Berlin Ostbahnhof pociąg wyrusza o godz. 18:50, zatrzymuje się w Warszawie o godz. 00:13, zaś do Moskwy dojeżdża o godz. 17:25. Na odcinku polskim wagony Talgo prowadzą lokomotywy PKP Intercity. Z Brześcia do Terespola połączenie obsługuje jednostka EP07. Na odcinku z Terespola do Berlina część kursów prowadzi wyłącznie lokomotywa EU44, pozostałe są obsługiwane z Terespola do Warszawy jednostką EP09, a dalej do stolicy Niemiec pojazdem EU44.

Rosyjski skład Talgo jest zestawiony z 20 wagonów, z czego 2 są technicznymi ? na początku i końcu pociągu. Podróżni mają do dyspozycji w sumie 216 miejsc - siedzące w 1. i 2. klasie, a także sypialne. Wagony sypialne 1. klasy typu LUX wyposażono w prysznic i toaletę. Na pokładzie pociągów na pasażerów czeka szereg udogodnień ? wygodne fotele, klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie, ekologiczne łazienki czy bezprzewodowy Internet. Nie zabrakło też wagonu gastronomicznego i barowego. W składzie znalazły się również miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. Dodatkowo wewnątrz pociągu, dla osób niesłyszących, zamontowano ekrany LCD wyświetlające najważniejsze informacje na temat podróży.

Jak informowały koleje rosyjskie RŻD dzięki zastosowanemu w taborze rozwiązaniu zmniejszy się czas potrzebny na dopasowanie rozstawu szyn zestawu z obowiązującego w Rosji (1520 mm) do standardu europejskiego (1435 mm). Zmiana ta odbywać się będzie w Brześciu na Białorusi i potrwa 20 minut w porównaniu z dwoma godzinami potrzebnymi w starych taborach. Na początku lat 90. polscy inżynierowie stworzyli zestawy kołowe umożliwiające automatyczną zmianę rozstawu zestawów kołowych w wózkach wagonowych.

Bilety można nabyć na 60 dni przed terminem wyjazdu wyłącznie w kasach międzynarodowych PKP Intercity, które prowadzą sprzedaż za pośrednictwem systemu przewoźnika rosyjskiego. Przy zakupie obowiązuje dynamiczny system sprzedaży, więc ceny za przejazd ulegają zmianom. W ofercie podstawowej cena za przejazd z Warszawy do Moskwy w drugiej klasie zaczyna się od 121 Euro, natomiast do Berlina od 56 Euro. Na podróżnych czekają także zniżki. Seniorzy powyżej 60. roku życia oraz młodzież w wieku 12-26 lat mogą liczyć na 30% rabatu. Dodatkowo przy zakupie biletów dla dzieci do 12 lat podróżni otrzymają 50% zniżki.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RŻD
Talgo
Rosja
Moskwa
Berlin
  • kolejFAN – 19.12.2016

    czemu to talgo nie ma własnego napędu tylko potrzebuje polskiej lokomotywy?! orientuje się ktoś?

  • kubex.. – 19.12.2016

    Bo to po prostu połączone ze jak EZT sobą wagony ale bez własnego napędu. Chyba.

  • Andrzej – 19.12.2016

    Też się zdziwiłem, bo zawsze mi się wydawało, żę to są składy z własnym napędem. Jest w artykule wzmianka, że polscy inżynierowie opracowali system, chodzi o SUW2000. I co? Wiem, że jestem nudny, ale po prostu szkoda, żę polityka unicestwia myśl techniczną. A propos jeszcze tej granicy białorusko-rosyjskiej, bo nie bardzo zrozumiałem, to znaczy, że nie można jej przekroczyć jadąc pociągiem, czy tylko samochodem? Jeśli to pierwsze, to jak jeździ Polonez? Czegoś tu nie kumam.

  • Andrzej – 20.12.2016

    No nie, jeszcze raz przeczytałem ten artykuł i ewidentnie wszystkie przejścia białorusko-rosyjskie są zablokowane. Chyba w artykule jest błąd, bo przedstawicielstwo UE w Moskwie nie mogło rekomendować przekraczania granicy na przejściach między Ukrainą i Rosją oraz Białorusią i Rosją, skoro przejścia białorusko-rosyjskie są niedostępne. Po prostu Rosja. Ponawiam więc pytanie, kto jeździ Polonezem?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....