TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Testy Darta - więcej inforamcji i zdjęcia
INFORAIL - Opublikowano: 26.05.2015 13:07:43 29 komentarzy
Testy Darta - więcej inforamcji i zdjęcia

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PesaDART pozytywnie zaliczył pierwsze testy, podczas których przekroczył prędkość160km/h. Wewnętrzne testy pociągu przeprowadzono w ostatnich dniach w halach uruchomień firmy oraz na trasie PLK w kierunku Warlubia. Wyniku testów były pozytywne.

Zanim skład wyjechał na badania homologacyjne przeprowadzane przez Instytut Kolejnictwa, poddany został badaniom stacjonarnym i ruchowym: sprawdzano układ sterowania, hamulca i napędu oraz systemy IT. W trakcie jazd testowych ? do Warlubia, na trasie w kierunku Gdańska ? dokonywana była kalibracja układu hamulcowego (dostrojenie do określonych zachowań i prędkości pojazdu), potwierdzenie (walidacja) poprawności działania wszystkich procedur układu sterowania i współpraca układu napędowego z hamulcowym. Jazdy odbywane były przez kolejne dni z wzrastającą prędkością ? od 100 km/godz. poprzez 140 do 160 km/h. Barierę 160 km/h PesaDART przekroczył w czwartek 21 maja.

Jak informuje Michał Żurowski, Rzecznik prasowy PESY były to wewnętrzne testy PESY przed wysłaniem pojazdu w piątkowy wieczór, 22 maja na badania przeprowadzane przez Instytut Kolejnictwa, które odbędą się najpierw w Żmigrodzie, a potem także na różnych odcinkach linii PLK. PesaDART w najbliższych dniach można będzie zobaczyć na torach w Olsztynie, Nidzicy, CMK oraz na linii Ptaszkowa - Grybów.

O Darcie

PESA DART to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane dla PKP Intercity S.A. z przeznaczeniem do obsługi relacji międzyregionalnych w kategorii pociągów TLK: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała. Pojazdy dzięki dobranym odpowiednim materiałom i rozwiązaniom konstrukcyjnym zapewniają komfortowe warunki podróżowania o czasie przejazdu do 8 godzin. Te jednoprzestrzenne pojazdy szynowe z dwiema kabinami maszynisty, umożliwiają równorzędną jazdę w obu kierunkach z jednoosobową obsługą. Ich konstrukcja i wyposażenie zapewniają pełny komfort podróżowania z prędkością eksploatacyjną do 160km/h przy zasilaniu napięciem trakcyjnym 3kV prądu stałego. Maksymalna moc pobierana przez pojazdy nie przekroczy 4 MW w przypadku jazdy pojedynczą jednostką.

Pojazdy są wyposażone w układ hamulcowy pneumatyczny, elektrodynamiczny odzyskowy umożliwiający zwracanie energii do sieci a także w hamulec szynowy magnetyczny. W pojazdach zastosowane będzie wiele rozwiązań proekologicznych, takich jak: oświetlenie typu LED i diodowe, zamknięte systemy próżniowe toalet. Dzięki zmniejszeniu masy pojazdu zmniejszone zostanie zużycie energii, co również wpłynie na poprawę warunków środkowiskowych.

PESA DART to pierwsze jednostki zapewniające pełen komfort przemieszczania się pasażerów dzięki zastosowaniu podłogi na jednej wysokości. Wysokość podłogi nad główką szyny w strefie wejścia do pojazdu wynosi 760 mm. Wejście do pojazdów z peronów od 300mm umożliwia zewnętrzny stopień wysuwny oraz dwa stałe stopnie wewnętrzne. Komfort pasażerów zapewniony jest ponadto m.in. dzięki wydzieleniu przedsionków, zwiększonej podziałce siedzeń w standardzie Intercity. Pasażerowie dzięki zamontowanym urządzeniom wzmacniającym sygnał telefonii komórkowej oraz internetu, mają ułatwiony dostęp do pracy i rozrywki podczas odbywania podróży. Dzięki ergonomicznie zorganizowanym przestrzeniom i odpowiedniemu wyposażeniu pojazdy dostosowane są również do pasażerów przemieszczających się z rowerami czy też z większym bagażem. Ergonomicznie zaprojektowany i wykonany system elektronicznych tablic zewnętrznych jak i wewnętrznych umożliwia pasażerom wygodne pozyskiwanie informacji o najważniejszych parametrach podróży.

Pojazdy wyposażone są w część barową i kuchenną. W sali konsumenckiej zlokalizowane są miejsca siedzące ze stolikami. PESA DART są oczywiście w pełni przystosowane do obsługi pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich zgodnie z normą TSI PRM.

Pojazdy zapewniają nie tylko komfort podróżowania pasażerów ale również komfort pracy obsługi pojazdów. Kabina maszynisty została zaprojektowana na podstawie wieloletnich doświadczeń producenta pojazdu a także w oparciu o wiedzę maszynistów użytkownika. System monitoringu pozwala na obserwację i automatyczną rejestrację widoku ze strefy drzwi wejściowych oraz wnętrza pojazdu. Pojazd będzie posiadać pomieszczenie przeznaczone dla załogi pojazdu i do przewozu przesyłek ekspresowych. Dzięki zamontowanemu systemowi zliczania pasażerów użytkownik pojazdów będzie miał możliwość optymalnego planowania jazdy taboru.

Charakterystyka pojazdu

? Klimatyzowany przedział pasażerski i kabina maszynisty

? Jednoprzestrzenne wnętrze z dużymi powierzchniami okien

? Zamknięty układ WC

? Ergonomiczna konstrukcja i wyposażenie kabiny maszynisty

? Trakcja wielokrotna do 3 pojazdów

? Komfort dla obsługi pociągu (osobne przedziały)

? Bar dla pasażerów

? Pojazd ekologiczny: 80% odpadów podlega recyklingowi

? Własne oprogramowanie ? lepsze dostosowanie do wymagań przewoźnika

? Falownik zamontowany na dachu (zwiększony komfort dla pasażerów z uwagi na wyciszenie)


Dane techniczne

Wybrane dane techniczne

Prędkość

160km/h

Ilość członów

8

Rozstaw szyn

1435mm

Długość

153 000mm

Szerokość

2 820mm

Wysokość pojazdu bez odbieraka prądu

4300mm

Ilość drzwi na stronę

8

Przyspieszenie

0,6m/s2

Ilość miejsc siedzących/w tym 1 klasy

352/60

Ilość toalet dla pasażerów

6

Materiał konstrukcji

Stal wysokowytrzymałościowa

System sterowania ruchem

ERTMS poziom 2

Ilość miejsc dla rowerów

6

Dostosowanie dla niepełnosprawnych

TSI PRM

Wysokość podłogi

1220mm

Wytrzymałość zderzeniowa

EN 15227 (4 scenariusze zderzeniowe)

Kategoria wytrzymałości

PII wg PN EN 12663


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Dart
  • pacjent – 26.05.2015

    Jeszcze trochę to mi te darty z lodówki wyskocza

  • dart – 26.05.2015

    widzisz jaki z ciebie farciarz

  • Ogór – 26.05.2015

    DART będzie miał "oświetlenie typu LED i diodowe". Świetna "inforamcja". Problemy w stylu gazetki szkolnej...

  • Kopeć – 26.05.2015

    @pacjent najpierw internauci piszą, że za mało informacji Pesa daje mediom, teraz że tego jest za dużo hehe, nie dogodzisz :) A na serio, cieszą kolejne pozytywne informacje o Darcie, szykuje się nam kawał porządnego pociągu.

  • panie – 26.05.2015

    Kopać żebyś się nie zdziwił jak się to okaże porażka.

  • tt – 26.05.2015

    no tak lepiej jechac starymi wagonami i wiekowymi lokomotywami niz nowymi pojazdami szynowymi pendolino tez ma usterki i jakos jedzie dart tez pojedzie

  • FRanek – 27.05.2015

    Do malkontentów: najlepiej nic nie robić, wtedy nie będzie usterek, nikt nie powie, że coś jest brzydkie, zbyt głośne, że ma za mało / za dużo (niepotrzebne skreślić) drzwi, za dużo foteli, jest za niskie / za wysokie (niepotrzebne skreślić), itp, itd....

  • Purify Xc3 – 27.05.2015

    Nie "ilość członów" lecz "liczba członów", nie wypada robić takich błędów...

  • qwerty – 27.05.2015

    Dokładnie. Najpierw było płakanie że za mało informacji. Teraz płaczą że za dużo. Tak samo będzie z Krakowiakiem. Teraz jest płacz że nic nie wiadomo. Potem jak już się pojawi to będzie płacz że mają go w lodówce. Ludzie cieszcie się że macie polskie dobre pociągi.

  • ktoś – 27.05.2015

    Pojazd jest zbyt ciężki i nie ma prawa być odebranyJednym z kryteriów oceny ofert w przetargu była masa składu, Pesa zadeklarowała masę mniejszą od aluminiowego Flirta dzięki czemu wygrała przetarg. Jeśli teraz okaże się, że pojazd waży tyle ile powinien ważyć skład tej długości z pudłami stalowymi to znaczy, że Pesa przegrała przetarg. Przy projekcie dofinansowanym z EU w takiej sytuacji na dzień dobry Intercity traci gigantyczną dotacje i nie zostanie mu nic innego jak nie odebrać za ciężkich składów.

  • Pasażer – 27.05.2015

    Będzie miał oświetlenie LED i diodowe, tak jakby napisać że będzie wyposażony w WC i toalety. Redaktorze, pomyśl zanim napiszesz !!!

  • ryba – 27.05.2015

    A skąd takie info, że jest za ciężki? Jakieś dowody?

  • ktoś – 27.05.2015

    na razie widzimy podczas odbiorów jaka jest panika w zakładzie gdy pytamy o protokoły ważeniawiemy ile waży aluminiowa konkurencja i znając toporność stalowych konstrukcji Pesy raczej nie ma co spodziewać się masy niższej od Flirta

  • ryba – 27.05.2015

    No. Czyli dowodów brak, siejemy zamęt zupełnie niepotrzebnie, bo na razie nic nie wiemy na ten temat.

  • jatal. – 27.05.2015

    Mam nadzieję że nie będą odbierać ich tacy ktosie którzy nie widzą różnicy między "jest" a "jeśli okaże się" oraz nie znają procedur.Darta zważy certyfikator którym jest Instytut Kolejnictwa i dopiero on wyda protokoły z "ważenia". Skończą podstawowe próby w Żmigrodzie wtedy pojadą na dalsze w tym i na wagę do Krakowa.

  • niepasażer – 27.05.2015

    No właśnie. Tylko po co gadać już teraz że coś jest nie tak? Komuś na tym bardzo zależy!?

  • Ktoś – 27.05.2015

    Nie, jednostka notyfikowana nie ma nic do sprawdzenia zgodności pojazdu z umowa, to jest sprawa klienta.Badanie statyczne nacisków przeprowadzane przez IK służy do sprawdzenia zgodności rozkładów nacisków pomiędzy kołami tej samej osi itd a nie do badania czy masa pojazdu jest zgodna z umowa.Tak wiec kluczowe jest ważenie pojazdu podczas odbioru w obecności komisarza Odbiorczego klienta a tego na razie Pesa unika jak ognia :-)

  • żaba – 28.05.2015

    No to się zważy. Co się stresujesz?

  • icek – 28.05.2015

    no to w Pesie akurat nie jest oczywiste, ze się zważychyba, ze tak jak Gamę dla IC, wyszło 89 t a na oficjalnym protokole niecałe 84, żeby ładnie wyglądało :)

  • jatal. – 28.05.2015

    @ ktośPrzecież nikt nie pisał o sprawdzeniach zgodności z umową.Po prostu i tak będzie na wadze, więc wyjdzie też jego masa. Na dodatek określona "przez neutralne osoby, neutralnej instytucji na neutralnej wadze".Przy odbiorze komisarz będzie miał znacznie więcej "kluczowych" spraw np. choćby policzenie toalet, kabin, drzwi... Poza tym procedury odbiorcze wdrażane są dopiero po zgłoszeniu gotowości do odbioru, stąd absurdem jest posądzanie o unikanie ich w czasie kiedy nie są obowiązujące.

  • Ktoś – 28.05.2015

    oczywiście jest jeszcze trochę czasu ale tak czy inaczej zastanawiające jest unikanie odpowiedzi na pytanie jaka jest rzeczywista masa pojazdu, tym bardziej, ze jest ona w Pesie znana, pojazd musiał być ważony przed wyjazdem

  • ktoś inny – 28.05.2015

    A ja uważam że ktoś tu się czepia

  • Ktoś – 28.05.2015

    nie czepia tylko zwraca uwagę na istotne faktypamiętajcie, ze jeśli okaże się, że pojazd waży kilkanaście ton więcej niż Pesa obiecała - a to prawie oczywiste, to przetarg wygrał Stadlernie będzie żadnych Dartów na polskich torach, chyba, że ktoś ułoży nowy przetarg, w którym Pesa będzie mogła wystartować

  • % – 28.05.2015

    Ta. A kto za to zapłaci? Będą darty na 100 %

  • Ktoś – 29.05.2015

    Właśnie o to chodzi, że Intercity nie może zapłacić za Darty jeśli są znacząco cięższe bo to oznacza, ze przetarg wygrał StadlerPrawdopodobny scenariusz będzie taki, że Pesa w pewnym momencie nie mogąc dalej ukrywać rzeczywistej masy składu powie: o kurcze, nie wyszło, jednak stal jest cięższa od aluminium, jesteśmy tym strasznie zaskoczeni ale prosimy Cię kliencie odbierz te pociągi, jak klient nie odbierze (a nie może bo straciłby natychmiast dofinansowanie z EU gdyby całe oszustwo wyszło na jaw) Pesa zrobi to co zwykle czyli powie klientowi, że musi odebrać bo to on będzie miał problem jak nie będzie miał czym jeździć itd

  • ktoś inny – 29.05.2015

    No dobrze. I co Twoim zdaniem zrobi IC w tej sytuacji? Bo tak urwałeś tę historię w najbardziej ciekawym punkcie.

  • teletechnik – 02.06.2015

    "Ktoś" zadam pytanie, ile masz za te komentarze, a może Ciebie sponsoruje np. jakaś firma co wozi ludzi "Autokarami"?Osobiście uważam, że PESA powinna już teraz tak przygotować te składy, żeby docelowo mgły jeździć z prędkością ok. 220 km/h.

  • teletechnik – 02.06.2015

    Faktycznie Ci co wożą pasażerów po drogach GDDKiA to portkami trzęsą, skończą się dobre czasy. Ha, ha, ha.

  • kik – 27.10.2015

    Mam głęboko w ..poważaniu ile ważą składy,jeżeli tylko będą woziły pasażerów w "europejskich warunkach".Modernizowanych "kibli"mam już dosyc

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....