TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

TK Telekom i Sim Factor zbudują symulator dla Kolei Mazowieckich
- Opublikowano: 01.12.2018 16:30:49
TK Telekom i Sim Factor zbudują symulator dla Kolei Mazowieckich (źródło: zdjęcie prasowe)

Konsorcjum TK Telekom z Grupy Netia i Sim Factor nawiązało ramową współpracę i podpisało z firmą Stadler Polska kontrakt na dostawę symulatora elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT trzeciej generacji dla Kolei Mazowieckich.

Współpraca ze Stadlerem może otworzyć nowoczesnemu polskiemu symulatorowi drogę na międzynarodowe rynki kolejowe.

Podpisana 29 listopada br. umowa obejmuje kompleksowe zaprojektowanie, wykonanie i instalację symulatora pociągu FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Dzięki tej umowie Koleje Mazowieckie pozyskają kolejny symulator szkoleniowy dla swoich maszynistów. Będzie to pierwszy symulator pojazdu Stadler FLIRT w Polsce. Należycie zrealizowana umowa umożliwi zdobycie referencji i oferowanie symulatora innym spółkom z grupy Stadler.

– Symulatory dla maszynistów są niezbędnym elementem stałego procesu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a od stycznia 2019 r. wymogiem prawnym uregulowanym rozporządzeniem Ministra Transportu. Nasze symulatory spełniają oczywiście wszelkie przewidziane prawem wymagania dla takich urządzeń, łącznie z rygorystycznymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. – mówi Zdzisław Gaca, Prezes TK Telekom.

Urządzenie będzie składać się z immersyjnej (aktywnej) kabiny symulatora, stanowiska instruktorskiego oraz serwerów z zainstalowanym oprogramowaniem symulacyjnym. Kabina symulatora będzie wierną kopią kabiny pełnowymiarowego pojazdu FLIRT, wraz z kompletnym pulpitem, urządzeniami diagnostycznymi i oświetleniem.

Urządzenia montowane w prawdziwym pociągu FLIRT będą dostępne dla maszynistów w symulatorze i zostaną zintegrowane w pełni z oprogramowaniem symulacyjnym. Sama kabina osadzona będzie na platformie ruchomej o 6 stopniach swobody, która poprzez swoje ruchy nie tylko poprawi jakość symulacji, odtwarzając drgania, przyspieszanie, hamowanie czy nawet wykolejenie, ale także podwyższy komfort osoby szkolonej.

System wyświetlania obrazu będzie oparty o wysokowydajne monitory Ultra HD (4K) zamontowane we wnękach okiennych kabiny.

Jakość i dynamika obrazu umożliwią poczucie poruszania się prawdziwym pojazdem i znacznie ułatwią prowadzenie szkoleń oraz pogłębią wrażenie realności symulacji. Symulator budowany jest na bazie autorskiego oprogramowania Sim Factor, a także z większościowym użyciem krajowych komponentów, włączając w to platformę ruchu.

– Dla Sim Factor współpraca z międzynarodowym producentem taboru, jakim jest Stadler, jest dużym wyzwaniem. Jestem jednak przekonany, że zbudujemy symulator, którego jakość i niezawodność będzie porównywalna z prawdziwym zespołem trakcyjnym FLIRT. Dodatkowo realizacja projektu dla Kolei Mazowieckich jest dla nas, firmy z Warszawy, szczególną nobilitacją, będziemy budować symulator, na którym szkolić się będą maszyniści, odpowiadający potem za bezpieczeństwo naszych pracowników, przyjaciół i rodziny. Cieszymy się bardzo, iż kolejny raz zaufano naszej firmie i powierzono nam budowę tak ważnego dla Mazowsza symulatora. – informuje Michał Wierzbicki, wiceprezes Sim Factor.

Istotnym elementem całości rozwiązania jest oprogramowanie symulacyjne. Wytwarzane jest ono przez producenta we własnym zakresie, co umożliwia doskonałe odwzorowanie polskiej specyfiki tras i infrastruktury kolejowej oraz zapewnia najwyższy poziom dostosowania do polskich instrukcji i wymogów formalno-prawnych.

Symulator ezt FLIRT wyposażony będzie w około 360 km mazowieckich tras kolejowych. Zwirtualizowane zostaną nie tylko tory, wskaźniki czy semafory, ale też obiekty inżynieryjne jak budynki, dworce, perony oraz przejazdy. Szczególny nacisk położony został na istotne dla maszynistów odwzorowanie pasa wzdłuż torów, aby mogli odnaleźć charakterystyczne dla siebie elementy architektury i krajobrazu wspomagające proces pamięciowego przyswajania szlaku.

Bardzo szczegółowo pokazane zostaną warunki pogodowe tj. zachmurzenie, deszcz, śnieg, mgła z uwzględnieniem daty i godziny wpływających na pozycję słońca, księżyca, a nawet gwiazd. Mechanizmy te w przyszłości pomogą odwzorować różnego rodzaju zdarzenia niebezpieczne, incydenty drogowe czy wypadki w najwyższym poziomie realności (np. efekt oślepienia).

– Jednym z kluczowych elementów szkolenia, dostępnym w symulatorze będą scenariusze szkoleniowe, obejmujące nie tylko wymagania stawiane symulatorom przez Urząd Transportu Kolejowego, tj. typowe usterki, zdarzenia czy incydenty. Scenariusze szkoleniowe obejmują również zdarzenia nietypowe w postaci awarii infrastruktury kolejowej oraz symulowane błędy ludzkie. Innymi słowy wszystko co może wydarzyć się na szlaku. – mówi Bogusław Kowalski, Wiceprezes TK Telekom.

Standardowym wyposażeniem oprogramowania symulacyjnego oferowanego przez wykonawcę jest edytor wirtualnego świata. Umożliwi on odpowiednio przeszkolonym pracownikom przewoźnika na modyfikację istniejących, a nawet samodzielne tworzenie nowych tras za pomocą intuicyjnego narzędzia informatycznego wyposażonego w mechanizmy zmiany elewacji terenu, układu torowego, infrastruktury kolejowej czy dostępnych elementów architektury zapisanych w bibliotece edytora.

Oprogramowanie będzie pilnowało, podczas sesji symulacyjnej, znajomości przepisów przez maszynistę oraz stosowania się do wskaźników, sygnałów na szlaku.

– Pojazdy Stadlera wyróżniają się jakością, niezawodnością i są energooszczędne. Dzięki ćwiczeniom na symulatorze maszyniści nauczą się jeszcze przed wyruszeniem na szlaki, w jaki sposób prowadzić pociągi, by zużycie energii było optymalne, co jest istotne dla prowadzenia efektywnej działalności przewozowej. Wykorzystanie symulatora pozwala także zoptymalizować proces szkolenia maszynistów, dając im możliwość przetestowania różnych sytuacji w bezpiecznym środowisku, co zapewni bezproblemową oraz bezpieczną eksploatację pojazdów z pasażerami. – podkreśla Tomasz Prejs, członek zarządu Stadler Polska.

– To już kolejny symulator, który buduje nasze konsorcjum. Bardzo się cieszymy, że sprostaliśmy wyśrubowanym wymaganiom jakie Stadler stawia swoim podwykonawcom. – powiedział Bogusław Kowalski. – Liczymy również na następne zlecenia. Produkty naszego konsorcjum cechuje bowiem nie tylko wysoka jakość ale również ceny, które są trudno osiągalne dla naszej głównej konkurencji – dodał Bogusław Kowalski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TK Telekom
Stadler
Koleje Mazowieckie
symulator
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....