TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

TLK Kociewie pod lupą UTK. Będą kary dla przewoźnika?
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.01.2017 09:45:28 19 komentarzy
TLK Kociewie pod lupą UTK. Będą kary dla przewoźnika? (źródło: YT)

Zapowiadany jako nowość i dogodne połączenie z Gorzowa Wielkopolskiego do Trójmiasta przez Piłę okazuje się na razie największym niewypałem nowego rozkładu jazdy. Chodzi rzecz jasna o TLK Kociewie.

Pociągiem tym zainteresował się Urząd Transportu Kolejowego. Nad przewoźnikiem zawisło widmo kar. Dlaczego? Otóż TLK Kociewie to swoista loteria. Jedzie albo nie jedzie, a nawet jeśli jedzie to zwykle opóźniony. Przewoźnik problem zna i dostrzega, na razie nie za bardzo ma pole do manewru. Powody odwołania bądź opóźnienia pociągu to najczęściej awarie lokomotywy. Pociąg prowadzony jest maszynami spalinowymi. To czeskie lokomotywy serii 754. Te niestety nie są niezawodne. Przynajmniej prowadząc TLK Kociewie. Finalnie wszystko to sprawia, że jest to jedno z najbardziej opóźnionych połączeń kolejowych.

Ale. TLK Kociewie jeździć musi, bo wypełnia założenia Planu Transportowego. Jak wspomnieliśmy wcześniej zapewnia on bezpośrednie połączenie Trójmiasta z Gorzowem Wielkopolskim, Piłą czy Krzyżem. W przypadku, gdy połączenia nie można obsłużyć pociągiem przewoźnik decyduje się na realizowanie go autobusową komunikacją zastępczą. Co na to UTK? Czy przewoźnik zostanie ukarany? Zobaczymy?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
TLK
Trójmiasto
Piła
  • kamil – 23.01.2017

    IC MATEJKO Zamość-Rzeszów powinien koniecznie dołączyć do tego biegu z metą w UTK.

  • gutek – 23.01.2017

    TLK Kociewie składa się z dwóch wagonów i lokomotywy-dlaczego PKP IC nie wykorzystają do tego składu zmodernizowanej SM 42 Vmax-90 z prądnicą ogrzewczą tylko płacą za dzierżawę czeskich Nurków

  • Komentator – 23.01.2017

    Trzeba zacząć kupować lokomotywy spalinowe, a najlepiej dwusystemowe albo zelektryfikować i wyremontować wreszcie ważny odcinek Piła - Krzyz. Ponadto doszkolić maszynistów z obsługi nowoczesnych lokomotyw, bo często przejście z EU/EP07 mowiąc ogólnie bywa trudne... dla tych "starej daty"

  • Nick – 23.01.2017

    Dlaczego PKP IC pozbylo sie wszystkich lokomotyw SU45 zamiast je zmodernizowac?Dlaczego czesc lokomotyw SU46 nie trafila do PKP IC?Dlaczego lokomotywy SU46 skoro sa w jrdnej grupie PKP nie maja swobodnego ''przeplywu" miedzy spolkami?Dlaczego wypozycza sie za ciezka kase lokomotywy z Czech, ktore sa bardzo awaryjne zamiast zmodernizowac SU45, SU46 i wykorzystac w ruchu pasazerskim?Czy kiedykolwiek ktos sie tym zainteresuje??!! ZAMIAST DBAĆ O POLSKI INTERES TO DAJE ZAROBIC SIE INNEMU PAŃSTWU

  • fan kolei – 23.01.2017

    Trochę off temat ale niezależni dziennikarze piszą o awaryjnych "nurkach" a jakoś przemilczają temat spalinowych "Gam" od Pesy które to dzięki swojej "super niezawodności" powodują konieczność pozyskania spalinowych lokomotyw z zewnątrz! m.in od ČD

  • dziobak250 – 23.01.2017

    Z tego co się orientuje to TLK Kociewie prowadzone jest w całej relacji przez lokomotywe spalinową a nie tak jak pisze autor na części trasy. W całości prowadzony jet przez serie 754

  • bun – 23.01.2017

    Lokomotywa i 2 wagony. Przecież taniej by wyszło obsłużyć te trasę trzyczłonowym SZT.

  • K – 23.01.2017

    To najpierw trzeba mieć ten SZT. Od kogo pożyczą? Od PR, które same mają mega dziury taborowe?

  • JanuszJG – 23.01.2017

    UTK powinno wziąć się za PKP IC, bo to nie jedyna ich wpadka związana z lokomotywami spalinowymi, a dla gwoli przypomnienia warto poruszyć problem SU160 na podkarpaciu.Poza tym PKP IC może wypożyczyć SU46 od PKP Cargo S.A., ale jak widać ten problem ich przewyższa...

  • kolejFAN – 23.01.2017

    Oby ten UTK ich zmusil w koncu do jakiegos dzialania!niech pozycza cos z Cargo albo z innego zrodla,byleby nie bylo awaryjne i jezdzilo!druga sprawa to debilny rozklad i postoje w Krzyzu i Pile.Tak nie powinno byc! Pasazer to nie wegiel ktory moze sobie postac i poczekac.

  • anarh – 23.01.2017

    Oddac parę/parenaście SU 46 przewoznikowi dalobieżnemu te co są OR , OG - wyremontują na modłę St 46 i jazda , co to są za pociągi 2-wagony -Smiech. teraz to niech SU 42-10xx jadą, dadza rade. Su 45 tez pare/parenaście niech zrobią na modłę ST 45 = 3000V

  • Sam – 23.01.2017

    Wina jest tego który układał ten rozkład a nie Icc!bo nie da zrobić sie manewrów i próby w 15min w Gorzowie.W tamtym roku było podobnie więc widać mądrzy ludzie pracują w Plk..

  • kolej spalinowa – 23.01.2017

    Popieram SU 45, SU 46

  • Nick – 24.01.2017

    Skoro lokomotywom SU45 czy SU46 wypada P4 albo P5 to lepiej wykonac te naprawy w polskich firmach i dac zarobic polskim firmom niz Czechom!Takie jest moje zdanie

  • JanuszJG – 24.01.2017

    @Sam:Tutaj całkowita wina leży po stronie PKP IC, a nie po stronie osoby, która układała rozkład jazdy, ponieważ PKP IC nie potrafią zapewnić odpowiedniej ilości lokomotyw spalinowych do obsługi połączeń na trasie Gdynia Główna - Gorzów Wielkopolski. Wystarczy popatrzeć na to co się dzieje na Podkarpaciu, a tam sytuacja jest identyczna. Jak już PKP IC wzięła się za obsługę połączeń na liniach niezelektryfikowanych to niech zapewnią odpowiednią ilość lokomotyw spalinowych do ich obsługi nie zapominając przy tym o zapewnieniu odpowiedniej ilości w postaci rezerwowych lokomotyw spalinowych. Ale tak to jest, jeśli pozbywa się SU45 oraz SU46...

  • kolejFAN – 24.01.2017

    Lokomotywy to jedno, ale chore obiegi wagonów to drugie. Dziś znów 45 min. opóznienia. PIC nie ma nawet zamiaru poszukac innych loków do tego składu.

  • JanuszJG – 24.01.2017

    @kolejFAN:Tak naprawdę PKP IC do obsługi TLK Kociewie może na chwilę obecną wysłać zarówno SM42, jak i SU42, ale jak widać PKP IC woli odwoływać połączenia zastępując je ZKA.

  • Ja – 24.01.2017

    Naprawde Polska to jest chory kraj. Sa lokomotywy SP32, sa jeszcze SU45, są SU46, ktore walaja sie po krzakach. Nie wazne, ze w roznych spolkach. Przeciez zarzadca wszystkich spolek jest Skarb Państwa.Zamiast naprawiac nasze - dać ludziom prace, zachowac nasze dobro narodowe to sciaga sie czeski szrot. Gdzie tu logika?!

  • mix – 25.01.2017

    @bun Oczywiście, że logiczniej byłoby puścić SZT. Szkopuł w tym, że pociąg TLK Kociewie to pic na wodę i nie o wagony tu chodzi. Wymyślono go tylko po to, żeby spalinowe lokomotywy wysyłane do Gdyni na przegląd (i wracające stamtąd) nie jeździły jako luzaki na pustych przebiegach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...