Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TLK Pogoria już nie dla Zduńskiej Woli, co w zamian?

inforail
19.10.2016 07:33
0 Komentarzy

PKP Intercityprzeanalizowały możliwość postoju pociągu TLK „Pogoria” w Zduńskiej Woli wrocznym rozkładzie jazdy pociągów edycji 2016/2017. Co z tego wynika?

Otóż z analizy tej wynika, że w związku z nieatrakcyjnymigodzinami rozpoczęcia i zakończenia podróży na stacji w Zduńskiej Woli,zatrzymanie tego pociągu nie generowałoby wymiany podróżnych, uzasadniającejwprowadzenie dodatkowego postoju handlowego. W obecnym rozkładzie jazdy,wymiana podróżnych na stacji Zduńska Wola waha się na poziomie 1-2 % miejscdostępnych w pociągu (średnia dla wszystkich pociągów uruchamianych przez PKPIntercity i mających postój handlowy w Zduńskiej Woli). Ponadto, wprowadzeniepostoju w Zduńskiej Woli wymagałoby wydłużenia czasu przejazdu pociągu TLK”Pogoria” o około 30 minut, co w opinii przwoźnika istotnie obniżyłoby atrakcyjnośćprzejazdów pociągiem i w negatywny sposób wpłynęłoby na wynik finansowypociągu. Powyższe, związane jest z koniecznością podjęcia czynności manewrowychpo zatrzymaniu pociągu kursującego z Łodzi na stacji Zduńska Wola w celu zmianykierunku jazdy pociągu i skierowania go na trasę do Inowrocławia, liniąkolejową nr 131. Dlatego też, w opinii Ministerstwa Infrastruktury iBudownictwa wprowadzenie postoju w Zduńskiej Woli dla pociągu TLK „Pogoria”jest nieuzasadnione.

W ramach planowanej oferty przewozowej na rozkład jazdy2016/2017, PKP Intercity przewidziały kursowanie 5 par pociągów przez ZduńskąWolę, przy czym cztery pary pociągów zapewniają połączenia m. in. z Trójmiastemz dogodną przesiadką w Łodzi. Do obsługi połączeń z Łodzi zaplanowano nowoczesnytabor pozyskany w ramach projektów unijnych tj. elektryczne zespoły trakcyjne”Flirt3″ (np. relacja Katowice ? Gdynia) i „Dart” (np. Wrocław ? Warszawa ?Białystok/Lublin).

Ponadto, w związku z planowaną modernizacją linii kolejowejnr 3 (relacja Poznań ? Warszawa) i koniecznością przetrasowania pociągów odŁodzi przez Sieradz i Jarocin, PKP Intercity podejmą działania, aby od 11czerwca 2017 r. wprowadzić postoje m. in. na stacji Zduńska Wola dla pociągów:

„Włókniarz” relacji Łódz Fabryczna ? Szczecin Główny ? ŁódźFabryczna,

„Wawel” relacji Kraków Główny ? Szczecin Główny ?KrakówGłówny,

„Barbakan” relacji Kraków Płaszów ? Szczecin Główny ? KrakówPłaszów,

„Portowiec” relacji Katowice ? Szczecin Główny/Świnoujście ?Katowice.

Postoje na ww. stacjach będą wprowadzane przez przewoźnika wmiarę możliwości konstrukcyjnych rozkładu jazy pociągów. W związku z pracamimodernizacyjnymi, które planowane są w dłuższym horyzoncie czasowym niż rocznyrozkład jazdy pociągów, PKP Intercity koncentrują się na wypracowaniurozwiązań, które będą spełniały potrzeby transportowe mieszkańców w dłuższejperspektywie ? informuje Podsekretarz Stanu w MIB Andrzej Bittel.


Komentarze