TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

To najnowocześniejsza lokomotywa w Polsce
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 28.12.2012 10:00:53 5 komentarzy
To najnowocześniejsza lokomotywa w Polsce

To najnowocześniejsza lokomotywa w Polsce. Jest następcą Eurosprinterów, znanych już z krajowych szklaków kolejowych. Mowa oczywiście o Vectronie Siemensa. Pierwsze dwie taki maszyny zostały, tuż przed Świętami, przekazane firmie DB Schenker Rail Polska S.A. Łącznie przewoźnik zakupił 23 takie lokomotywy. Podpisana pod koniec listopada umowa przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 13 pojazdów. Lokomotywy Vectron DC w wersji dla DB Schenker Rail Polska S.A. są przystosowane do pracy na liniach kolejowych z siecią trakcyjną zasilaną prądem stałym 3kV i wyposażone w odpowiednie systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego stosowane na polskiej sieci. We wrześniu br. po rocznych testach i jazdach próbnych lokomotywa Vectron DC otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w Polsce wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Polska była jednym z pierwszych krajów, w którym takie dopuszczenie udało się Vectronowi zdobyć. Nowe lokomotywy będą eksploatowane głównie w Polsce –mówi Michael Hetzer z zarządu DB Schenker Rail Polska. Ale będą też wykorzystywane w ruchu międzynarodowym. Przypomnijmy, że przewoźnik zdecydował się na zakup maszyn jednosystemowych. A to oznacza, że np. na granicy niemieckiej lokomotywa musi zostać wymieniona. Wspomniane Eurosprintery, kursujące w barwach PKP Intercity, tego problemu nie mają. Mogą prowadzić pociągi również za naszą zachodnią granicą.

Kontrakt z DB Schenker Rail Polska to największe zamówienie Siemensa na lokomotywy w Polsce. Wspomniane PKP Intercity zakupiły w 2008 roku 10 Eurosprinterów. Kwoty transakcji nie ujawniono. Szybka dostawa dwóch lokomotyw, w niecały miesiąc po podpisaniu umowy, to efekt przekazania przewoźnikowi maszyn, które wcześniej były testowane w Polsce. Kolejne trzy zostaną przekazane wiosną, trzy następne jesienią 2013 roku. Dostawy zakończą się w 2015 roku. Jedną z firm uczestniczącą w tych testach była właśnie DB Schenker Rail Polska. Przypomnijmy, że maszynę testowały też m.in. PKP Intercity, które rozważają zakup nowych maszyn. Być może będą to Vectrony, choć konkurencja na rynku robi się coraz większa. Przypomnijmy, że do grona producentów lokomotyw dołączyły PESA i ZNLE Gliwice, które na targach InnoTrans pokazały odpowiednio Gamę i Griffina. Obie lokomotywy wydają się być tańsze od produktów Siemensa, co wcale nie oznacza, że niemiecki producent jest na straconej pozycji w kolejnych przetargach w Polsce. Oferuje przecież jedną z najnowocześniejszych lokomotyw w Europie. To bardzo nowoczesne jednostki, które staną się głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych - mówi Markus Hunkel, członek zarządu DB Schenker Rail. Ponadto, nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko - pioniera.

Przekazanie pierwszego Vectrona dla DB Schenker Rail Polska miało miejsce na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie. To, że ta uroczystość ma miejsce właśnie u nas jest dobrym przekładem współpracy międzynarodowej Instytutu –podkreślił jego dyrektor Andrzej Żurkowski.

Lokomotywy Siemensa produkowane są w zakładach w Monachium, z użyciem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Do spawania elementów nadwozia, wykonanych ze stali nierdzewnej, wykorzystywana jest innowacyjna technologia hybrydowego spawania laserowego. Dostawa części zamiennych będzie realizowana zgodnie z potrzebami klienta w ciągu 24 godzin z magazynu centralnego Siemensa. Wszystkie zamówienia będą obsługiwane za pośrednictwem serwisu sklepu internetowego „Siemens RailMall \'.

Vectron to lokomotywa, która z jednej strony jest konstrukcją nowatorską, a z drugiej już sprawdzoną. Jej zaletą jest uniwersalność. Była ona testowana przez DB Schenker Rail Polska i najcenniejszym dla nas efektem tych testów jest zawarta umowa na zakup 23 lokomotyw Vectron. Cieszę się, że najnowsze lokomotywy Siemensa zostały docenione i będą jeździć także po polskich torach - podsumowuje Marek Bielski członek zarządu Siemens Sp. z o.o, dyrektor sektora Infrastructure and Cities. Szkoda tylko, że nie będą prowadzić pociągów pasażerskich.         

  

Dane techniczne lokomotyw Vectron DC dla DB Schenker Rail Polska

Układ osi

Bo\'Bo\'

Sieć zasilająca

3 kV DC

Moc

max 5,200 kW

Prędkość maksymalna

160 km/h

Waga

80 t

Rozstaw torów

1,435 mm

Lata produkcji

Od 2012 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Vectron
Simens
DB
  • ad – 28.12.2012

    Nie rozstaw torów - tylko szyn!!! Tu nie wypada robić takich błędów.

  • alfred – 28.12.2012

    A co to za roznica?

  • iore – 28.12.2012

    No dobrze, ale w PKP IC te lokomotywy jeżdżą już przynajmniej od pół roku, więc nie rozumiem skąd to podniecenie teraz...

  • sphinx – 28.12.2012

    Nie jeżdżą, była jedna, na testach i ... to jest właśnie ta ze zdjęcia (po przemalowaniu).

  • Greg – 05.01.2013

    Gebelsy kupują u swoich,a polacy jak co polskie, to omijają i przez to mamy w Polsce to co mamy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....