TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trako 2011: PKP Intercity kupują i modernizują tabor
Karol Wach - Opublikowano: 14.10.2011 10:56:03 3 komentarze
Trako 2011: PKP Intercity kupują i modernizują tabor

Gdyby stawki za dostęp do infrastruktury kolejowej były niższe PKP Intercity mogłyby przeznaczyć więcej środków na inwestycje taborowe –powiedział podczas targów Trako –prezes przewoźnika Janusz Malinowski. Podczas środowej prezentacji przedstawione zostały plany taborowe Spółki. Do końca bieżącego roku ma zostać przeprowadzonych ponad tysiąc napraw rewizyjnych wagonów pasażerskich. Dla porównania w roku ubiegłym wykonano ich 955 a dwa lata temu zaledwie 600. Czyżby zimowe kłopoty dały efekty? Oprócz tego naprawiane są pojazdy trakcyjne w liczbie około 150 (w latach ubiegłych odpowiednio 59 i 57) oraz zestawy kołowe –około 730. Ze wspomnianych wagonów przeznaczonych do modernizacji, 748 zostanie naprawionych przez wykonawców zewnętrznych, wyłonionych w drodze przetargu, pozostałe zaś naprawi PKP Intercity we własnym zakresie, we wrocławskich i warszawskich zakładach oraz w przejętym niedawno REMTRAK-u Idzikowice –poinformował Janusz Malinowski. Do końca roku przewoźnik przeznaczy na naprawy 200 milionów złotych. PKP Intercity będzie również remontować lokomotywy. Jak poinformował Prezes przewoźnika wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na naprawę 110 lokomotyw EP/EU 07.

Głównymi założeniami polityki taborowej PKP Intercity są, zdaniem Janusza Malinowskiego, modernizacja wagonów pasażerskich, w tym toalet, co prowadzić ma do podwyższenia komfortu podróżowania pasażerów, modernizacja lokomotyw i pozyskanie lokomotyw spalinowych (rozmowy w tej sprawie prowadzone były na targach Trako), zakup wagonów piętrowych oraz pociągów zespołowych, które będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. Do roku 2014 na linii E65 pojawi się 20 takich składów. Dodatkowo PKP Intercity, za środki POIiS (około 190 mln zł) zmodernizuje 68 wagonów przeznaczonych na linię Szczecin –Przemyśl oraz ogłosi przetarg na leasing zwrotny 75 wagonów. O dziwo Prezes Janusz Malinowski dostrzega problem śmierdzących i brudnych toalet (czyżby publikacje medialne przyniosły skutek?) i zapowiada ich modernizację poprzez wprowadzenie systemów zamkniętych. Przetarg już został ogłoszony. To melodia przyszłości. Wcześniej przewoźnik chce pozyskać 30 wagonów piętrowych (pisaliśmy o tym na łamach InfoRail) za kwotę 190 mln zł, z przeznaczeniem na linię Warszawa –Łódź, przystosowanych do poruszania się z prędkością 160 km/h. Na razie będą to tylko wagony środkowe, ponieważ Spółka nie ma lokomotyw, które mogłyby współpracować z członami sterowniczymi. Prezes Malinowski zapowiedział jednak powrót do tematu. Zobaczymy…

Oprócz tego, wkrótce, przewoźnik chce ogłosić przetarg na 30 kolejnych wagonów, na które przeznaczone zostaną środki z POIiS, w wysokości 190 mln zł, do wykorzystania na linii Wrocław –Gdynia. Te wagony mają również kursować z prędkością 160 km/h. A co potem? W latach 2014-2020 PKP Intercity chce zmodernizować następnych 400 wagonów, zakupić kolejne piętrusy oraz pociągi zespołowe w liczbie 40 sztuk. Przewoźnik liczy też, że zostanie operatorem linii Kolei Dużych Prędkości.                     
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
modernizacja
lokomotywa
Trako
  • Tr.P.S. – 14.10.2011

    Przy składach zespolonych wspomniano o Vmax 160km/h - czy piętrusy i zespolone nie powinny mieć prędkości osobno? Z tego, co wiem, to Pendolino mają mieć coś koło 230...

  • Damian www.csmk.pl – 15.10.2011

    Byłem na targach wiem jak jest i wiem jak mogło by być ,ale po co takie pisanie? to powinien mówić o tym np. TVN bo ludzie widzą tylko same wady nie wiedząc z kąt są takie problemy na kolei myślą że to wina przewoźników. Największym problemem kolei jest PLK która sobie żąda największe stawki za dostęp doi infrastruktury. A w bilety przewoźnicy dają koszta.

  • sphinx – 15.10.2011

    Te 40 składów zespolonych to nie Pendolino, ale odrębny pomysł na zakup 6-7 członowych EZTów z Vmax 160km/h.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....