Na gdańskie targi TRAKO, które odbywają się w dniach 24 - 27 września, przyjedzie ponad 700 wystawców z 30 krajów. Wydarzenie to przede wszystkim spotkanie branżowe, ale fani transportu szynowego i ci, którzy rozważają karierę w kolejnictwie, także będą mieli swój dzień - ogólnodostępny piątek. Terenowa ekspozycja taboru dostępna jest codziennie i bezpłatnie.
W odbywających się co dwa lata targach udział weźmie w tym roku ponad 700 wystawców z 30 krajów z całego świata. TRAKO to największe w Polsce spotkania branży transportu szynowego i drugie co do wielkości i znaczenia targi kolejowe w Europie (po berlińskich). W poprzedniej edycji gdańskie targi odwiedziło ponad 16,5 tys. osób.
Najbardziej widoczną ekspozycję na targach stanowi wystawa taboru. W tym roku prezentowany będzie zarówno tabor kolejowy, jak i tramwajowy. Na specjalnie ułożonych w ciągu ulicy Żaglowej fragmentach torów ustawione będą między innymi tramwaj Stadler, który jeździ w czeskiej Ostrawie oraz pochodzący z zakładów Pesa Bydgoszcz Twist, budowany dla Gorzowa Wielkopolskiego. Tabor kolejowy ustawiony będzie na torach stacji Gdańsk Zaspa Towarowa. Zobaczyć będzie można między innymi nowe składy elektryczne Flirt dla Kolei Mazowieckich oraz lokomotywę Griffin dla PKP Intercity z nowosądeckiego Newagu
Miasteczko kolejowe
“Miasteczko kolejowe" wokół
siedziby Centrum Wystawienniczo - Kongresowego AMBEREXPO, gdzie odbywa się 13.
edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO, rośnie już od tygodnia.
Pod ekspozycję taboru oraz maszyn i urządzeń torowych przygotowano tu tysiąc metrów torów.
TRAKO to przede wszystkim miejsce spotkań przedstawicieli branży kolejowej i tramwajowej: organizatorów transportu i przewoźników, dostawców technologii, producentów, dystrybutorów, przedstawicieli władz państwowych i samorządowych, ekspertów, inżynierów, inwestorów, ale także pasjonatów kolei.
Seminaria i debaty
W ciągu czterech dni targów (od 24 do 27 września; wtorek - piątek) odbędzie się ponad 40 wydarzeń: debat, seminariów, konferencji, prezentacji i sesji biznesowych. W międzynarodowym gronie uczestników poruszane będą aktualne i priorytetowe dla branży tematy.
Uczestnicy targów to nie tylko przedstawiciele globalnych korporacji, ale także czołówka największych polskich firm z branży kolejowej i tramwajowej, prywatni i samorządowi przewoźnicy, dostawcy technologii dla kolei i taboru.
Szczegółowy opis wszystkich wydarzeń TRAKO`19 na stronie internetowej wydarzenia TUTAJ
Na zewnątrz
Wspomniana ekspozycja plenerowa taboru prezentowana będzie na torach przy AmberExpo, (w tym także przy peronie Gdańsk Stadion Expo). Zobaczyć będzie tu można tramwaje firm Stadler, PESA i Modertrans oraz prawdziwą "perełkę": historyczny wagon silnikowy z Bergische Stahlindustrie z wagonem Carl Weyer. Jest to jeden z najstarszych składów tramwajowych w Polsce.
W plenerze eksponowane będą oczywiście także lokomotywy z wagonami: PKP Intercity, PESA, Bombardier Transportation, NEWAG, PKP Cargo, PLASSER, Stadler oraz liczne maszyny torowe.
Plenerowa część targów jest dostępna bezpłatnie codzienne dla wszystkich chętnych. Hale wystawiennicze zaś udostępnione będą publiczności w piątek (27 września), bilet wstępu kosztuje 15 zł.
Praca w kolei
Tego samego dnia w AmberExpo odbędzie się Dzień Edukacji i Kariery w branży transportu szynowego, który przygotowano z myślą o osobach poszukujących nowych wyzwań zawodowych (w tym także uczniach, studentach i doktorantach) oraz nauczycielach i dyrektorach szkół. Wystawcy TRAKO przedstawią oferty pracy, staży i praktyk. Wstęp na Dzień jest bezpłatny - wystarczy się zarejestrować.
Od wtorku do czwartku targi TRAKO będą otwarte w godz. 10-17; w piątek w godz. 10-16.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.