TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trasa Dęblin – Lublin przejezdna na przełomie III i IV kwartału
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.01.2019 12:18:34 1 komentarz
Trasa Dęblin – Lublin przejezdna na przełomie III i IV kwartału (foto: PKP PLK)

Wznowienie prac na linii Lublin - Dęblin nastąpi w marcu tego roku, a ruchu po jednym torze ma nastąpić na przełomie III i IV kwartału tego roku - poinformował w piątek prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Wykonawcą prac na tej linii była firma Astaldi, która w październiku ubiegłego roku zeszła z placu budowy.

Na koniec ubiegłego roku zakończyliśmy inwentaryzację, a już dziś rozpoczynamy negocjacje z firmami, w celu rozpoczęcia robót na całym odcinku od Dęblina do Lublina. To pozwoli nam w marcu wejść na plac budowy. Na przełomie III i IV kwartału będziemy mogli przywrócić ruch po jednym torze na tym odcinku - powiedział Merchel.

Oczywiście zdajemy sobie doskonale sprawę, że to roczne opóźnienie w stosunku do harmonogramu, który był na początku inwestycji, ale niestety problemy z wykonawcą spowodowały, musimy działać w sposób niekonwencjonalny - tłumaczył.

Obecny na piątkowej konferencji członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch powiedział, że negocjacje w sprawie wznowienia prac na linii lubelskiej będą prowadzone z około siedmioma największymi firmami, które są w stanie swoim potencjałem zrealizować to zadanie.

Jesteśmy dobrej myśli, bo część tych rozmów wyprzedzająco prowadziliśmy. Wiemy, że są zainteresowani, teraz wychodzą oficjalne zaproszenia i szybko będziemy je prowadzić - dodał.

Bresch zapewnił, że z finansowaniem inwestycji nie będzie problemu, a projekt będzie zrealizowany zgodnie z umową o unijne dofinansowanie.

Prezes Merchel przypomniał, że wartość umowy z Astaldi na realizację tej inwestycji wynosiła około 70 proc. wartości kosztorysowej.

Merchel poinformował też, że PKP PLK wypłaciły już podwykonawcom Astaldi 100 mln zł. Dodał, że obecnie szacunki wskazują, iż łączna wartość potencjalnych roszczeń może sięgnąć 150 - 160 mln zł.

Włoska firma Astaldi pod koniec września przysłała do PKP PLK informację, że umowy dotyczące modernizacji linii Dęblin - Lublin oraz linii Poznań - Leszno wygasły. Resort infrastruktury wezwał włoską firmę do wznowienia prac, ale wykonawca nie powrócił na place budów. Dlatego PKP PLK 2 października wezwały Astaldi wraz z konsorcjantami, do podjęcia prac na kontraktach, tj. linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin - Lublin oraz linii Poznań - Wrocław. W związku z tym, że włoska firma nie podjęła prac na obu liniach, PLK 5 października złożyły oświadczenia o odstąpieniu od obu umów z winy konsorcjantów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP PLK
Astaldi
Lublin
Dęblin
  • zxcvbnm – 05.01.2019

    Oby tyle im to zajęło - jeśli skończą na przełomie III/IV kwartału roku, to nie będzie źle. Choć pewnie przetarg na nowego wykonawcę się przedłuży. Jednak, wyliczałem, że optymistycznie wyjdzie 1,5 roku opóźnienia. Szybko uwinęli się procedurą inwentaryzacji. Jednak, trzeba przyznać, że gdyby panowali nad sytuacją już od czerwca 2018, to być może nie byłoby takich jaj.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....