Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace w Lubinie i Zagłębiu Miedziowym

inforail
08.06.2018 10:45
0 Komentarzy

Trwają intensywneprace na stacji w Lubinie. Budowane są dwa nowe perony. Dzięki inwestycji PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. mieszkańcy zyskają nowy przystanek LubinStadion.

W Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym będą wygodne,konkurencyjne względem drogowych, kolejowe połączenia i sprawniejszy transporttowarów. Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Projekt wart jest 200 mlnzł. Inwestycja zapewni przywrócenie, po blisko dekadzie, ruchu pasażerskiegomiędzy najważniejszymi miejscowościami Zagłębia Miedziowego. Po zakończeniuprojektu pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy towarowedo 80km/h. Pozwoli to na znaczące skrócenie czasu podróży oraz zwiększenieprzepustowości linii.

Nowa stacja dlamieszkańców Lubina

Prace na linii kolejowej zostały podzielone na dwa etapy. Odmarca wykonawca działa na 20 km odcinku z Legnicy do Lubina. Kluczowymelementem jest przebudowa stacji. Zdemontowano już cztery tory i rozjazdy. Trwabudowa nowego peronu. Docelowo powstaną tam dwa nowe dwukrawędziowe perony odługości 200 m. Obiekty przesunięte zostaną bliżej ulicy, a ich wysokość 76 cmzapewni dogodne wsiadanie do pociągów. Perony będą wyposażone w noweoświetlenie oraz tablice informacyjne. Osoby o ograniczonej możliwościporuszania się zyskają łatwy dostęp do pociągów. Do korzystania z kolei zachęcinowy przystanek Lubin-Stadion położony ok. 1,5 km od stacji. Prace związane zjego budową zaplanowane są do marca 2019 r.

Przebudowa stacjiRaszówka

Ważnym elementem pierwszego etapu prac jest przebudowastacji Raszówka. Po rozbiórce peronów, trwają roboty ziemne i budowaodwodnienia. Lepsze zarządzanie ruchem pociagów zapewnią nowe urządzeniasterowania.

Między Legnicą a Lubinem wykonano większość prac związanychz siecią trakcyjną. Na długości 10 km rozebrano stary tor. Przebudowywane sąperony na stacjach i przystankach: Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin, Chróstnik.Prowadzone są prace na 12 obiektach inżynieryjnych, w tym na moście nad CzarnąWodą. Zakończenie robót na odcinku Legnica – Lubin Górniczy planowane jest w nakoniec października. Do końca roku zostanie przywrócony ruch towarowy.

W Koźlicachpojedziemy pod torami

W październiku planowany jest kolejny etap projektu Lubin –Rudna. Najważniejszym elementem będzie budowa wiaduktu kolejowego w Koźlicach,który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Takie rozwiązanie zapewni szybki,bezkolizyjny ruch drogowy i bezpieczniejsze kursowanie pociągów. Na wiadukciebędą perony wyposażone w windy. Drugi etap prac obejmuje remont torów, siecitrakcyjnej, przystanków i stacji. Zakończenie inwestycji planowane jest na lipiec2019 r.

Istotnym dla podróżnych efektem przebudowy linii będą noweperony na 5 przystankach: Rzeszotary, Gorzelin, Chróstnik, Rynarcice,Rudna-Miasto i 4 stacjach: Raszówka, Lubin Górniczy, Koźlice, Rudna Gwizdanów.Wszystkie będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie.

Zakres prowadzonych prac obejmuje rozbiórkę i odbudowę 27obiektów inżynieryjnych. Wyremontowanych zostanie 25 mostów i wiaduktów.Poprawę bezpieczeństwa zapewni przebudowa 16 przejazdów kolejowo-drogowych imodernizacja systemu sterowania ruchem.

Linia nr 289 jest”łącznikiem” między magistralą E30 z Medyki do Zgorzelca (od wschodniejdo zachodniej granicy Polski) a linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką) z Wrocławia doSzczecina. Inwestycja usprawni kolejowy ruch towarowy w południowo – zachodniejczęści Polski.


Komentarze