TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trzech chętnych na modernizację lokomotyw SM42
INFORAIL/PKP IC - Opublikowano: 29.04.2013 23:07:51 1 komentarz
Trzech chętnych na modernizację lokomotyw SM42

29 kwietnia 2013 roku upłynął termin składania ofert w przetargu na modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42, przeznaczonych do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity SA. Łącznie do przetargu przystąpiło trzech oferentów –CZ LOKO, Newag i PESA. Te dwie ostatnie firmy są dobrze znane, Czesi na polskim rynku dopiero raczkują, mają już jednak swoje przedstawicielstwo i pewne sukcesy. We współpracy z …PESĄ przeprowadziła modernizację lokomotyw SM 42, należących do PKP Cargo. Wykonywała również prace przy lokomotywach 753.7, 709, 724/744, 740/742 czy 797. Oferta Czechów jest jednak najdroższa, najniższą cenę zaproponował Newag, i to zarówno w zadaniu 1, jak i 2. Ale cena to nie wszystko. Liczy się również gwarancja. Teraz komisja przetargowa sprawdza dokumenty pod względem formalnym.

Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwa zadania. Oto jak wyglądają poszczególne oferty:

 

LP

Nazwa zadania

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia (brutto)

NEWAG S.A.            

CZ LOKO

PESA

1

wykonanie modernizacji 10 lokomotyw spalinowych wraz z wymianą silnika spalinowego na nowy oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów

36 900 000,00   

35 547 000,00   

45 934 350,00   

37 515 000,00   

2

wykonanie modernizacji 10 lokomotyw spalinowych wraz
z wymianą silnika spalinowego na dwa nowe oraz wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną

43 050 000,00   

41 143 500,00   

 -  

46 494 000,00   

Jak wspomnieliśmy przewoźnik przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować się dwoma kryteriami: ceny –waga 80% oraz gwarancji na pojazdy –waga 20%.

Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Docelowe parametry techniczne lokomotyw to m.in.: moc 800 - 1000 kW, prędkość maksymalna co najmniej 90 km/h. Dla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn - Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

Dzięki modernizacji, lokomotywy będą emitować mniej spalin i hałasu. Tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów kolejowych. Spółka wymaga realizacji przedmiotu zamówienia w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy (III kwartał 2015 roku).

Finansowanie zakupu jest planowane w części z funduszy Unii Europejskiej - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-20013. Jesienią 2012 r. projekt został umieszczony na liście rezerwowej projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
modernizacja
SM42
CZ LOKO
PESA
Newag
  • gość – 30.04.2013

    Czy nagłówki w tabelce się zgadzają?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....