Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy Dragony w STK, kolejne lokomotywy w drodze

inforail
04.01.2019 07:52
0 Komentarzy

STK,kolejowa spółka z Grupy Kapitałowej OT Logistics, wprowadziła do floty trzynowe lokomotywy Dragon wyprodukowane przez nowosądecki Newag.

Te pierwsze w Europie sześcioosiowe lokomotywy elektryczne posłużągłównie do przewozów ciężkich składów towarowych z ładunkami do i z portów wŚwinoujściu oraz Gdyni.

Lokomotywy Dragon, wykorzystywane są przez STK na zasadzie dzierżawy,wraz z utrzymaniem. STK planuje, by w latach 2019 – 2022 flotę spółki wzmocniłokilka dodatkowych lokomotyw Dragon, w tym lokomotywy „Dual Power” silnikiemspalinowym.

Dodatkowy napędspalinowy znacząco poprawi wykorzystanie naszych zasobów. Obecnie w większościtransportów kruszyw czy zboża potrzebna jest dodatkowa lokomotywa spalinowa,która obsługuje pierwszą i ostatnią część transportu na torachniezelektryfikowanych. Dzięki napędowi Dual Power Dragony poradzą sobie bezlokomotyw spalinowych co obniży koszty transportu oraz poprawi efektywnośćwykorzystania taboru – mówi Grzegorz Hałasiewicz, Prezes Zarządu STK S.A. Lokomotywy Dragonbędą obsługiwać ciężkie składy pociągowe (o masie brutto powyżej 3500 ton), narelacjach pomiędzy Śląskiem a portami Grupy w Świnoujściu i Gdyni oraz pociągitransgraniczne.

Umowa dzierżawyobejmuje także pełne 24-godzinne wsparcie techniczne, a punkty serwisowezlokalizowane są w całej Polsce, dzięki czemu szybko można wykonać przeglądy iusuwać ew. usterki. Dragony są jednak bardzo nowoczesne i niezawodne – dodaje GrzegorzHałasiewicz. Producent lokomotyw deklaruje, że współczynnik niezawodnościtechnicznej Dragonów sięga 98%.

Lokomotywa Dragon ma moc 5 MW i maksymalną siłę pociągową 450 kN. Napędstanowi 6 asynchronicznych silników trakcyjnych 3-fazowych o mocy 842 kW każdy.Dragon jest typem ciężkiej lokomotywy, która może z powodzeniem prowadzić40-wagonowy skład węgla o masie brutto 3000 ton z prędkością maksymalną 120km/h. O sile Dragona świadczy fakt, że zwyczajowo takie składy prowadzone musząbyć przez 2 lokomotywy innych typów.

Pozyskanie nowoczesnego i niezawodnego taboru pozwoli na poprawęwskaźników operacyjnych spółki, jak również na obniżenie kosztów i w efekciemożliwość składania przez STK atrakcyjniejszych ofert klientom.

Komentarze