Tabor Kolei Małopolskich powiększył się o 3 kolejne Impulsy. Pociągi są po odbiorach technicznych i już dziś przewiozą pierwszych pasażerów na trasie Kraków ? Tarnów ? Nowy Sącz ? Krynica.
To kolejne z 13 składów zamówionych przez województwo małopolskie w marcu zeszłego roku. Pasażerowie podróżujący po regionie koleją korzystają już z 6 pociągów dostarczonych przez spółkę Newag w listopadzie 2016 r. Pozostałe 4 pojazdy wyjadą na małopolskie tory w połowie lutego.
Cieszę, się że możemy oddać do użytku turystów i Małopolan kolejne 3 komfortowe pociągi. Od dawna udowadniamy, że kolej jest transportem przyszłości i warto w nią inwestować. Nowe składy od dziś wozić będą pasażerów Kolei Małopolskich na trasie Kraków ? Tarnów ? Nowy Sącz ? Krynica. A już w najbliższy weekend mają do wykonania misję specjalną ? zawieźć kibiców do Zakopanego na zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich ? mówi marszałek Małopolski Jacek Krupa.
W przekazanych dziś Kolejom Małopolskim składach znajduje się 200 miejsc siedzących oraz liczne udogodnienia dla pasażerów, w szczególności dla osób niepełnosprawnych czy rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Pociągi są wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, klimatyzację, stojaki na rowery i gniazdka elektryczne. Dodatkowo w pojazdach zamontowano defibrylatory AED, monitoring przedziału pasażerskiego, oraz automaty biletowe. Są nowoczesne, ciche i bezpieczne, cechują się bardzo niskim zużyciem energii elektrycznej. Z zewnątrz wszystkie nowe pociągi pomalowane są na barwy Małopolski. We wnętrzu dominuje kolor szary z zielonymi wykończeniami.
Wszystkie pociągi zakupione przez samorząd małopolski kosztowały ponad 300 mln zł. Zakup taboru dofinansowany został w ramach projektu "Zakup Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla rozwoju kolei małopolskich" z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Wysokość wsparcia wniosła 175,4 mln zł, pozostała kwota pochodzi z budżetu województwa oraz funduszu kolejowego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Piekny sprzęt.
Sprzęt fajny, jednak niestety gorszy od imulsów z 1 dostawy - siedzenia są twardsze i brak podłokietników. Druga sprawa - za głośny i za często powtarzający komunikaty system głosowy. Darowaliby sobie te zapowiedzi po angielsku, to ani nie UK ani nie linia lotniskowa.
Najpiękniejszy pociąg świata.
Mało kolo widziałeś na świecie
Sa a skąd wiesz? moze był i ten sie wlasnie spodobał?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.