TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trzy kolejne SM42 PKP IC zmodernizowane
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 31.07.2014 09:31:07 8 komentarzy
Trzy kolejne SM42 PKP IC zmodernizowane
Newag zmodernizował trzy kolejne lokomotywy SM42 dla PKP Intecity. Spalinówki o numerach 3002, 3003 i 3004 trafiły do lokomotywowni w Krakowie Prokocimiu. Pierwsza odremontowana lokomotywa, SM42-3001, została, zgodnie z zapowiedziami, wysłana na Pomorze, gdzie ma prowadzić pociągi. Przypomnijmy, że cały kontrakt obejmuje przebudowę 20 lokomotyw serii SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D), wyposażonych w system jazdy akumulatorowej z zasobnika energii oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl), wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną. Modernizacja lokomotyw objęła zabudowę całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również: mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną. Zastosowane rozwiązania techniczne i funkcjonalne przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa, zmniejszenia emisji zanieczyszczeń, kosztów eksploatacji oraz znacząco wpływają na poprawę komfortu pracy maszynistów. Zmodernizowane lokomotywy są \'przyjazne\' maszyniście. Ergonomiczny pulpit pozwala na intuicyjne i wygodne sterowanie, a zmiany konstrukcyjne na uzyskanie bardzo dobrej widoczności we wszystkich kierunkach, co zmniejsza stres podczas obsługi pojazdu. Jak wspomnieliśmy na wstępie zmodernizowane pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko - Kudowa Zdrój, Olsztyn - Braniewo, po trasach niezelektryfikowanych. Ale nie tylko. Zostaną skierowane także do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn i Szczecin. PKP Intercity zapłaci za modernizację blisko 77 mln zł. 70% środków potrzebnych na realizację inwestycji przewoźnik pozyskał z funduszy unijnych. Termin realizacji całego zamówienia przypada na koniec pierwszego kwartału 2015 roku.   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
PKP Intercity
lokomotywa
SM42
  • ja – 31.07.2014

    No i co z tego.... skoro to złomy z V max 90 km/h

  • – 31.07.2014

    A po co ci więcej. Gdzie tym pojedziesz?

  • zeus04 – 31.07.2014

    Czechosłowackie "okularniki" mają "aż" o 10 km/h więcej :)

  • pawlak – 01.08.2014

    zastanawia mnie czemu nie mają oznaczenia SP oczywiście te do liniowej obsługi

  • Pako – 01.08.2014

    nie ma oznaczenia SP bo to są lokomotywy ( 18D) manewrowe.

  • Prezes_MW – 05.08.2014

    Hm... pamiętam, jak na linii Gdynia - Kościerzyna pędziliśmy 100-105 piętrusem. Kilkukrotnie mierzyłem czas między pełnymi słupkami kilometrowymi i było 35s. Wystarczy rozbujać?

  • ja – 09.08.2014

    Szkoda ze ic nie zmodernizowalo SU45.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....