Pociągi PesaDART jeżdżą w barwach PKP Intercity już od trzech lat. Przez ten czas na pokładzie składów podróżowało blisko 11,5 mln pasażerów. Pojazdy przejechały łącznie ponad 13,2 mln kilometrów.
Składy PesaDART, wyprodukowane przez bydgoską Pesę, po raz pierwszy wyjechały na tory 29 grudnia 2015 roku. Od tego czasu flota 20 pojazdów pokonała łącznie ponad 13,2 mln kilometrów. W samym 2018 roku pociągi PesaDART przejechały ponad 5,6 mln kilometrów. Firma Pesa, która prowadzi usługę utrzymania dla PKP Intercity floty pojazdów PesaDART, wykonała w ubiegłym roku 363 przeglądy planowej obsługi technicznej.
Rok 2018 potwierdził, że pojazdy PesaDART już dawno mają za sobą problemy wieku dziecięcego, najlepiej świadczą o tym wskaźniki gotowości i niezawodności, które utrzymują się na wysokim poziomie. Dla nas najważniejsze są jednak dobre opinie pasażerów i obsługi pojazdów – powiedział PR Manager Pesa Maciej Grześkowiak.
Pociągi PesaDART obsługują trasy dalekobieżne, takie jak Białystok – Jelenia Góra (przez Warszawę, Łódź, Częstochowę i Wrocław) czy Warszawa – Katowice. Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego roku pojazdy przewiozły łącznie blisko 11,5 mln podróżnych, ciesząc się popularnością wśród różnych grup pasażerów. Niemal 2,2 mln pasażerów składów PesaDART stanowili studenci, blisko 950 tys. dzieci i ponad 850 tys. seniorzy. Najpopularniejsze były połączenia pomiędzy Warszawą a Łodzią, Białymstokiem, Wrocławiem, Skierniewicami i Częstochową. Najwięcej podróżnych (51%) kupiło swój bilet w kasie, 41% skorzystało w tym celu z internetu lub aplikacji mobilnej.
Na pokładzie pociągów PesaDART do dyspozycji pasażerów jest klimatyzowana, bezprzedziałowa przestrzeń pierwszej i drugiej klasy mieszcząca łącznie 356 osób. Pojazdy są wyposażone
w wygodne fotele, a przy każdym siedzeniu znajduje się indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne. Do dyspozycji pasażerów jest także Wi-Fi oraz wydzielona część barowa. W składzie znajduje się 8 toalet, w tym jedna dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz posiadająca przewijaki dla rodziców podróżujących z małymi dziećmi. Pociąg wyposażony jest także w specjalne urządzenia ułatwiające dostanie się na pokład podróżnym o ograniczonej mobilności ruchowej. Pojazdy spełniają najwyższe normy bezpieczeństwa TSI LOC&PAS oraz TSI PRM.
Pociągi PesaDART objęte są taryfą ekonomiczną, w ten sposób oferujemy naszym pasażerom wygodną podróż w atrakcyjnej cenie. Między innymi dzięki temu od kilku lat udaje się nam przekonać kolejnych podróżnych do korzystania z usług PKP Intercity – stwierdziła Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
20 elektrycznych zespołów trakcyjnych PesaDART zostało zakupionych przez PKP Intercity w 2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z którego środków sfinansowano 70% inwestycji. Wartość projektu wyniosła 1,32 mld zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez 15 lat.
Trzy lata Awarii :p
Ale ile km nie przejechanych dzięki awariom? ;)
Wprost świetne ezt-y, szczególnie wtedy kiedy miejsce siedzące wypada na ścianie pomiędzy oknami, z bagażem wciśniętym pomiędzy fotelami i kurtką wiszącą przed nosem na oparciu poprzedzającego siedzenia. Wprost idealne warunki do dalszych podróży. 😕
Przynajmniej tutaj można okna otworzyć, a w Pendolino nie
Jakoś nie przypominam sobie aby był podobny artykuł o Flirtach ,choć mogę się mylić? Zawsze można przypomnieć.
„Wskaźnik niezawodności na wysokim poziomie.” Więc ile to oznacza? Jak na Pesę to 60% bardzo wysoko...😂😂😂
Artykuł o Flirtach też był w tym złym i paskudnym InfoRailu: http://inforail.pl/20-milionow-km-flirtow-pkp-intercity-w-3-lata_more_111656.html. A wystarczy trochę poszukać...
Alibaba@ Dziękuję,nie każdy jest tak perfekcyjny by wszystko pamiętać albo mieć tyle czasu by szukać.Mały smaczek :DARTY przejechały 13,2 mln km a FLIRTY 20 mln km : (Wnioski nasuwają się same Jeszcze raz dzięki.
Aha. Twoje nastawienie do portalu i PESY jest aż nadto widoczne... Niestety tym razem nie udało się dogryźć. Jaka szkoda :(
Co ma piernik do wiatraka? Portalu się nie czepiam,to nadinterpretacja. Po prostu nie jestem w stanie wszystkiego przeczytać czy spamiętać.Co do dogryzania,jeśli ktoś nie widzi różnicy między 13,2 a 20 mln km to nic nie poradzę. Te 6 800 000 km jest "smaczkiem",bardzo wysublimowanym ; )
EU07 z różnych lokalizacji robiły skrajnie różne przebiegi dobowe. Podobnie jest i tutaj gdzie pojazdy są przypisane do różnych tras.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.