TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Trzy nowe Vectrony w PKP CARGO
- Opublikowano: 19.07.2019 17:33:48 4 komentarze
Trzy nowe Vectrony w PKP CARGO (foto: Siemens)

PKP Cargo odebrało trzy nowe lokomotywy Vectron MS produkcji Siemens Mobility. To najnowocześniejsze w Europie pojazdy mogące przekraczać kolejowe granice bez zatrzymania. Łącznie flota PKP CARGO będzie liczyć 20 takich lokomotyw.

We wrześniu 2015 r. PKP CARGO kupiło 15 lokomotyw Vectron MS z prawem do zakupu kolejnych 5 pojazdów. W styczniu br. firma zdecydowała się skorzystać z tej przedłużonej opcji. Pół roku później PKP CARGO odebrało pierwsze trzy Vectrony. Kolejne dwa pojazdy zostaną przekazane na początku 2020 r.

Nowoczesne lokomotywy Vectron MS, które zakupiło PKP CARGO, dysponują mocą 6,4 MW, mają prędkość maksymalną 160 km/h i są wyposażone w system ETCS. Posiadają homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Rumunię i Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron mają możliwość kursowania aż w 18 europejskich krajach.

- Nowe lokomotywy wzmocnią nasze możliwości operacyjne zwłaszcza na rynkach międzynarodowych. Będziemy bowiem mogli sprawniej obsługiwać połączenia w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku i państw Trójmorza. Są to dla nas priorytetowe kierunki ekspansji zagranicznej, gdyż zgodnie z przyjętą w tamtym roku strategią, Grupa PKP CARGO dąży do zdobycia w ciągu kilku najbliższych lat pozycji lidera rynku intermodalnego w obszarze Trójmorza i na unijnym odcinku NJS. Dlatego inwestujemy w zakupy nowych lokomotywy i platform intermodalnych – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

- Lokomotywy Vectron to wyjątkowe pojazdy, które są w stanie przekraczać europejskie kolejowe granice bez zatrzymania. Wyeliminowanie konieczności postoju na granicy pozwala skrócić czas jazdy pociągu pasażerskiego o kilkanaście minut, a pociągu towarowego nawet o pół godziny, zmniejszając przy tym koszty zarówno taboru, jak i maszynistów. Wyeliminowanie konieczności zatrzymania umożliwia oszczędności energii, a zatem sprzyja ochronie środowiska. Nowe lokomotywy pomogą budować przewagę konkurencyjną PKP CARGO nie tylko w Polsce, ale i całej Europie - powiedział Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

W ciągu kilku lat firma Siemens Mobility sprzedała ponad 900 lokomotyw Vectron. Dostarczone pojazdy pokonały już ponad 215 milionów kilometrów. W naszym kraju te lokomotywy jeżdżą w barwach PKP Cargo, DB Cargo Polska, Industrial Division. Dodatkowo Vectron w barwach MRCE obsługuje pociągi PKP Intercity.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
lokomotywa
Siemens
Vectron
  • sphinx – 20.07.2019

    A przetarg na loki sześcioosiowe dalej nierozstrzygnięty mimo że zapowiadali wybór dostawcy do końca czerwca. Chyba 2020 roku...

  • zeus04 – 21.07.2019

    https://photos.app.goo.gl/z759jkeoww2oRtP36 Wszystkie nasze EU46 technicznie niczym się nie różnią od wersji zakupionej przez ID na 200 km/h. Zarówno nasze jak i ten na dwieście z ID mają obecnie pasywne tłumiki wężykowania z podciągniętą instalacją elektryczną pod ewentualną modernizację i przebudowę na tłumienie w pełni aktywne.

  • sphinx – 21.07.2019

    Czyli jednak czymś się różnią. Niewykorzystane wyprowadzenia pod tłumiki aktywne równie dobrze kwestia oszczędności - jeden wózek do którego montuje się inny osprzęt to tańsze rozwiązanie niż różne wózki w zależności od wersji. Poza tym nie wiadomo czy np. zawieszenie silników jest takie samo itp.

  • zeus04 – 21.07.2019

    Nawet jedną śrubką się nie różnią. Ten na 200-cie też ma klasyczne tłumiki pasywne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....