TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Tunel Gotarda otwarty dla pociągów
PAP - Opublikowano: 11.12.2016 13:51:00 1 komentarz
Tunel Gotarda otwarty dla pociągów

Najdłuższy i najgłębszy tunel kolejowy na świecie został oddany w niedzielę do użytku komercyjnego. Nowy tunel Świętego Gotarda przyspieszy ruch pociągów między północną i południową Europą przez Alpy Szwajcarskie.

Pierwszy pociąg wyruszył z Zurichu o godzinie 7.09 i przyjechał do Lugano o godzinie 8.17.

Tunel został oficjalnie otwarty w czerwcu przez prezydenta Szwajcarii Schneider-Ammann w towarzystwie kanclerz Niemiec Angeli Merkel, prezydenta Francji Francois Hollande'a, ówczesnego premiera Matteo Renziego i kanclerza Austrii Christiana Kerna.

Nowy tunel bazowy Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel) ma 57,09 km długości, a jego trasę dzieli w pewnym miejscu od powierzchni ziemi aż 2300 metrów. Jest najdłuższym tunelem kolejowym w świecie i zepchnął na drugie i trzecie miejsce oddane do użytku w 1988 roku podmorskie połączenie japońskich wysp Honsiu i Hokkaido oraz funkcjonujący od 1994 roku tunel pod Kanałem La Manche, które liczą odpowiednio 53,8 i 50,4 kilometra. Pozycji tej nie odbierze mu budowany obecnie tunel bazowy pod przełęczą Brenner na granicy Austrii i Włoch, który ma mieć 55 kilometrów długości. Nie pozbawi on także tunelu gotardzkiego światowego rekordu głębokości, gdyż nie oddali się od powierzchni ziemi więcej niż o 840 metrów.

Budowa tunelu trwała 17 lat i kosztowało ok. 11 mld euro. Każdej doby przejedzie nim z prędkością 100 km/h 260 pociągów towarowych i 65 pociągów pasażerskich, mogących jechać z prędkością do 200 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szwajcaria
tunel
  • gosc – 12.12.2016

    Schneider-Ammann ma imię. Johann. Można sprawdzić w guglu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....