Jedna oferta wpłynęła w przetargu województwa lubelskiego na wykonanie i dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Złożyło ją konsorcjum PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Oferta przekracza jednak szacunki zamawiającego. Oferent proponuje bowiem kwotę 173.454.600,00 zł brutto, podczas gdy zamawiający na ten cel przeznaczyć chciał 152.594.010,00 zł brutto.
Wykonawca nie zaoferował też przedłużenia ogólnej gwarancji ponad minimum określone w SIWZ, tj. ponad 48 miesięcy.
Co ciekawe oferta PESY jest jeszcze droższa niż przy pierwszym podejściu. Wówczas bydgoska firma zaproponowała kwotę 170.748.600,00 zł, szacunki zamawiającego nie zmieniły się.
Pociągi miałyby być przeznaczone do obsługi kolejowego, regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm.
Kryteria wyboru nie są zbyt rozbudowane. To:
okres gwarancji - Waga: 40
Cena - Waga: 60.
Pociągi miałyby zostać dostarczone w okresie od 1 października 2018 roku do 31 marca 2020 roku.
Wydaje się jednak, że skoro Urząd Marszałkowski nie skorzystał z tańszej oferty PESY to także teraz nie wybierze oferty bydgoskiej firmy. Czekamy na werdykt komisji przetargowej, ale inna decyzja niż unieważnienie przetargu byłaby bardzo dziwna.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Na co liczył lubelski marszałek przygotowując odrealniony od rynku budżet?
Lubelskiem*
No i Newag znowu nie złożył oferty.
Pewnie liczyli na to że zamawiający zapozna się z kalkulatorem inflacji dostępnym na stronie mf
Za chwilę okaże się, że Czesi lub inny Chińczycy się wreszcie zainteresują i będzie ciekawie.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.