TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Uciążliwe utrudnienia na Podlasiu do 2020 roku, kłopoty dla przewoźników
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 06.02.2017 13:19:23 1 komentarz
Uciążliwe utrudnienia na Podlasiu do 2020 roku, kłopoty dla przewoźników

Od połowy marca część mieszkańców województwa podlaskiego czekają utrudnienia w regionalnym ruchu kolejowym. Rozpoczną się bowiem modernizacje tzw. linii zapasowych dla trasy Warszawa-Białystok, które przejmą ruch pociągów na czas jej przebudowy.

Zastępca dyrektora regionu centralnego ds. projektów unijnych PKP PLK Krzysztof Pietras mówił w poniedziałek na konferencji prasowej w Białymstoku, że prace na tych liniach objazdowych w Podlaskiem zaczną się 12 marca, co wpłynie na wiosenną korektę rozkładów jazdy pociągów. Chodzi o linie Ostrołęka-Śniadowo-Łapy, Białystok-Czeremcha i Czeremcha-Siedlce.

Pietras przyznał, że najtrudniejszym wyzwaniem będzie trasa Białystok-Czeremcha, która musi na czas modernizacji zostać zupełnie zamknięta (trzeba tam wymienić prawie 70 km torów, a linia jest jednotorowa). Prace mają zakończyć się do końca listopada tego roku.

Ta inwestycja będzie etapowana; najpierw PKP PLK chce zamknąć odcinek Białystok-Bielsk Podlaski i tam zakończyć prace z końcem czerwca, 1 lipca miałaby zacząć się modernizacja na odcinku Bielsk Podlaski-Czeremcha.

Trasa Śniadowo-Łapy jest już obecnie zamknięta ze względu na jej zły stan techniczny. Po modernizacji ma być przejezdna dla pociągów.

Kiedy wszystkie prace się na tych trasach zakończą (plany mówią o 2020 roku), docelowo ma być tam możliwa jazda z prędkością 120 km/h. Na razie będzie tam dostępna prędkość 80 km/h (obecnie to 60 km/h, a miejscami są dodatkowe ograniczenia).

Pietras podkreślał, że uruchomienie jesienią tych tras pozwoli płynnie prowadzić prace na trasie Warszawa-Białystok. Przejmą one bowiem jej ruch pasażerski i towarowy. Poinformował, że 14 kwietnia ma rozpocząć się modernizacja na tej trasie kolejnego odcinka: Sadowne-Czyżew.

Przebudowa tzw. linii zapasowych wpłynie jednak na ruch pociągów Przewozów Regionalnych, które w tym roku planowały znaczne zwiększenie liczby połączeń. "Tam, gdzie chcieliśmy wykonywać przewozy dwa razy większe, mamy teraz kłopoty" - mówił dziennikarzom dyrektor Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych Jarosław Glazer.

Dodał, że tam, gdzie ruch pociągów będzie niemożliwy, będzie wykorzystywana autobusowa komunikacja zastępcza. Przyznał, że wydłuży to czas jazdy, mogą być też konieczne odwołania niektórych pociągów. Przepraszał pasażerów za spodziewane utrudnienia. "Przed nami bardzo poważne wyzwanie, jak to zrealizować" - mówił.

Marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński podkreślił, że inwestycje kolejowe są dla regionu niezbędne, ale przyznał, że ten rok będzie dla pasażerów "uciążliwy". Mówił, że dla rozwoju i dostępności komunikacyjnej województwa kluczowe jest szybkie połączenie kolejowe z Warszawą.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podlaskie
Przewozy Regionalne
remont
  • EN63-002 – 08.02.2017

    W cywilizowanym kraju by zrobili te 70km w mniej niż miesiąc. U nas to musi trwać rok...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....