Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Uczniowie kolejowych klas na stanowiskach dyżurnych ruchu

inforail
25.02.2018 08:45
0 Komentarzy

Na symulatorzeurządzeń sterowania ruchem kolejowym ćwiczyli uczniowie technikum zSochaczewa. To forma współpracy PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. ze szkołami, które kształcą przyszłychspecjalistów kolejowych.

Prawie 400 uczniów otrzymuje stypendia PLK. 39 szkół wramach współpracy korzysta m.in. z doposażania pracowni.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wielotorowo wspomagająedukację przyszłych kolejarzy. Sukcesywnie wzrasta liczba szkółponadgimnazjalnych z kierunkami kolejowymi, z którymi PLK współpracują wzakresie organizacji praktyk zawodowych, wsparcia dydaktycznego dla nauczycielioraz finansowego dla najlepszych uczniów. W minionym półroczu stypendium odzarządy infrastruktury otrzymało ok. 400 uczniów. Szkoły kształcą uczniów nakierunkach: technik transportu kolejowego, technik dróg kolejowych i obiektówinżynieryjnych, technik automatyk sterowania ruchem kolejowym oraz technikelektroenergetyk transportu szynowego.

– PLK dają uczniom możliwość odbywania praktyk i staży uboku wykwalifikowanych pracowników. Dzięki temu uczniowie mają okazję poznaćśrodowisko i wartości firmy oraz łatwiej stawiać pierwsze kroki na ścieżcekariery.Działania te pozwalają nam na pozyskanie kompetentnych pracowników izapobiegają luce pokoleniowej – mówi Grażyna Blicharz, dyrektor Biura SprawPracowniczych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Praktyki nasymulatorze

PLK współpracuje m.in. z Technikum Kształcenia Zawodowego nr1 w Sochaczewie. Placówka prowadzi dwie klasy o kierunku technik transportukolejowego. Grupa czternastu uczniów pierwszej i drugiej klasy wzięła udział(15i 22 lutego) w zajęciach na symulatorze, który odwzorowuje sytuację dyżurnegoruchu. Na kilkunastu monitorach podane są sytuacje na torach i działanieurządzeń sterowania. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z sytuacjami, zktórymi mogą spotkać się w przyszłej pracy oraz uczyli się właściwych reakcji.

– W trakcie zajęć na nowoczesnym sprzęcie, młodzi ludziemogą wykorzystać w praktyce zdobywaną podczas zajęć wiedzę związaną zprowadzeniem ruchu pociągów. Praktyki na symulatorze pozwalają im na obycie sięz urządzeniami. Pod okiem instruktora ćwiczą zadania dyżurnych ruchu, copozwala im bliżej poznać specyfikę pracy na tym stanowisku – mówi RomanStachyra, nauczyciel w Technikum Kształcenia Zawodowego nr 1 w Sochaczewie.

Spotkanie zostało zorganizowane w ramach praktyk zawodowych.Podobne zajęcia będą przeprowadzone także dla uczniów z innych placówek.

PLK przygotowują młodych ludzi do nauki zawodu oraz podjęciapracy na kolei. Współpracę patronacką z placówkami oświatowymi uruchomiono wczerwcu 2010 r. Zarządca infrastruktury kolejowej oprócz wsparciamerytorycznego i finansowego, doposaża także szkolne pracownie dydaktyczne, wktórych uczniowie mogą zdobywać i utrwalać fachową wiedzę. PLK prowadzą rozmowyz kolejnymi szkołami, które posiadają klasy o profilu związanym z branżąkolejową lub są zainteresowane ich utworzeniem. Po zakończeniu edukacji nakierunkach związanych z branżą kolejową, młodzi ludzie mają szansę na pracę irozwój w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.

Aktualne ofert pracy w PLK znajdują się w zakładce Kariera.


Komentarze