TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Uda się wznowić połączenia Bytów ? Trójmiasto?
Radio Gdańsk - Opublikowano: 07.07.2016 12:15:20 2 komentarze
Stacja Bytów (foto: Wikipedia/Egipskie.ciemnosci, lic. CC BY-SA 3.0)

Samorząd województwa pomorskiego ogłosił, że w nowym regionalnym programie operacyjnym uwzględniona zostanie modernizacja linii Lipusz-Bytów. Oznacza to wznowienie ruchu pociągów pasażerskich. Kiedy mieszkańcy Bytowa będą mogli dojechać do Trójmiasta koleją? ? pyta Radio Gdańsk.

Temat kolei jest już długo omawiany - mówił Andrzej Kraweczyński. - W 2007 roku dostaliśmy linię 212 i od tej pory utrzymywany jest ruch towarowy. Mieszkańcy chcieliby jednak ruchu pasażerskiego. W 2012 roku zostało podpisane porozumienie i otrzymaliśmy dofinansowanie na prace projektowe. Zakończyły się one w zeszłym roku. Musimy teraz znaleźć inwestora, który byłby w stanie ponieść koszty.

Problem dotyczy nie tylko Bytowa, lecz również gmin Lipusz i Studzienice, przez które przechodzi rewitalizowania linia kolejowa. Początkowo jako inwestora wskazywano Pomorską Kolej Metropolitalną, która wsparła włodarzy Bytowa specjalistyczną wiedzą z zakresu kolejnictwa i reprezentowała ich w rozmowach jako tzw. inwestor projektowy zastępczy. Kiedy biuro projektu zakończyło swoje prace, było już wiadomo, że PKM nie wyłoży pieniędzy na rozwój linii. Kolejne spotkania wskazują na innego prawdopodobnego partnera inwestycyjnego.

- Odbyły się już pierwsze spotkania z PKP PLK S.A., gdzie zostały wskazane punkty wspólne - poinformował Kraweczyński. Dodał, że marszałek Pomorza również wskazuje, że jeśli inwestorem stanie się PKP PLK S.A. i będzie przebudowywało linię 211 Kościerzyna-Lipusz, zadania te powinny być realizowane wspólnie. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego rewitalizacja linii 212 powinna się zakończyć do 2020 roku. Koszt inwestycji wyniesie ok. 160 milionów złotych.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bytów
Lipusz
Gdańsk
Trójmiasto
PKP PLK
Pomorskie
  • allensteiner – 07.07.2016

    160 to zdecydowanie za drogo. Nie Polska Kolej Metropolitalna tylko Pomorska Kolej Metropolitalna

  • stoker – 11.07.2016

    Chyba kogoś pogięło z tymi 160 melonami!?To jest 24 km toru pojedynczego, więc przyjmując, że koszt porządnej modernizacji 1 km to 3 mln zł, całość nie powinna przekroczyć 75 baniek i to z peronami i układem torowym w samym Bytowie.Inaczej to chyba ktoś połowę zamierza upchnąć do swoich kieszeni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....