Udany rok Newagu. Hybryda, sporo zamówień i zysk!

inforail
29.05.2020 17:45
0 Komentarzy

Grupa Newag ma za sobąkolejny udany rok – poinformował Prezes Zbigniew Konieczek.

Przychody Grupy wyniosły 896 mln zł, wypracowano zysk nettow wysokości 91,5 mln zł, a EBITDA przekroczyła 163 mln zł. Osiągnięte wynikipotwierdzają dobrą kondycję finansową Grupy, pozwalają odważnie patrzeć wprzyszłość oraz zdecydowanie realizować kolejne, ambitne plany rozwojowe.

Rok bogaty wzamówienia

Ubiegły rok był bogaty w zamówienia i nowe kontrakty.Optymizmem napawa fakt, że część z realizowanych umów dotyczyła eksportupojazdów. Oznacza to, że pojazdy Newagu cieszą się rosnącą popularnością, atakże doceniane są przez zagranicznych klientów. Przełożyło się to na zamówieniekolejnych 10 pojazdów metra Inspiro dla sofijskiej linii metra, gdzie w efekcieeksploatowanych będzie 30 pojazdów.

Newag realizuje dostawę dla włoskiego przewoźnika FerrovieDel Sud Est E Servizi Automobilistici s.r.l., sześciu dodatkowych elektrycznychzespołów trakcyjnych Impuls 2, które z powodzeniem przeszły proces badańuzyskując dopuszczenie do eksploatacji na włoskiej sieci kolejowej. Uzyskanezezwolenie otwiera drogę do realizowania kolejnych zamówień we Włoszechstanowiąc cenne doświadczenie.

Milowy krok czylihybryda

Milowym krokiem dla Grupy była oficjalna prezentacja pojazduhybrydowego podczas gdańskich 13. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO, zaktóry Newag otrzymał nagrodę główną w prestiżowym konkursie im. inż. ErnestaMalinowskiego dla wyrobów i innowacji technicznych stosowanych w kolejnictwie.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów,zaprojektowaliśmy produkt nowoczesny oraz funkcjonalny. Nowatorski HybrydowyZespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowymdwunapędowym, który może eksploatowanych na całej sieci kolejowej w Polsce, równieżna jej niezelektryfikowanej części. Zastosowanie innowacyjnej technologii ipołączenie jej w tym pojeździe sprawia, że funkcjonalność i obszar użytkowaniapojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta – stwierdził Zbigniew Konieczek.

W ostatnim czasie został rozstrzygnięty przetarg na dostawypojazdów dwunapędowego ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego,w którym oferta Newagu została wybrana jako najkorzystniejsza.

Newag wiodącym producentem

Miniony rok, był rokiem stabilnego rozwoju oraz umacnianiapozycji wiodącego producenta pojazdów szynowych w Polsce.

Jesteśmy niekwestionowanym liderem w produkcji nowoczesnychlokomotyw elektrycznych – podał Zbigniew Konieczek.

Współpraca z PKP Intercity S.A. i eksploatacja przezprzewoźnika lokomotyw Griffin skutkowała zamówieniem kolejnych 10 lokomotyw wramach prawa opcji, w skutek czego flota PKP IC wzbogaci się łącznie o 30lokomotyw do końca br.

Lokomotywa DRAGON 2 jest najmocniejszą lokomotywą towarowąprodukowaną w Polsce, co niewątpliwie wpływa na jej popularność i ilośćzamówień. W minionym roku Newag podpisał umowy na dostawy tych lokomotyw dlaLaude Smart Intermodal S.A. (4 szt.), Rail Capital Partners Sp. z o.o. (5szt.), Lotos Kolej Sp z

o.o. (6 szt.) oraz PKP Cargo S.A. (31 szt.). Wszystkie znich są już w trakcie realizacji.

Segment ezt-ów

 W 2019 roku Newagzamknął realizację dostaw pojazdów Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej,a na pomorskie tory wyjechały kolejne cztery pięcioczłonowe pojazdy. W 2020roku druga generacja pojazdów Impuls zacznie wozić pasażerów z województwalubelskiego, podkarpackiego i małopolskiego. Rodzina pojazdów Impuls jest największąserią obecnie produkowanych EZT w Polsce.

Będą też nowe szt-y

Również w 2020 roku na polskie tory wyjadą spalinowe zespołytrakcyjne dla województwa wielkopolskiego oraz lubuskiego. Wyposażone będą wautorski zespół napędowy „NPACK”, zaprojektowany przez Newag. To udoskonalonerozwiązanie stosowane w wyprodukowanych pojazdach spalinowych Vulcano.

Program inwestycyjny

Neawg wdraża w życie program inwestycyjny, planowany na lata2019 – 2021. Zakłada on modernizację infrastruktury zakładu oraz budowę nowejinfrastruktury. W ubiegłym roku oddana do użytku została hala do produkcjikonstrukcji stalowych. Na terenie siedziby powstaje centrum logistyczne wraz znowoczesnym magazynem wysokiego składowania, linia napraw maszyn elektrycznych inapraw zestawów kołowych oraz tor testowy z napięciem trakcyjnym 25 kV.

W ubiegłym roku rozpoczął się montaż pierwszej instalacji fotowoltaicznej,pozwalającej na wytwarzanie ekologicznej energii elektrycznej. Inwestycja maprzynieść pozytywne efekty w redukcji kosztów zużytej energii elektrycznej doprodukcji.

Spółka cały czas rozwija się w wielu dziedzinach, podążającścieżką optymalizacji kosztów produkcji z uwzględnieniem ochrony środowiskanaturalnego oraz budowania pozytywnego wizerunku nowoczesnej i odpowiedzialnejspołecznie firmy.

Z determinacją dążymy do wzrostu wartości Grupy. Z żelaznąkonsekwencję wzmacniamy swoją pozycję na rynku będąc wiarygodnym partnerem dlaklientów. Opinia o jakości pojazdów, terminowości dostaw, współpracy orazopieka serwisowa stanowią o zadowoleniu klientów i potwierdzają naszą pozycjęjako wzoru dla innych przedsiębiorstw z branży – podał Zbigniew Konieczek.  


Komentarze