TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

UE zainwestuje 66,3 mln euro w modernizację kolei na Śląsku
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 27.11.2017 15:34:30 2 komentarze
UE zainwestuje 66,3 mln euro w modernizację kolei na Śląsku

UE zainwestuje 66,3 mln euro z Funduszu Spójności w modernizację sieci kolejowej na południu województwa śląskiego. Chodzi o unowocześnienie odcinków Chybie–Żory–Rybnik i Nędza–Turze. KE poinformowała w poniedziałek o pozytywnej decyzji w tej sprawie.

"Projekt wspiera czystą mobilność w województwie śląskim, a dzięki ułatwieniom w transporcie towarów bezpośrednio przyczyni się do wzrostu gospodarczego w regionie. Inwestycja w lepsze połączenia kolejowe bezpośrednio przekłada się na wyniki lokalnej gospodarki" - podkreśliła w komunikacie unijna komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu.

Rewitalizacja tych odcinków już trwa. Przewidziane na lata 2017-19 prace obejmują m.in. 60 km linii, 10 stacji i przystanków oraz 91 różnych obiektów inżynieryjnych.

To odcinki przebiegające m.in. na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego, w znacznej części obsługujące ruch towarowy w tej części woj. śląskiego. To również istotny fragment południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. W ruchu towarowym trasa jest również odciążeniem dla magistrali kolejowej E30 wschód-zachód (linia Wrocław-Katowice-Kraków-Rzeszów).

Środki unijne sfinansują modernizację torów na siedmiu różnych odcinkach oraz budowę 30 kładek i wiaduktów. Oddanie projektu do użytku planowane jest na lato 2019 r.

Początek rewitalizowanego połączenia to węzeł Chybie znajdujący się na głównej linii kolejowej Kraków/Katowice-Czechowice-Dziedzice-Zebrzydowice. Następnie trasa wiedzie na północ do stacji w Żorach, gdzie zmienia kierunek, prowadząc na zachód do węzła w Rybniku. Kolejna część połączenia to nadal prowadzący na zachód odcinek do dwukierunkowego połączenia z linią kolejową Chałupki-Racibórz-Kędzierzyn-Koźle w pobliżu miejscowości Nędza.

Całe te połączenie ma znaczenie przede wszystkim w ruchu towarowym. Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinkach Żory-Rybnik (kursują tamtędy pociągi z Bielska-Białej przez Pszczynę do Rybnika i Raciborza) oraz Rybnik-Nędza (fragmentem tej trasy, z wykorzystaniem dłuższego jej wariantu m.in. przez Rydułtowy, jeżdżą pociągi z Katowic oraz Bielska-Białej do Raciborza).

Spółka PKP PLK przekonuje, że inwestycja przyniesie korzyść w postaci wzrostu znaczenia kolei aglomeracyjnej na Śląsku. Po zakończeniu prac zwiększy się bowiem przepustowość linii, a pociągi pojadą z prędkością do 100 km/h, co wpłynie na skrócenie czasu przejazdu w komunikacji pasażerskiej, a także płynny przejazd pociągów towarowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Unia Europejska
śląskie
PKP PLK
  • www – 27.11.2017

    No 100 km/h to szczyt technologiczny. Gdyby na tych trasach pociągi zatrzymywały się co chwilę to może. Ale KŚ chyba mają trochę nowocześniejsze pociągi. Południe województwa śląskiego to dla PLK jakieś chyba słabo zamieszkane rejony. Aż trudno w to uwierzyć.

  • mechanik – 28.11.2017

    To skandal, a co z innymi regionami naszego kraju ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....