TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Umowa na dostawę Flirtów dla Kolei Mazowieckich podpisana
- Opublikowano: 17.01.2018 12:25:17 9 komentarzy
Umowa na dostawę Flirtów dla Kolei Mazowieckich podpisana

To będą największe zakupy w historii polskich spółek kolejowych. Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dostarczy je Stadler Polska Sp. z o.o.

Co ważne, pojazdy będą produkowane w Siedlcach, a prace zyska tam nawet kilkaset osób. Wartość zamówienia to rekordowe 2,2 mld zł. 13. rok działalności samorządowej spółki Koleje Mazowieckie upływa pod znakiem historycznych inwestycji. Jak zauważa marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik, to przełom i kolejny duży impuls rozwojowy dla przewoźnika. Kiedy tworzyliśmy Koleje Mazowieckie, dysponowały one jedynie dzierżawionymi i dość wysłużonymi pojazdami. Dziś wożą pasażerów 317 składami, a po tym zakupie będzie ich 388. KM są teraz fenomenem na skalę krajową. Od kilku lat zajmują drugie miejsce pod względem liczby przewożonych podróżnych. Do tego są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju – dodaje.

Przetarg tej skali to wielkie wyzwanie, ale idą za nim ogromne korzyści. Wszystkie pojazdy będą pochodziły od jednego producenta, co ma kluczowe znaczenie przy ich późniejszej eksploatacji i utrzymaniu. Więcej pojazdów to przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na Mazowszu. Będzie można wydłużyć ich zestawienia, a jednocześnie zapewnić tzw. rezerwę taborową. Nowoczesne pociągi to także większy komfort dla podróżnych, na co zwraca uwagę Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich. – Dzisiejsza umowa jest swego rodzaju przełomem. Wierzę, że ten zakup przełoży się na jeszcze większą satysfakcję tych, dla których to wszystko robimy – naszych podróżnych.

Jakie więc będą nowe pociągi? Jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej czy bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania).

O realizację tego największego w historii polskiej kolei przetargu ubiegało się trzech producentów: Newag S.A., Stadler Polska Sp. z o.o. oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz S.A. i ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. Oferta Stadlera uzyskała najwyższy wynik.

– Bardzo się cieszymy, że dostarczymy naszemu klientowi – Kolejom Mazowieckim – kolejne niezawodne, bezpieczne i komfortowe pojazdy. Będą to pociągi FLIRT najnowszej generacji - nowoczesne, energooszczędne elektryczne zespoły trakcyjne, które są znane i lubiane przez pasażerów na Mazowszu – podkreśla Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Stadler Rail.

Pojazdy zostaną dostarczone w kilku transzach do końca 2019 roku.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich zwraca uwagę na konsekwentnie prowadzoną politykę taborową spółki zakładająca odejście od modernizacji starszego taboru, który jest stopniowo wycofywany z eksploatacji, na rzecz zakupu zupełnie nowych pojazdów. – Nowoczesny tabor to nasza wizytówka i nowa jakość przewozów kolejowych na Mazowszu – podkreśla. – Samo postępowanie przetargowe na dostawę 71 ezt nie było najłatwiejszym. Była ciężka praca, walka o kontrakt – co jest zrozumiałe – wszystkich zainteresowanych podmiotów. Były odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozstrzygnięcia w KIO były o tyle istotne dla Kolei Mazowieckich, że potwierdzały transparentność naszego postępowania. I dlatego z największą radością podpisujemy dziś umowę z producentem wybranym według obiektywnych kryteriów – dodaje.

Koszt zakupu to ponad 2,2 mld zł brutto. Spółka na realizację tej inwestycji aplikuje o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, do których zaliczają się zakup taboru i symulatora jazdy pociągiem, szkolenia pracowników oraz pakiety pozderzeniowo-naprawcze. Wydatki dotyczące serwisu będą pokrywane ze środków własnych przewoźnika.

Co bardzo ważne, wszystkie zamówione pociągi zostaną wyprodukowane na Mazowszu – w zakładach firmy Stadler w Siedlcach. Do końca 2017 r. wyprodukowano tu łącznie 386 pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski i białoruski. Po polskich torach jeżdżą 54 nowoczesne pociągi FLIRT (10 – Koleje Mazowieckie, 4 – Koleje Śląskie, 20 – Łódzka Kolej Aglomeracyjna, 20 – PKP Intercity).

– Wszystkie zamówione pociągi zostaną wyprodukowane w województwie mazowieckim – w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach – we współpracy z naszymi lokalnymi partnerami i dostawcami. To zamówienie cieszy nas niezmiernie również dlatego, że dzięki niemu oraz zamówieniu na tramwaje dla Krakowa – utworzymy w naszym zakładzie w Siedlcach ponad 200 nowych miejsc pracy – dodaje Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.

Umowę ramową dotyczącą zakupu 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych podpisali dziś Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich, Czesław Sulima, członek zarządu dyrektor eksploatacyjny spółki, a także Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący rady nadzorczej Stadler Rail. Umowa opiewa na ponad 2,2 miliarda złotych i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • R – 17.01.2018

    I znowu nowe malowanie w KM. Jak dla mnie to istny chaos...

  • Janko Muzykant – 17.01.2018

    Coż za spektakularny sukces Polski. Wyszarpane z trudem w Unii pieniądze płyną szerokim nurtem do .. Szwajcarii. Peter Spuhler ma piękny grafik zajęć w Polsce. Wczoraj tramwaje w Krakowie, dzisiaj pociągi dla KM. Jak tak dalej pójdzie to jutro kupi sobie PESĘ. Polacy cieszą się z miejsc pracy - nikt nie pyta dokąd popłyną zyski. Czy kiedykolwiek wyzwolimy się z mentalności robotnika? ... nic na to nie wskazuje.

  • krzada – 17.01.2018

    @Janko Muzykant, czy fakt, iż Stadler produkuje i serwisuje w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, a w USA i Australii wykonuje tylko montaż końcowy, poprawia jakoś naszą mentalność robotnika, czy pogarsza?Niemcy i Amerykanie o mentalności robotnika, niezłe ;) :) :)

  • zibi – 17.01.2018

    A miały być nowe mordki ???

  • krysto – 17.01.2018

    Nowe malowanie ale kolorystyka bez zmian. Bardzo się podoba

  • Ju – 17.01.2018

    Nie, to malowanie jest średnie. Najlepsze chyba jest na impulsach

  • Ja – 17.01.2018

    Najlepsze to jest na kiblach

  • Wykip – 17.01.2018

    Nie kazde malowanie pasuje do roznego typu pociagu tutaj jest dobrze dopasowane. Kolory km jak najbardziej dopasowane. Na impulsach faktycznie to ktore jest tez bardzo pasuje

  • PPP – 18.01.2018

    @Janko, bo na Mazowszu pełno drani od wyprzedawania majątku, kamienic, oddawania produkcji na zewnątrz i tej ciężko wyszarpanej kasy. Tylko to nie jest mentalność robotnika. On ma godność. To mentalność "pożytecznego idioty" z wielkimi kieszeniami na srebrniki. I nawet nie mówią tu konkretnie o tym przetargu. W Siedlcach się cieszą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....