TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Umowa na Elfy2 dla Wielkopolski podpisana. Będą pachnące
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.08.2017 13:02:25 23 komentarze
Umowa na Elfy2 dla Wielkopolski podpisana. Będą pachnące (foto: UMWW)

23 sierpnia 2017 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu podpisano umowę pomiędzy Województwem Wielkopolskim a Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA na dostawę kolejnych 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Pociągi będą wykorzystywane do wykonywania wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Zakup pojazdów współfinansowany jest ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 (WRPO 2014+) w ramach projektu własnego Samorządu Województwa Wielkopolskiego pn.: "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup nowego i modernizację taboru dla wojewódzkich przewozów kolejowych". "Konsekwentnie inwestujemy w pasażerski tabor kolejowy, polepszając komfort i bezpieczeństwo podróżowania naszymi pociągami. Postanowiliśmy zakupić 10 nowych pięcioczłonowych pociągów, które dedykujemy do eksploatacji Kolejom Wielkopolskim. Będą one wykorzystane m.in. na liniach nr 271 Poznań Główny – Rawicz oraz nr 351 Poznań – Krzyż, szczególnie w godzinach szczytowych, kiedy podróżuje najwięcej pasażerów" – mówił Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego i przypomniał, że samorząd województwa jest już właścicielem 22 autobusów szynowych i 22 ezt, wyprodukowanych przez PESĘ Bydgoszcz, a zakupionych w ubiegłej perspektywie finansowej UE w ramach WRPO 2007-2013.

"Nowe pociągi spełniają wszelkie normy kolejowe obowiązujące w całej Europie. Wyposażone są w 285 miejsc siedzących, system informacji i monitoringu, internet oraz urządzenia ratujące życie, a także klimatyzację i system odświeżający powietrze. Podróż będzie pachniała bezpieczeństwem i nowoczesnością" – powiedział Sebastian Kamecki - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Produkcji i Logistyki PESA.

Inwestycja o wartości blisko 238 mln zł zrealizowana zostanie w I kwartale 2019 r. Województwo Wielkopolskie będzie wówczas dysponowało 66 jednostkami taborowymi, w tym 44 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Elf2
wielkopolska
  • krak – 23.08.2017

    Będą pachnące ? To dobrze ! Ale czy będą się nadawać do eksploatacji ?

  • advisor – 23.08.2017

    "Podróż będzie pachniała bezpieczeństwem i nowoczesnością" - o ile o ten system ktokolwiek będzie dbał, inaczej się okaże, że coś tam popachnie w pierwszym dniu i koniec. Swoją drogą jestem szalenie ciekawy tego zapachu. Oczywiście zakładamy, że Elfy 2 się pojawią i Newagowe 14WE nie będą znów musiały ratować połączeń.

  • mechanik – 23.08.2017

    Użytkownicy to woleliby raczej zapach niezawodności, bo tak idiotycznie dobrane słowa kojarzą się raczej z gadżetami rodem z Darta na Innotrans, gdzie każdy rozsądny pukał się w czoło.

  • Ragnar – 23.08.2017

    @advisor @mechanik spokojnie chłopcy, uśmiechnijcie się, zakupcie stosowne maści na wasze bóle. Wielkopolsce gratuluje nowych nabytków.

  • mechanik – 23.08.2017

    @Ragnar/comb No to masz problem, bo to właśnie było z uśmiechem a ty emocjonalnie reagujesz. Każdy dobry tabor sam się broni, pora na mądrzejsze słowa. Tutaj młodzieżówka to idiotyzm, a maść to wiesz gdzie szukać.

  • Autor – 23.08.2017

    Ale ładne ;) Szkoda tylko że przypisują je konkretnym liniom, powinny jechać losowo tam gdzie jeździ KW a nie w jedne miejsce wysyłają turbokible, w drugie Elfy a w trzecie Elfy II....

  • 123 – 23.08.2017

    @mechanik Znowu znawca wszystkich i wszystkiego nie daje o sobie zapomnieć.

  • mechanuk – 23.08.2017

    - Dzięki! A teraz zmiataj na halę :)

  • InfoRail.pl – 23.08.2017

    A teraz kończymy dyskusję osobową.

  • Poznaniak – 23.08.2017

    @AutorNieprawda, turbokible mają za zadanie wspierać Elfy w relacjach przez nie obsługiwanych tylko i wyłącznie. Nie ma tak, że turbokible KW przypisują do jakiejś trasy, a Elfy do innej. Turbokible wspierają Elfy na linii do Zbąszynka i w mniejszym stopniu na linii do Gniezna...

  • Autor – 23.08.2017

    @PoznaniakMam nadzieję, bo trochę byłby to nie fair jednym dawać produkt lepszy a drugim mieszkańcom tego samego województwa gorszy.

  • Loki – 23.08.2017

    To wielkopolskie malowanie chyba najfajniejsze z dotychczasowych Elfów 2.

  • Poznaniak – 23.08.2017

    @AutorDodam, że turbokible KW na pewno pojawią się także i na linii do Krzyża i Rawicza, bo w najbliższych miesiącach ich flotę zasilą kolejne trzy takie jednostki.Ale to, że Elf II miałby być lepszy od Elfa nie jest jeszcze powiedziane. Wyposażenie? Będzie porównywalne, zresztą Elfy w ramach napraw P4 przejdą dość znaczny lifting. Design? Tu można dyskutować, Elf II to oczywiście efekt świeżości, ale mordkę a paskudną.

  • marek – 23.08.2017

    Swoją drogą ta decyzja oznacza dalsze zaniedbywanie linii pilskiej i relacji do Kalisza, Krotoszyna i Ostrowa Wlkp. przez Jarocin... Ani słowa o tych liniach, a linia do Krzyża - co jak co, ale nie jest priorytetowa.

  • soad – 24.08.2017

    A ja czytałem, że nowy tabor pojedzie do Kalisza przez Ostrów Wielkopolski.

  • Autor – 24.08.2017

    @marek i @PoznaniakKonkurencyjny portal podaje za informacjami z Departamentu Transportu Województwa Wielkopolskiego (więc oficjalne informacje) że nowe Elfy II mają jeździć też do Jarocina, Ostrowa i Krotoszyna. To bardzo dobra wiadomość :)Do Piły też mają jeździć ale czekają aż linia zostanie wyremontowana...

  • Jarek – 24.08.2017

    @soad Była tylko informacja o tym, że KW wejdą na relacje do Kalisza, Kępna i Krotoszyna od grudnia tego roku, a PR-om zostaną relacje skrócone do Jarocina i Ostrowa Wlkp. A od grudnia tego roku Elfów II jeszcze nie będzie.

  • 52 – 24.08.2017

    Mogliby kupić więcej sztuk, ale i tak dobra wiadomość.

  • marek – 24.08.2017

    @AutorI co, ledwo 10 jednostek (nawet jeśli miałyby być wspierane przez 4 turbokible) obsłuży Kępno, Kalisz, Krotoszyn, Rawicz i Piłę?Cytuję GW:"Nowe Elfy będą obsługiwały linie Poznań Główny-Rawicz i Poznań Główny-Krzyż. Natomiast zmodernizowany tabor pojedzie na trasach z Poznania do Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Krotoszyna."Swoją drogą to zupełna głupota wysyłać pięcioczłonowe jednostki na linię, gdzie pełny jest co najwyżej Impuls ze Szczecina/Świnoujścia i parę kursów kiblowych w szczycie. Do Krzyża po drodze jedyne większe miasta to Szamotuły i Wronki. Uważam, że na linię Poznań-Leszno-Rawicz powinny pójść wszystkie z tych 10 jednostek. Tam kible jeżdżą pełne w trakcji podwójnej, a nowy tabor i koniec modernizacji E 59 przyciągnie jeszcze więcej osób. Turbokible niech idą na Krzyż.

  • Autor – 24.08.2017

    @marek, nie koniecznie muszą puszczać Elfy II ale chociaż te co teraz mają, zwykle Elfy. Naprawdę jest to przykre gdzie w jenym miejscu jeżdzą "limuzyny" a w innym "maluchy" ;) Mieszkamy w jednym województwie a co rejon to inne standarty, tym bardziej że to nie jest wielki problem. A taki nowy tabor może przyciągnąć nowych pasażerów ;)

  • marek – 25.08.2017

    @AutorWielkopolska w ogóle nie ma rozsądnej strategii taborowej. Powinno się rozpisać np. przetarg zakładający umowę ramową DO 55 sztuk na przykład (a minimum - chociażby te 10 pięcioczłonowców), ale z dopuszczeniem różnych konfiguracji: od trzech do sześciu członów. I tak trójczłonowe poszłyby na Krzyż i relacje skrócone w aglomeracji, czteroczłonowe np. na Krotoszyn, Zbąszynek, pięcioczłonowe na Piłę, Ostrów, Kalisz, a sześcioczłonowe na najbardziej frekwencyjną linię do Leszna, Gniezna.I tak Wielkopolska pod tym względem jest bardziej racjonalna niż dolnośląskie, gdzie pięcioczłonowe Impulsy kupują z przeznaczeniem m.in. na linię z Wrocka do... Jelcza-Laskowic. Czyli dalej będzie patologiczna sytuacja, w której do Jeleniej Góry w szczycie jedzie trójczłonowy Impuls.

  • Autor – 25.08.2017

    @marek zgadzam się z tobą w 100%. Przydałyby się trójczłonowe Elfy w zamian za modernizacje kibelków bo to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....