Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Umowa na Impulsy dla SKM Warszawa podpisana. Zdalnie

inforail
07.04.2020 11:15
0 Komentarzy

W dniu dzisiejszym (7kwietnia 2020 roku) Newag zawarł umowę z warszawską Szybką Koleją Miejską, którejprzedmiotem jest dostawa dwudziestu jeden elektrycznych zespołów trakcyjnych wrazze świadczeniami dodatkowymi oraz usługami utrzymania przez siedem lat.

Dostawy będą wykonywane w 2022 roku zgodnie z uzgodnionymprzez strony harmonogramem.

Wartość Umowy wynosi 543 028 200,00 PLN netto, na którąskłada się wynagrodzenie z tytułu dostawy ezt-ów w łącznej wysokości 452 700000,00 PLN netto płatne po dostawie składów oraz wynagrodzenie z tytułu usługutrzymania w maksymalnej wysokości 90 328 200,00 PLN netto płatneproporcjonalnie do świadczonych usług utrzymania. Podane wyżej wynagrodzenie ztytułu usług utrzymania ezt-ów ma charakter maksymalny, przy czym zamawiającygwarantuje zrealizowanie wszystkich przeglądów P3 i P4 oraz 60% przeglądów P1 iP2, a wykonanie pozostałych przeglądów P1 i P2 przez Newag będzie zależne oddecyzji SKM. Wynagrodzenie za część usług utrzymania gwarantowaną przezZamawiającego wynosi 77 568 600,00 PLN netto.

Newag udzielił także gwarancji jakości i rękojmi na każdydostarczony skład na okres 48 miesięcy, z zastrzeżeniem dłuższego okresugwarancji i rękojmi dla poszczególnych komponentów wskazanych w umowie.

Umowa przewiduje kary umowne z tytułu opóźnienia w dostawie ezt-ów,niewykonywania i nienależytego wykonywania innych przewidzianych w umowiezobowiązań oraz odstąpienia od niej z przyczyn leżących po stronie producenta.Umowa przewiduje ograniczenia wysokości kar umownych do 30 % łącznej wysokości wynagrodzeniaz tytułu dostaw ezt-ów netto w zakresie kar umownych związanych z dostawą oraz50 % maksymalnej wysokości wynagrodzenia z tytułu usług utrzymania netto wzakresie kar umownych związanych z usługami utrzymania. Zamawiającemuprzysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przekraczającego wysokośćwskazanych w umowie kar umownych.

Każdy z nowych pociągów będzie klimatyzowany i dostosowanydo potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym osób z ograniczoną możliwościąporuszania się. Ponadto, na pokładzie każdego z pojazdów znajdzie sięmonitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe,Wi-Fi, ładowarki USB oraz defibrylator AED.

Wszystkie pojazdy powinny dotrzeć do SKM nie później niż 30listopada 2022 r. Pociągi wykorzystywane będą do obsługi już istniejącychpołączeń SKM, ale też do uruchomienia nowych linii.

Zakup pociągów wspierany jest przez Unię Europejską w ramachprojektu „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej naterenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – Etap I”, który zostałdofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko nalata 2014 – 2020 Priorytet V: „Rozwój transportu kolejowego pozaTEN-T”.

To dobra wiadomość dlaMieszkańców stolicy i podwarszawskich miejscowości, zwłaszcza tychdojeżdżających codziennie do pracy. Wiemy, jak bardzo czekają na te pociągi.Nowe Impulsy 2 z Newagu pozwolą zwiększyć komfort ich codziennego podróżowania,a nam wzmocnić linie SKM cieszące się największym zainteresowaniem pasażerów– powiedział Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. Planujemy także wykorzystać nowy tabor, pozakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębie Warszawskiego WęzłaKolejowego, do uruchomienia kolejnych połączeń – dodał.

W 2012 rokudostarczyliśmy pierwsze pojazdy IMPULS wyprodukowane przez NEWAG S.A. właśniedla SKM Warszawa. Dzisiaj, po 8 latach, kontynuując naszą współpracę, możemydostarczyć pojazdy nowej generacji – IMPULS 2. Mamy nadzieję, że EZT Impuls 2cieszące się wysoką niezawodnością  ibezpieczeństwem, spełnią oczekiwania pasażerów stolicy  – powiedział Zbigniew Konieczek, prezeszarządu Newag S.A.

Komentarze