Umowa na modernizacje ED74 podpisana

inforail
27.06.2019 14:24
0 Komentarzy

PKP Intercitypodpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjumspółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESABydgoszcz.

Wartość kontraktu to blisko 275 mln zł brutto. Umowa jestjednym z elementów największego programu inwestycyjnego w historii PKPIntercity. Przedmiotem umowy z Konsorcjum spółek Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszczi Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” jest wykonanie naprawyokresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznychzespołów trakcyjnych ED74. Wartość zamówienia wynosi 274,8 mln zł brutto.

Podczas modernizacji pojazdy przejdą istotne zmiany, którepodniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby ioczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystająm.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miałodostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostanązainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny vendingowe znapojami i przekąskami. Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób zniepełnosprawnościami. Dodatkowo w każdym składzie będzie miejsce przeznaczonedo przewozu rowerów. Zmodernizowane pojazdy zostaną lepiej wygłuszone, copozytywnie wpłynie na komfort podróży. Unowocześnione pociągi mają planowo byćwykorzystywane głównie na trasach Wrocław – Lublin i Wrocław – Kielce.

Zmodernizowane składyED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszegopodnoszenia standardu usług PKP Intercity, a wraz z nim komfortu podróżowania.Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów – zapewniaMarek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznychzespołów trakcyjnych nastąpi w terminie do 48 miesięcy od chwili podpisaniaumowy. Pierwsze dwa pojazdy trafią do PKP Intercity w ciągu 730 dnikalendarzowych od dnia ich przekazania konsorcjum wykonawców. Będą one objętewstępną 7-dniową eksploatacją obserwowaną bez pasażerów (tzw. „rozjeżdżanie”),a następnie 90-dniową eksploatacją nadzorowaną, podczas której na pokładziewykonawcy zapewnią całodobowe wsparcie techniczne. Oceniane i sprawdzane będąrozwiązania techniczne zastosowane podczas naprawy i modernizacji. Pozwoli towprowadzić ewentualne zmiany w pozostałych pojazdach tak, aby na tory wyjechałyskłady sprawdzone i o jak najwyższej niezawodności.

PKP Intercity realizuje obecnie największy programinwestycyjny w historii spółki „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”,którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszeniekomfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taborujuż posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023roku około 7 mld zł. Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentamina realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę ponad3,2 mld złotych brutto.


Komentarze