TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Unia Europejska da na modernizację linii Piła – Poznań
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 14.09.2017 17:00:35 11 komentarzy
Unia Europejska da na modernizację linii Piła – Poznań (foto: Wikipedia/Marcinekk2, lic. CC BY-SA 4.0)

Komisja Europejska poinformowała w czwartek, że UE zainwestuje 97,5 mln euro w modernizację połączenia kolejowego między Poznaniem i Piłą. Dzięki temu czas podróży pomiędzy tymi dwoma miastami ma zostać skrócony o około 50 minut.

"Lepsze połączenia kolejowe mają istotne znaczenie dla rozwoju gospodarki w Polsce. Przedsięwzięcie to pozwoli ograniczyć czas podróży i przyczyni się do popularyzowania ekologicznie czystego środka transportu, co wpłynie też bezpośrednio na poprawę jakości życia mieszkańców Polski" - oświadczyła cytowana w komunikacie komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu.

Inwestycja ma zostać zakończona w 2020 r. Skorzystać z niej będzie mogło ćwierć miliona mieszkańców północnej części województwa wielkopolskiego, by szybciej dojechać do Poznania. Pociągi, które zaczną kursować na zmodernizowanym odcinku będą mogły osiągać prędkość od 80 do 120 km/h.

Modernizacja ma m.in. poprawić przepustowości linii, zwiększyć dostępność transportu kolejowego oraz poprawić bezpieczeństwo ruchu kolejowego i podróżnych. Stacje mają być też bardziej dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, a po remoncie na trasie kursować będzie nowy tabor. Obecnie podróż między miastami - trasą o długości 94 km - trwa nawet dwie godziny.

Linia Poznań-Piła na długości 59 km jest linią jednotorową i taki układ - mimo modernizacji - zostanie zachowany.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Piła
Poznań
remont
  • akuku – 14.09.2017

    Źle zaplanowana inwestycja. Brak drugiego toru na tych brakujących 57 km (Oborniki Most - Dziembówko) będzie się odbijał czkawką. Zamiast tego PLK zafunduje sobie dwa LCSy, czyli komputerowe cacka o wątpliwej reputacji, których jakość testowana jest na pasażerach węzła poznańskiego co jakiś czas z wiadomym skutkiem.Dziwię się Marszałkowi, że zgodził się na ten zakres inwestycji, nie wymuszając na PLK wariantu z odbudową drugiego toru. Przecież tam będą gnić na mijankach pociągi jego spółki za jego pieniądze. Nie wspomnę o ruchu dalekobieżnym nad morze.

  • WK – 15.09.2017

    To prawda. Zupełnie nieprzemyślana inwestycja. Przecież to dofinansowanie, wcale nie takie małe, jest szansą na zwiększenie przepustowości tej trasy. Tym samym zyskałoby się na czasie przejazdu, który mógłby być jeszcze krótszy od tego zapisanego w artykule. Dwutorowa linia umożliwiłaby też wprowadzenie do ruchu większej ilości pociągów.

  • mechanik – 15.09.2017

    A mnie interesuje jaki jest udział własny dla tej inwestycji, a tego nie podano. Analizy komentujących speców nie znających przyczyn takiego zakresu inwestycji, a wiedzących lepiej nie bardzo są interesujące...

  • Martinus – 15.09.2017

    @akuku - zaplanowano inwestycję na która stać województwo wielkopolskie, ono płaci drugą część inwestycji nie PLK(Państwo). Bo tego też nie podano w artykule. Dla województwa wielkopolskiego 120 km/h jest wystarczające. Pociągi które zatrzymują się na każdej stacji i tak to dużo większych prędkości się nie rozpędzą. A 160 km/h do Piły z Poznania + dobudowanie drugiego toru to ponad 1,1 mld zł. Więc wcale tak nie mało.

  • kolejFAN – 15.09.2017

    Unia wam da...ta inwestycja jest beznadziejna,czemu nie będzie drugiego toru i prędkości 160 km./h??

  • akuku – 15.09.2017

    @Martinus:Dziękuję za uzupełnienie. Ale pozwolę sobie na pewne uwagi.W artykule w Kurierze z kwietnia 2017 marszałek Woźniak mówi że: "podjęliśmy decyzję o sfinansowaniu jej modernizacji ze środków będących w dyspozycji Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Przeznaczyliśmy na ten cel blisko 423 mln zł."Wartość całkowita inwestycji to 616 mln zł. Podane kwoty netto. Zatem Marszałek ze środków RPO wykłada 68% kasy.Niestety, z tego, co wiem, to most w Obornikach nadal pozostanie z jednym torem. No i moje wątpliwości:Czy przeskok ze 120 na 130 km/h jes taż tak kosztowny?Czy będą przywrócone mijanki w Ostrówkach i Sokołowie? Obok tej linii GDDKiA projektuje drogę w standardzie S do budowy w latach 2019-2026.

  • Maciek z Lublina – 15.09.2017

    Ta linia powinna być linią W CAŁOŚCI DWUTOROWĄ o prędkości szlakowej 120km/h , a docelowo , dwa tory + 120km/h konieczne są także na szlakach : Piła - Szczecinek i Szczecinek - Kołobrzeg . Korzyść na różnych poziomach : wzmocnienie relacji z Poznania do Kołobrzegu , dla portu kołobrzeskiego powiększenie dostępności .

  • Mariusz – 15.09.2017

    @Maciek z LublinaRaczej 160 km/h do Piły plus 130 km/h dalej na północ.Kołobrzeg nigdy nie będzie liczącym się miastem portowym. Nie ma warunków, ale też nie ma najmniejszej potrzeby do wzmacniania jego roli ponad obecną turystyczno-rybacką.

  • Przemo Z – 15.09.2017

    @Maciek z LyblinaA co takiego jest w porcie w Kołobrzegu ? Tam nawet nie ma czynnej bocznicy bo jak w maju/czerwcu jedzie PIRAT to trzeba usuwać samochodyNie będzie odtworzenia mijnek w Sokołowie i Ostrówkach. Mało tego, nie będzie odtworzona mijanka w parkowie ( na szlaku "krytycznym"I oby nie było zdziwienia z tymi nowymi peronami we Wargowie czy Złotnikach.Tak "piejecie" o 160 km/h. No to ile % pociągów jedzie 160 km/h na odc. Poznań - Gniezno ?!

  • Martinus – 15.09.2017

    @akuku - co do mostu i mijanek nie będę się wypowiadał bo nie wiem.Co do S11 nie był bym takim optymistą.Koszt podniesienia powyżej 120 ( tutaj opowiem też amatorsko) na 130 to raczej w geometrii torów nie duży koszt, ale za to koszty pojawiają się na linii zasilającej powyżej 120, oraz odległościach między światłami i chyba też ( nie jestem pewien) rodzajami przejazdów jakie mogą być na linii.A tak biorą pod uwagę to co napisałaś że województwo wielkopolskie daje 423 mln + 97 mln eur z unii budżet ma ponad 200 mln do zagospodarowania. Pytanie czy można tu coś "poprawić"

  • akuku – 16.09.2017

    Mi 160 do niczego nie jest potrzebne. Wystarczy 130 bo tyle się jeździ jednym pomocnikiem. Tak jeżdżą Koleje Małopolskie. Na ruch regionalny to jest ok.A co do kasy, to taka linia powinna być robiona z budżetu POIiŚ (centralnego) a nie z RPO. RPO powinno iść na linie lokalne, a takowych to w Wielkopolsce jest multum. Np. sypiąca się Zbąszynek-Leszno, Jarocin-Leszno, może Śrem pod towary? Znajdzie się tego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....