TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Vectron z bezterminowym świadectwem dopuszczenia do ruchu w Polsce
SIEMENS/INFORAIL - Opublikowano: 17.09.2012 14:53:38 4 komentarze
Vectron z bezterminowym świadectwem dopuszczenia do ruchu w Polsce

Lokomotywa Siemensa Vectron DC może jeździć po polskich torach. Próby eksploatacyjne zakończyły się sukcesem i pojazd otrzymał od Urzędu Transportu Kolejowego bezterminowe świadectwo dopuszczenia do jazdy w Polsce.

Po ponad roku badań i testów na polskich torach, lokomotywa Vectron DC, z nowej generacji lokomotyw Siemensa przeznaczonych dla kolei europejskich, otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji nr T/2012/0644. W Vectronie uwzględnione zostały doświadczenia z eksploatacji 1600 lokomotyw Eurosprinter i Eurorunner, a także wiele innowacyjnych rozwiązań. Pierwsza lokomotywa wjechała do Polski, w celu przeprowadzenia niezbędnych prób i testów, w połowie czerwca 2011. Do tego czasu Siemens AG prowadził próby i testy pojazdu na własnym torze badawczym w Wildenrath (Niemcy) oraz w Velimiu w Czechach. Od lipca przez ponad półtora miesiąca na torze badawczym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie i następnie w czasie jazd po sieci PKP PLK S.A. przeprowadzono badania konieczne do sporządzenia przez Instytut Kolejnictwa opinii niezbędnej do wydania przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego decyzji w sprawie świadectwa dopuszczenia. Druga lokomotywa po ekspozycji na targach TRAKO dołączyła do pierwszej i dodatkowo była testowana i sprawdzana w Żmigrodzie. Po sprawdzeniu obszernej dokumentacji i wymianie dodatkowych informacji w dniu 30 listopada 2011 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał tymczasowe Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji próbnej typu pojazdu kolejowego dla lokomotywy elektrycznej X4-E-Loco-C, na szerokim forum znanego jako Vectron DC. Rozpoczął się okres eksploatacji próbnej. Wszystkie testy i próbne przejazdy zakończyły się sukcesem. Lokomotywa Vectron DC przechodziła próby eksploatacyjne w barwach PKP Intercity, DB Schenker Rail Polska oraz ITL Polska. Maszyniści prowadzący lokomotywy w trakcie prób wyrażali się o nich pozytywnie i z entuzjazmem. Moc trakcyjna rozwijana jest znacznie efektywniej niż w przypadku innych znanych lokomotyw, również sześcioosiowych, które na tych samych trasach muszą być czasem eksploatowane ze znacznie mniejszymi obciążeniami. Chwalona jest również przestronna kabina i nieskomplikowana, intuicyjna obsługa pojazdu. Niektóre ulepszenia zasugerowane przez maszynistów zostały już zweryfikowane, są i będą uwzględniane w nowych Vectronach. Dopuszczony wariant lokomotywy - Vectron DC - ma moc maksymalną 5200 kW, przy sile rozruchu 300kN, a masa pojazdu to 80 ton. Osiąga prędkość maksymalną 160 km/h, choć może być także przystosowany do prędkości 200 km/h.

Rodzina lokomotyw Vectron to pojazdy jednosystemowe 3 kV DC o mocy 5,2 MW oraz zasilane napięciem 25 / 15 kV AC o mocy 5,2 lub 6,4 MW, a także warianty wielosystemowe o mocy 6,4 MW. Dzięki temu samym spełniają one wymagania dla ruchu transgranicznego - na przykład z Polski do Holandii przez Niemcy, albo z Polski do Republiki Czeskiej, czy też na Słowację. Lokomotywą interesują się przewoźnicy Europejscy i nie tylko. Ostatnio platforma Vectron otrzymała jako pierwsza lokomotywa w Europie certyfikat EC –TSI Highspeed. Oznacza to, że spełnia jedne z najbardziej wyśrubowanych standardów technicznych dotyczących interoperacyjności dla kolei dużych prędkości.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Vectron
UTK
  • PraetoR – 18.09.2012

    I co z testami Škoda 109e w Polsce?

  • zygzak – 20.09.2012

    a widzieliście jak newag pięknie zerżnął lokomotywę od siemensa :)

  • sphinx – 21.09.2012

    Tak samo jak pięknie Pesa zerżnęła lokomotywę od Siemensa.

  • czytelnik – 21.09.2012

    No to mamy trzy nowe typy lokomotyw, zobaczymy czy na tym skorzysta kolej, czy tylko lobbyści. :-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....