TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W 2019 r. kolejne roboty na linii Katowice - Kraków
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.10.2017 13:44:38 3 komentarze
W 2019 r. kolejne roboty na linii Katowice - Kraków

Na pierwszy kwartał 2019 r. zarządca kolejowej infrastruktury planuje rozpoczęcie rewitalizacji odcinka linii kolejowej E-30 Katowice – Kraków, między katowicką dzielnicą Szopienice, a Mysłowicami. Prace te uzupełnią modernizację zasadniczej części połączenia.

W ub. tygodniu podpisano umowę na dokończenie prac na ostatnim z odcinków objętych ciągnącą się od lat unijną modernizacją znacznej części linii E30 Katowice – Kraków. Według władz PKP Polskich Linii Kolejowych odcinek Trzebinia – Krzeszowice i trasa Kraków - Katowice powinny być gotowe w 2020 r. Wtedy pociągi pojadą nią - w zmodernizowanych miejscach - z prędkością do 160 km/h.

Unijna modernizacja nie obejmuje jednak całego kolejowego połączenia Katowic z Krakowem. Kompleksowo przebudowywany – przy wsparciu UE - jest odcinek od Sosnowca Jęzora do Krakowa. Poprawę jakości pozostałych odcinków od Katowic do Sosnowca Jęzora zaplanowano w innych przedsięwzięciach.

Jak przypomniał PAP Jacek Karniewski z zespołu prasowego PLK, odcinek Mysłowice – Sosnowiec Jęzor został zrewitalizowany w 2014 r. i pociągi kursują tam obecnie z prędkością 100 km/h. Dla odcinka Katowice Szopienice Południowe – Mysłowice trwają prace projektowe.

Karniewski uściślił, że w lipcu br. PLK podpisały z firmą Systra umowę dotyczącą opracowania dokumentacji przedprojektowej na roboty związane z przebudową stacji Mysłowice wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków kolejowych. To element projektu inwestycyjnego "Rewitalizacja linii kolejowej nr 138 na odcinku Katowice Szopienice Południowe (posterunek Szabelnia) – Mysłowice".

"Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji niezbędnej dla realizacji robót budowlanych. Zakres prac planowanych do realizacji to: wymiana torów w stacji Mysłowice i na szlaku, zabudowa nowych rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych (...) oraz przebudowa 3 peronów i przejść pod torami z dojściem do peronów w stacji Mysłowice" - wymienił Karniewski.

Zakończenie prac związanych z przygotowaniem tej dokumentacji projektowej PLK planują w I kw. 2018 r., a ogłoszenie przetargu na prace budowlane - w III kw. 2018 r. Rozpoczęcie prac budowlanych zakładane jest na I kwartał 2019 r.

Pozostały odcinek do stacji Katowice (od Szopienic Południowych) przewidziano do przebudowy w tzw. studium wykonalności dla zadania "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice" - przygotowanego pod kątem unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility).

Chodzi o projekt, który dzięki zwiększeniu przepustowości m.in. między Będzinem a Tychami miał umożliwić tworzenie w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii tzw. kolei metropolitalnej. Ze względu na brak wystarczającego finansowania z CEF PLK poinformowały jednak w ostatnich miesiącach o odłożeniu realizacji tej części inwestycji na kolejne lata.

Karniewski przekazał PAP, że obecnie powstaje dokumentacja projektowa dla całego przedsięwzięcia. Dla odcinka Tychy – Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice ma być ona gotowa we wrześniu 2018 r.; dla odcinka Katowice Szopienice Południowe – Katowice - Katowice Ligota - w I kw. 2020 r.

"Obecnie na odcinku Katowice Szopienice Południowe - Katowice realizowany jest projekt budowlany. Planowane jest wykonanie kompleksowej modernizacji tego odcinka po uzyskaniu pozwoleń na budowę i zakończeniu projektów budowlanych. Teoretycznie prace budowlane powinny rozpocząć się w 2020 r. z okresem realizacji 4 lata" - wskazał przedstawiciel PLK.

Przyznał jednak, że ponieważ projekt nie otrzymał w całości finansowania w ostatnim, trzecim konkursie CEF, środki z tego źródła sfinansują tylko prace na odcinku Most Wisła - Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. "Obecnie PKP PLK analizują możliwości pozyskania środków finansowych na realizację całości projektu w tej perspektywie finansowania" - zapewnił Karniewski.

Zakładająca wykorzystanie środków unijnych na lata 2007-2013 modernizacja trasy E30 Katowice – Kraków (w tytułach projektów podawany jest zakres Zabrze - Kraków) rozpoczęła się w 2011 r. i miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Na niemal wszystkich odcinkach realizacyjnych powstały problemy.

W 2014 r., gdy wiadomo było, że nie uda się zrealizować robót przy wykorzystaniu poprzednich środków unijnych, poprzenoszono je na inne zadania (do czerwca 2016 zrealizowano tylko prace między Sosnowcem Jęzorem a Jaworznem Szczakową - 12,3 km). Zasadniczą część modernizacji linii Kraków - Katowice przewidziano do realizacji w perspektywie finansowej 2014-2020.

W styczniu 2016 r. podpisano umowę z nowym wykonawcą odcinka Krzeszowice – Kraków Mydlniki (15,7 km), a w listopadzie 2016 r. dla odcinka Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy (1,8 km). Odcinek Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (ok. 15 km) został zakontraktowany w grudniu ub. roku, a Trzebinia – Krzeszowice (niecałe 17,6 km) – w ub. tygodniu.

Dokończenie modernizacji linii Katowice-Kraków zakłada zaktualizowany Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. (KPK). Na liście projektów podstawowych KPK do 2023 r. finansowanych z CEF znalazł się "etap IIb" przedsięwzięcia. Przewidziana w KPK wartość prac do przeprowadzenia to łącznie 2,275 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
Kraków
Mysłowice
PKP PLK
  • kubex.. – 10.10.2017

    Potrzebna jest koniecznie dodatkowa stacja między Szopienicami a Mysłowicami, najlepiej w miejscu byłej kopalni - budynek który tam stoi od dawna się dosłownie rozpada (w jednym miejscu wisi kawałek ściany nawet) i jest coraz bardziej pokryty grafitti, a pasażerowie żeby dotrzeć na pociąg muszą dylać na Rymerę (a jak bezpieczna jest Rymera to wszyscy mieszkańcy wiedzą).

  • Misiek Krk – 10.10.2017

    Czyli co najmniej do 2024 Uni-Bus i Inter mają zapewnionych pasażerów i zyski. Braaawo PLK. Będziecie sobie mogli zmodernizowaną linię wykorzystać na cargo bo nawet przy obecnej cenie biletu na kibel nie macie szans.

  • G.kolejarz – 11.10.2017

    Ręce opadają jak patrzy się na postępy prac.To tak jakby oglądać wyścig ślimaków. Przecież to robota na pół roku a oni to będą męczyć SIEDEM lat!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....