TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W Bytomiu o kolei metropolitalnej. Jak ma wyglądać?
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.07.2019 09:57:53
W Bytomiu o kolei metropolitalnej. Jak ma wyglądać? (foto: UMB)

W jaki sposób powinien rozwijać się transport szynowy w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, jakie linie kolejowe powinny zostać zmodernizowane oraz jak przekonać mieszkańców Metropolii do korzystania z kolei?

Podczas spotkania dotyczącego Koncepcji Kolei Metropolitalnej, które odbyło się w Urzędzie Miejskim w Bytomiu omówiono przede wszystkim trzy warianty Kolei Metropolitalnej, która została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Śląskiej. Najważniejszym celem koncepcji jest rozbudowa istniejących połączeń między miastami Metropolii, zwiększenie liczby połączeń kolejowych, modernizacja oraz budowa nowych linii kolejowych, a także rozbudowa przystanków na najważniejszych trasach kolejowych w regionie.

Komunikacja kolejowa na terenie Metropolii odgrywa coraz większą rolę. Jej rozbudowa jest konieczna, ale musimy również pamiętać, aby mieszkańcy korzystający z innych środków komunikacji miejskiej mogli szybko przesiąść się z tramwaju lub autobusu na pociąg – mówił podczas spotkania zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.

Przedstawione na spotkaniu warianty Kolei Metropolitalnej zostały opracowane na podstawie analiz sieci kolejowej, istniejącego transportu, struktury ludności, zagospodarowania przestrzennego miast Metropolii, a także potrzeb mieszkańców miast wchodzących w skład GZM-u. Warto dodać, że w Koncepcji Kolei Metropolitalnej bardzo ważną rolę odgrywa Bytom, który leży na ważnym szlaku kolejowym łączącym Katowice z Tarnowskimi Górami. W prezentowanej Koncepcji była mowa między innymi o przesunięciu przystanku kolejowego Bytom Północny, możliwości budowy nowej stacji "Bytom-Chorzowska" w Rozbarku, a także połączeniu kolejowym Bytomia z Rudą Śląską oraz reaktywacji połączenia kolejowego Bytomia z Gliwicami.

Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wskazywali również na coraz większą liczbę pasażerów korzystających z połączenia kolejowego między Tarnowskimi Górami, Bytomiem i Katowicami, gdzie w ostatnim czasie zwiększono liczbę połączeń kolejowych.

W spotkaniu oprócz przedstawicieli władz Bytomia, Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wzięli udział również reprezentanci podregionu bytomskiego GZM-u: Tarnowskich Gór, Świerklańca, Radzionkowa oraz Zbrosławic.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bytom
kolej metropolitalna
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....