TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W Chabówce trwa naprawa główna parowozu Kp4-3772
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.04.2020 16:45:14
W Chabówce trwa naprawa główna parowozu Kp4-3772 (foto: Skansen Chabówka)

W lutym do Chabówki trafił do naprawy głównej kolejny parowóz z Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, tym razem Kp4-3772.

Jak informuje Skansen "Kapcie", bo tak je potocznie nazywano, to seria nierozerwalnie związana z kolejką bieszczadzką. To właśnie te maszyny przez dziesięciolecia zwoziły bieszczadzkie drewno z Wetliny do Łupkowa i Rzepedzi.

Naprawiany w Chabówce egzemplarz został zakupiony przez Fundację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w 2007 roku. Pozyskanie, remont i przywrócenie do służby Kp4-3772 stało się dla Zarządu Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej bardzo ambitnym i koniecznym do zrealizowania celem, bowiem nie można sobie wyobrazić lepszej wizytówki kolejki niż czynny parowozów Kp4. Egzemplarz o numerze 3772 nie jest rdzennym, bieszczadzkim parowozem, bowiem pochodzi z cukrowni w Kruszwicy. W ciągu siedmiu lat po przybyciu w Bieszczady obsłużył kilka tysięcy pociągów, a w 2014 i 2015 roku był czynny łącznie ponad 200 dni w roku! To bardzo dużo, zważywszy, że górskie trasy bieszczadzkiej kolejki są bardzo wymagające zarówno dla parowozu jak i drużyn trakcyjnych.

Teraz przeszedł czas na jego remont. Parowóz będzie miał naprawiony kocioł (w dość dużym zakresie: dymnica, ściana sitowa, wszystkie zespórki, rura komunikacyjna) oraz osprzęt kotła, układ biegowy, silnik parowy, stawidło. Bieszczadzki Kapeć otrzyma nową budkę maszynisty oraz galanterię (pomosty, uchwyty, wsporniki). Przelane lub wymienione zostaną wszystkie łożyska ślizgowe. Prace postępują zgodnie z założonym harmonogramem – podaje Skansen.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
parowóz
Chabówka
BKL

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....