Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W grudniu rusza trzecia linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

inforail
06.10.2016 12:22
0 Komentarzy

31 pociągów więcej,aż o 13,5 mln zł większe dofinansowanie, uruchomienie trzeciej linii SzybkiejKolei Aglomeracyjnej do Tarnowa oraz przejęcie przez Koleje Małopolskie obsługilinii Tarnów ? Nowy Sącz ? Krynica ? to najważniejsze punkty nowej ofertykolejowej w Małopolsce.

Rozkład jazdy 2016/17 zacznie obowiązywać od 11 grudnia. ?To będzie rewolucja na małopolskich torach ? mówi marszałek Małopolski JacekKrupa.

Więcej połączeń ipracy eksploatacyjnej

Pasażerowie kolei mogą się cieszyć – nowa oferta na lata2016/2017 przynosi wiele dobrych wiadomości. ? Nakłady na kolej zwiększamy o13,5 mln złotych ? do ponad 114 mln, a pracę eksploatacyjną, która będzieświadczona w Małopolsce przez 3 operatorów, zwiększamy o niemal 15%. Tonajwiększy w historii wzrost w tym obszarze ? podkreśla marszałek Jacek Krupa.? Na małopolskie tory wyjedzie aż 31 pociągów więcej, a w ramach Szybkiej KoleiAglomeracyjnej uruchomimy linię SKA3 Kraków ? Tarnów, na której 30 pociągówbędą obsługiwać Koleje Małopolskie. Także na trasie Tarnów-Nowy Sącz ? Krynicabędą jeździć pociągi wojewódzkiej spółki ? dodaje.

W nowym rozkładzie jazdy powróci połączenie Sucha Beskidzka? Żywiec, które będzie obsługiwane przez 4 pociągi w weekendy (w tym jeden wrelacji bezpośredniej Kraków-Żywiec). O 3 zostanie zwiększona liczba pociągówobsługująca linię Kraków Główny ? Oświęcim przez Krzeszowice, a z 8 do 12wzrośnie liczba kursów pomiędzy Krakowem a Kielcami przez Miechów. O dwapociągi więcej pojedzie także na trasie Kielce ? Katowice przez Wolbrom, Olkuszi Sławków. Z powodu remontów i spowodowanych tym ciągłych zmian w organizacjiruchu, a tym samym bardzo małego zainteresowania pasażerów zostanie zawieszonew tym roku połączenie Kraków ? Oświęcim przez Skawinę i Spytkowice.

Więcej KoleiMałopolskich

Wojewódzka spółka będzie wozić pasażerów na dwóch nowychtrasach ? SKA3 z Krakowa do Tarnowa (30 pociągów) i z Tarnowa przez Nowy Sączdo Krynicy (10 pociągów). W sumie Koleje Małopolskie uruchomią o 40 pociągówwięcej niż do tej pory. Nie zmienia się liczba pociągów małopolskiegoprzewoźnika na trasie SKA1: Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny ? KrakówLotnisko (80 pociągów) oraz SKA2: Kraków Główny ? Miechów/Sędziszów (30pociągów). Dotychczas funkcjonujące połączenia w ramach Szybkiej KoleiAglomeracyjnej cieszą się ogromną popularnością wśród pasażerów, którzy wdojazdach do pracy czy wyprawach turystycznych coraz chętniej wybierają usługiniezawodnego małopolskiego przewoźnika kolejowego.

W rozkładzie jazdy znajdzie się łącznie 150 pociągówuruchamianych przez Koleje Małopolskie i 152 Przewozów Regionalnych. Ponadto natrasie Oświęcim-Katowice nadal będzie jeździć 15 pociągów Kolei Śląskich. Namałopolskie tory w rozkładzie 2016/2017 wyjedzie w sumie aż 317 składów ? o 31więcej niż obecnie.

Więcej pieniędzy istabilność

W przyszłym rozkładzie jazdy dotacja z budżetu województwana przewozy kolejowe pierwszy raz przekroczy 100 mln zł i będzie wynosiła 105mln ? o blisko 11 mln więcej niż dzisiaj. Dodatkowo 9,2 mln zł z FunduszuKolejowego zostanie przeznaczone na modernizację taboru Przewozów Regionalnychdo obsługi połączeń na terenie województwa małopolskiego, co łącznie daje kwotęwsparcia przekraczającą 114 mln zł. Województwo zawrze z Kolejami Małopolskimiumowę na obsługę linii na 15 lat, co oznacza jeszcze większą stabilnośćmałopolskiego przewoźnika w świadczeniu usług mieszkańcom regionu. Także umowaz małopolskim oddziałem Przewozów Regionalnych zostanie podpisana na dłuższyniż dotychczas okres ? 3 lat.

To nie koniec ambitnych planów kolejowych zarząduwojewództwa: nowoczesne, szybkie i wygodne pociągi Kolei Małopolskich konsekwentniebędą przejmować obsługę kolejnych linii w naszym regionie. Jeszcze w tym roku wbarwach Małopolski na torach pojawią się pierwsze z 13 Impulsów, którekosztowały przeszło 300 mln zł. W przyszłym roku zarząd województwa planujeogłosić przetarg na kolejne kilkanaście nowych składów.


Komentarze