TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W Otwocku powstaje trzeci peron i bezkolizyjne skrzyżowania
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.02.2020 12:45:58
W Otwocku powstaje trzeci peron i bezkolizyjne skrzyżowania (foto: PKP PLK)

W Otwocku do dwóch peronów przygotowanych dla podróżnych dołączy trzeci. W mieście budowane są bezkolizyjne przejazdy przez tory i przejścia podziemne. Na jednotorowym odcinku Otwock – ­ Pilawa układany jest drugi tor – poinformowały PKP PLK.

Projekt realizowany jest w ramach POIiŚ za ponad 3,5 mld zł.

W Otwocku kończy się budowa ostatniego z trzech peronów. Gotowe są konstrukcje nowych szerokich wiat, ławki i gabloty informacyjne. Wykonywane są roboty wykończeniowe m.in. przy montażu tablic informacyjnych, kabli i nagłośnienia. W budowie jest druga część przejścia podziemnego. Będzie można nim przejść od strony ul. Świderskiej na drugą stronę miasta do ul. Warszawskiej. W lutym rozpoczął się montaż wind, które ułatwią dostęp do podciągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron zostanie udostępniony podróżnym we wrześniu.

Wykonawca pracuje teraz na torach od strony ul. Warszawskiej. Montuje sieć trakcyjną i rozjazdy od strony Warszawy. Na stacji ułożono już ponad 6 km nowych torów.

Większy komfort podróżowania

Od wiosny 2019 roku do pociągów można już wsiadać z dwóch zmodernizowanych peronów. Wyposażone są w ławki, szerokie wiaty, nowoczesne oświetlenie, informację pasażerską oraz nagłośnienie. Podróże osobom niewidomym i niedowidzącym ułatwiają ścieżki prowadzące. Na perony można się dostać m.in. nowym przejściem podziemnym wyposażonym w pochylnię.

Wiadukty zwiększą bezpieczeństwo

W ramach inwestycji PLK poprawiają bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego w mieście. Budowane są wiadukty przy ul. Orlej i Żeromskiego. Przy ul. Orlej stare konstrukcje zostały zastąpione przez nowe betonowe obiekty. Ułożone są już na nich nowe tory. Wykonawcy pozostały prace związane z siecią trakcyjną i budową drogi.

Przy ul. Żeromskiego nowy wiadukt kolejowy zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn. Takie rozwiązanie usprawni komunikację w mieście. Wykonano już betonowanie podłoża, na którym będzie droga. Pracownicy robią zbrojenia i szalunki ścian obiektu. Następnie będą budowane tory, jezdnia i przejścia dla pieszych. Oddanie wiaduktu do użytku planowane jest na początku 2021 roku.

Latem mieszkańcy Otwocka zyskają przejście pod torami na wysokości ul. Leśnej. Zastąpi ono przejście w poziomie szyn. Gotowa jest już betonowa konstrukcja oraz pochylnie, które pozwolą łatwo dostać się na drugą stronę torów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

W ubiegłym roku kierowcy pojechali już pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Majowej. Zastąpił on przejazd w poziomie szyn. Powstały nowe ronda i chodniki dla pieszych.

Drugi tor Otwock – Pilawa ułatwi podróże

Likwidowane jest tzw. "wąskie gardło" z Otwocka w kierunku Pilawy. Na 25 km trasie będą dwa tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach. Wykonano już ponad połowę prac i ułożono około 40 km toru. Budowana jest sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne oraz montowane są urządzenia sterowania ruchem.

Na tym odcinku wykonawca musi likwidować ponad 70 nieprzewidzianych kolizji z nieujętą na mapach infrastrukturą podziemną. Powoduje to konieczność przekładania m.in. kabli oraz rur gazowych, co dodatkowo zajmuje czas.

Wartość prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Otwocku to ok. 90 mln zł. Cały projekt pn. POIiŚ 5.1-11.1 "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I" wart jest ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego z POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Wszystkie prace na odcinku z Lublina do Warszawy mają zostać zrealizowane do 2022 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Otwock
peron

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....