TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W Otwocku powstaje trzeci peron i bezkolizyjne skrzyżowania
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.02.2020 12:45:58
W Otwocku powstaje trzeci peron i bezkolizyjne skrzyżowania (foto: PKP PLK)

W Otwocku do dwóch peronów przygotowanych dla podróżnych dołączy trzeci. W mieście budowane są bezkolizyjne przejazdy przez tory i przejścia podziemne. Na jednotorowym odcinku Otwock – ­ Pilawa układany jest drugi tor – poinformowały PKP PLK.

Projekt realizowany jest w ramach POIiŚ za ponad 3,5 mld zł.

W Otwocku kończy się budowa ostatniego z trzech peronów. Gotowe są konstrukcje nowych szerokich wiat, ławki i gabloty informacyjne. Wykonywane są roboty wykończeniowe m.in. przy montażu tablic informacyjnych, kabli i nagłośnienia. W budowie jest druga część przejścia podziemnego. Będzie można nim przejść od strony ul. Świderskiej na drugą stronę miasta do ul. Warszawskiej. W lutym rozpoczął się montaż wind, które ułatwią dostęp do podciągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron zostanie udostępniony podróżnym we wrześniu.

Wykonawca pracuje teraz na torach od strony ul. Warszawskiej. Montuje sieć trakcyjną i rozjazdy od strony Warszawy. Na stacji ułożono już ponad 6 km nowych torów.

Większy komfort podróżowania

Od wiosny 2019 roku do pociągów można już wsiadać z dwóch zmodernizowanych peronów. Wyposażone są w ławki, szerokie wiaty, nowoczesne oświetlenie, informację pasażerską oraz nagłośnienie. Podróże osobom niewidomym i niedowidzącym ułatwiają ścieżki prowadzące. Na perony można się dostać m.in. nowym przejściem podziemnym wyposażonym w pochylnię.

Wiadukty zwiększą bezpieczeństwo

W ramach inwestycji PLK poprawiają bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego w mieście. Budowane są wiadukty przy ul. Orlej i Żeromskiego. Przy ul. Orlej stare konstrukcje zostały zastąpione przez nowe betonowe obiekty. Ułożone są już na nich nowe tory. Wykonawcy pozostały prace związane z siecią trakcyjną i budową drogi.

Przy ul. Żeromskiego nowy wiadukt kolejowy zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn. Takie rozwiązanie usprawni komunikację w mieście. Wykonano już betonowanie podłoża, na którym będzie droga. Pracownicy robią zbrojenia i szalunki ścian obiektu. Następnie będą budowane tory, jezdnia i przejścia dla pieszych. Oddanie wiaduktu do użytku planowane jest na początku 2021 roku.

Latem mieszkańcy Otwocka zyskają przejście pod torami na wysokości ul. Leśnej. Zastąpi ono przejście w poziomie szyn. Gotowa jest już betonowa konstrukcja oraz pochylnie, które pozwolą łatwo dostać się na drugą stronę torów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

W ubiegłym roku kierowcy pojechali już pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Majowej. Zastąpił on przejazd w poziomie szyn. Powstały nowe ronda i chodniki dla pieszych.

Drugi tor Otwock – Pilawa ułatwi podróże

Likwidowane jest tzw. "wąskie gardło" z Otwocka w kierunku Pilawy. Na 25 km trasie będą dwa tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach. Wykonano już ponad połowę prac i ułożono około 40 km toru. Budowana jest sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne oraz montowane są urządzenia sterowania ruchem.

Na tym odcinku wykonawca musi likwidować ponad 70 nieprzewidzianych kolizji z nieujętą na mapach infrastrukturą podziemną. Powoduje to konieczność przekładania m.in. kabli oraz rur gazowych, co dodatkowo zajmuje czas.

Wartość prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Otwocku to ok. 90 mln zł. Cały projekt pn. POIiŚ 5.1-11.1 "Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I" wart jest ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego z POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Wszystkie prace na odcinku z Lublina do Warszawy mają zostać zrealizowane do 2022 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Otwock
peron
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....