TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W podkrakowskiej Rudawie nowy przystanek kolejowy
- Opublikowano: 12.12.2018 15:44:16
W podkrakowskiej Rudawie nowy przystanek kolejowy (foto: PKP PLK)

Zakończyła się modernizacja przystanku kolejowego w podkrakowskiej Rudawie. To kolejny obiekt, realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe z myślą o rozwoju połączeń aglomeracyjnych.

Z nowych peronów korzystają podróżni jadący w kierunku Krakowa lub Katowic. Budowa przystanku to element modernizacji linii kolejowej na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice. Inwestycja warta jest przeszło 302 mln zł netto.

W Rudawie stary peron został rozebrany. W zamian PLK wybudowały dwa wyższe perony, ulokowane po zewnętrznej stronie linii kolejowej. Pasażerowie mają teraz łatwiejszy dostęp do pociągów. Położone na łuku dwustumetrowe platformy są jasno oświetlone oraz czytelnie oznakowane. Dodatkowe wyposażenie stanowią wiaty, chroniące przed wiatrem i deszczem oraz wygodne ławki.

Przystanek dostosowany jest do potrzeb wszystkich podróżnych. Na perony z zewnątrz dostać się można schodami lub pochylniami przeznaczonymi dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Komunikację pomiędzy peronami i na drugą stronę linii kolejowej zapewnia nowoczesne przejście podziemne. Dla osób niewidomych i niedowidzących przewidziano specjalne ścieżki ostrzegawcze i naprowadzające.

Po zakończeniu prac na linii E30 przystanek w Rudawie będzie odgrywał istotną rolę lokalnym transporcie. Pasażerowie będą mogli bardzo szybko dostać się do Krakowa, a także na przystanki w innych miejscowościach, takich jak Zabierzów, Krzeszowice czy Trzebinia. Obecnie na przystanku czynny jest tylko jeden peron. PLK kończy roboty budowlane na linii kolejowej pomiędzy Krzeszowicami a krakowską stacją w Mydlnikach. Za kilka tygodni na tym odcinku pociągi pojadą po obydwu torach.

Przystanek w Rudawie został przebudowany w całości, w ramach modernizacji fragmentu linii kolejowej E30, na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice. Warty przeszło 302 mln zł netto projekt obejmuje swym zakresem; podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a także dostosowanie stacji i przystanków do potrzeb wszystkich podróżnych. Istotnym elementem modernizacji jest zwiększenie możliwości przewozu towarów, dzięki poprawie przepustowości linii kolejowej i podniesieniu prędkości składów do 120 km/h.

Z Krakowa szybciej do Katowic

Kolejowe połączenie Małopolski i Śląska to międzynarodowa linia E30, część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego. Na terenie Polski biegnie przez pięć południowych województw i łączy Niemcy z Ukrainą.

PLK prowadzą inwestycje równolegle na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość prac budowlanych to w sumie ok. 2 mld zł. Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF "Łącząc Europę". Głównym efektem modernizacji będzie przyspieszenie pociągów pasażerskich i towarowych, oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej, co umożliwi uruchomienie dodatkowych połączeń. Po zakończeniu prac i uzyskaniu niezbędnych certyfikatów pociąg ekspresowy trasę z Katowic do Krakowa będzie pokonywał w mniej niż 60 minut.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP PLK
przystanek

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....