TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W przyszłym roku Linki dla lubuskiego z niemiecką homologacją
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.11.2018 10:19:09 2 komentarze
W przyszłym roku Linki dla lubuskiego z niemiecką homologacją (foto: UMWL)

Lubuskie od kilku lat mocno inwestuje w kolej. Na przestrzeni 15 lat na lubuskie tory wyjechało łącznie 19 pojazdów szynowych o łącznej wartości ponad 184 mln zł.

Jak już pisaliśmy w InfoRail.pl na zakupy pozyskano dotacje z różnych programów UE w kwocie około 100 mln. Zakupione od firmy NEWAG dwa kolejne pojazdy kursować będą na trasie Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań. Zakup będzie możliwy dzięki wsparciu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 na poziomie 83%. Ale to nie jedyne nowe pojazdy, jakie pojawią się na lubuskich torach.

W przyszłym roku także bydgoska PESA odda nam dwa pociągi z homologacją. Jest to wynik ugody. Kolejne dwa szynobusy z homologacją trafią na lubuskie tory – poinformowała marszałek Elżbieta Polak. To są bardzo duże inwestycje, ale nikt nie ma wątpliwości że poprawa dostępności transportowej i teleinformatycznej to nr 1 w Lubuskiem – dodała.

Urząd Marszałkowski przypomniał, że w ramach rekompensaty za brak niemieckiej homologacji "Linków", Pesa w 2019 roku dostarczy do Województwa Lubuskiego dwa dodatkowe pojazdy tego typu z niemiecką homologacją. Wartość rynkowa tych pojazdów to 34,4 mln zł. Dopuszczenie do eksploatacji po niemieckich torach umożliwi szersze wykorzystanie tych pojazdów w ruchu transgranicznym.

Inwestycje Województwa Lubuskiego w transport kolejowy

Tabor

W latach 2003 – 2015 zakupiono 19 pojazdów do ruchu regionalnego, w tym 16 spalinowych i 3 elektryczne o łącznej wartości ponad 184 mln zł. Na zakupy pozyskano dotacje z różnych programów UE w kwocie około 100 mln.

W roku 2013 zakupiono w Pesie cztery pojazdy "Link" o łącznej wartości 47,6 mln zł, które obecnie kursują na trasach Kostrzyn – Krzyż oraz Gorzów Wlkp. – Zielona Góra. Zakup został dofinansowany w 85% ze środków UE w ramach LRPO.

W latach 2014-2015, w ramach tzw. Zachodniej Grupy Zakupowej, zakupiono w NEWAG-u trzy elektryczne zespoły trakcyjne "Impuls" o wartości 64,2 mln zł do obsługi połączeń na linii Nowa Sól – Zielona Góra – Poznań Gł. Zakup został dofinansowany w 50% ze środków UE w ramach POIiŚ.

W roku 2014 zawarto wieloletnią umowę ze Spółką Przewozy Regionalne, która umożliwiła przewoźnikowi uzyskanie dotacji z UE na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W efekcie tego kontraktu, pociągi relacji Wrocław Gł. – Zielona Góra i Zielona Góra – Szczecin Gł. obsługują obecnie zmodernizowane jednostki.

W roku 2018 wyłoniono w przetargu wykonawcę dwóch nowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Trójczłonowe pojazdy mają zostać dostarczone przez NEWAG SA w listopadzie 2020 roku. Zakup poprzedziło studium wykonalności, którego rezultatem było ustalenie trasy na której będzie on najlepiej wykorzystany tj: Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań. Na zakup o wartości 43 mln zł pozyskano 83% dofinasowania z UE w ramach RPO – Lubuskie 2020. Większy udział budżetu województwa w zakupie wynika ze wzrostu cen rynkowych.

Infrastruktura

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwo Lubuskie wspiera inwestycje na liniach kolejowych realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

W latach 2007 – 2014 dofinansowano z RPO modernizację 160 km linii kolejowych na terenie województwa lubuskiego oraz budowę 2,1 km nowej linii tzw. łącznicy Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód. Wartość zrealizowanych projektów to blisko 130 mln zł.

Do roku 2023 zaplanowano kontynuację rozpoczętych w poprzednim okresie inwestycji, w tym:

Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap Szacunkowa wartość projektu zaprojektuj i wybuduj 69,8 mln zł

Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wlkp. – etap I Szacunkowa wartość opracowania dokumentacji projektowej 8,9 mln zł

Rewitalizacja linii kolejowych nr 14 na odcinku Żagań - Żary - Forst

oraz nr 275 na odcinku granica województwa – Żagań (w rezerwie)

Szacunkowa wartość projektu 173 mln zł

Inwestycje ze środków centralnych wspierające projekty regionalne

Modernizacja estakady kolejowej i stacji w Gorzowie Wielkopolskim – 115 mln zł (w trakcie realizacji)

Rewitalizacja mostu kolejowego na Odrze na linii kolejowej nr 358 –

32 mln zł (ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji)

Przebudowa mostów kolejowych na Bobrze i Kwisie na linii nr 275 – 11,8 mln zł (w końcowej fazie realizacji)

Trwają analizy zasadności elektryfikacji odcinka linii nr 203 Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn. Decyzja PKP PLK SA o rozpoczęciu elektryfikacji polskiego odcinka, zwiększy szanse na podjęcie takiej samej decyzji po stronie niemieckiej.

Rządowy program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej zakłada elektryfikację odcinka linii nr 358 Czerwieńsk – Guben

Organizacja przewozów regionalnych

Województwo Lubuskie jako organizator kolejowych przewozów wojewódzkich powierza wykonywanie tych usług Spółce Przewozy Regionalne. Część przewozów na południu województwa wykonują również Koleje Dolnośląskie.

Ogólna długość czynnych linii kolejowych 917 km

Długość linii, po których kursują pociągi pasażerskie 664 km

Wielkość pracy eksploatacyjnej około 3 mln pockm.

W roku 2017 w pociągach regionalnych na terenie województwa przewieziono ponad 2.8 mln pasażerów.

Kwota wypłacanej rekompensaty (dotacji) mln zł

2007

20,17

2008

20,17

2009

23,00

2010

30,98

2011

39,46

2012

41,15

2013

38,70

2014

39,50

2015

43,00

2016

45,10

2017

45,24

2018

45,66



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Lubuskie
PESA
Link
tabor
  • DarekP – 19.11.2018

    Bardzo ciekawe zestawienie.To, co udało się wyłapać na szybko:- W roku 2013 zakupiono w Pesie cztery pojazdy "Link" o łącznej wartości 47,6 mln zł- Pesa w 2019 roku dostarczy do Województwa Lubuskiego dwa dodatkowe pojazdy tego typu z niemiecką homologacją. Wartość rynkowa tych pojazdów to 34,4 mln zł.

  • kolejFAN – 20.11.2018

    Rządowy program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej zakłada elektryfikację odcinka linii nr 358 Czerwieńsk – Gubenktóra nigdy nie dojdzie do skutku - zresztą chyba są ważniejsze w Polsce linie do elektryfikacji..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....