TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

W przyszłym roku PESA z innowacyjnymi lokomotywami na wodór
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.02.2020 14:45:33
W przyszłym roku PESA z innowacyjnymi lokomotywami na wodór

Wodór – w ocenie PESY – będzie paliwem przyszłości. Dlatego trwają prace nad innowacyjną lokomotywą, która będzie nim zasilana. Na początek manewrówka.

Na wczorajszej (19 lutego) Konferencji "Kolej na energię", zorganizowanej przez Klaster Luxtorpeda 2.0 Prezes PESY Krzysztof Zdziarski poinformował, że dwie takie lokomotywy manewrowe mają rozpocząć jazdy po płockim kombinacie.

Będzie to pierwszy efekt współpracy PESY z Orlenem. Porozumienie w tej sprawie obie firmy podpisały kilka miesięcy temu. Zdobycie doświadczeń ma stanowić początek dla dalszego rozwoju technologii wodorowej w transporcie kolejowym.

Co ciekawe PESA planuje także hybrydę, napędzana wodorem, która ma być odpowiedzią nie tylko na zmiany klimatyczne i konieczność redukcji emisji CO2, ale także na pojawiające się zapotrzebowanie rynkowe na takie pojazdy. Już w momencie podpisania porozumienia z Orlenem producent deklarował, że taka hybryda ma zostać zbudowana na bazie Linka.

W Polsce nie ma jeszcze pojazdów kolejowych zasilanych wodorem. Ale w innych krajach już tak – mówił Krzysztof Zdziarski. Jednocześnie wskazał, że jest to paliwo, do którego trzeba podchodzić z pełnym zachowaniem zasad bezpieczeństwa z jednej strony, z drugiej zaś efektywnie kosztowo. Jak należy przyjmować w taki sposób, aby opłacało się to i producentowi i dostawcy paliwa i przewoźnikowi…   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
lokomotywa
wodór

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....