TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wagon sterowniczy Pars nova 961
Jacek Pudło - Opublikowano: 26.06.2012 16:40:35 1 komentarz
Wagon sterowniczy Pars nova 961

W 2010 roku koleje czeskie zamówiły w zakładach Pars nova przebudowę 34 wagonów osobowych typu Bdt 279 na wagony sterownicze 961 (oznaczone też jako Bfhpvee295, oznaczenie UIC - 50 54 80-30). Wagon sterowniczy zaprezentowano na Czech Raildays 2012. Nie była to nowość, gdyż wagon tego typu prezentowano również na zeszłorocznych targach.


Zakłady Pars nova a. s. powstały 1947 roku w Šumperk, w kraju morawskim, i zajmowały się naprawą taboru kolejowego. W 1993 roku uległy prywatyzacji i zostały sprzedane firmie Pars DMN s. r. o. Šumperk. Obecną nazwę zakłady otrzymały w 2000 roku, zaś od 2008 roku należą do Škoda Holding.


Modernizacja obejmowała montaż kabiny maszynisty - zmodernizowanej w porównaniu z poprzednimi wagonami 954, modernizację wózków ze zwiększeniem prędkości maksymalnej ze 120 km/h do 140 km/h, montaż kabiny WC z obiegiem zamkniętym, odnowienie wnętrza i zmianę układu drzwi.

Wagon osadzony jest na dwóch dwuosiowych wózkach Vagonka Studenka GP200. W stosunku do oryginału, wózki zmodernizowano przez dodanie tłumików hydraulicznych w I stopniu odsprężynowania. W podwoziu wagonu zamontowano nową przetwornicę statyczną ELPU JN3014/6/400/24. Zmieniono również lokalizację urządzeń pneumatycznych i elektrycznych. Zawory pneumatyczne zostały dostarczone przez DAKO. Wagon posiada systemy automatycznego hamowania i automatycznego sterowania pociągiem WTB (Wire Train Bus). Spełnione są wymogi TSI 2008/164/WE. Wagon dostosowany jest do montażu systemu ECTS.



Kabina sterownicza jest niewielkich rozmiarów, z centralnym umiejscowieniem stanowiska maszynisty, pokaźnych rozmiarów pulpitem, jednym oknem czołowym i 4 bocznymi. Za kabiną umiejscowiono szafę elektryczną oraz szafę pneumatyki. Dalsza część wagonu to nieznacznych rozmiarów przedział przeznaczony do przewozu wózków i rowerów, z 12 rozkładanymi foteli zamocowanymi do ścian bocznych. Pomiędzy przedziałem rowerowym a wejściem do wagonu zabudowano kabinę WC z obiegiem zamkniętym, przystosowaną do obsługi osób niepełnosprawnych. W kabinie zamontowano odchylaną półkę do przewijania niemowląt. Za toaletą znajduje się przedział wejściowy z dwuskrzydłowymi drzwiami rozsuwającymi się na zewnątrz nadwozia. Z przedziału wejściowego przechodzi się do przedziału z miejscami siedzącymi w układzie 2+2, ustawionymi przodem do siebie. Na końcu wagonu znajduje się przedsionek wejściowy z jednoskrzydłowymi drzwiami. Wnętrze jest klimatyzowane. Przy siedzeniach zamontowano gniazdka 230 V do ładowania laptopów. W wagonie znajduje się 70 miejsc siedzących, w tym 18 rozkładanych (wbrew informacjom z prospektów). Przy złożonych siedzeniach możliwy jest przewóz 10 rowerów i 2 wózków inwalidzkich.

  

Wagony sterownicze 961 pracują w systemie push&pull z lokomotywami serii 163 (Vmax 120 km/h, 3480 kW), 363 (Vmax 120 km/h, 3480 kW) i 380 (Vmax 200 km/h, 6480 kW).

W porównaniu do zespołów regionalnych RegioPanter, skład z wagonem sterowniczym 961 charakteryzuje się brakiem niskiej podłogi, mniejszym sumarycznym przekrojem wejść, mniejszą o 20 km/h prędkością maksymalną i mechanicznym odsprężynowaniem II stopnia. Podobieństwa pociągów to estetyczny design (z nieznaczną przewagą na korzyść nowszego Regiopanter), estetyczne wnętrze, identyczne fotele, klimatyzacja wnętrza, a także dostosowanie do przewozu rowerów i osób niepełnosprawnych.


Tabela 1. Dane techniczne wagonu sterowniczego 961.

Producent

Vagonka Studenka

Wykonawca modernizacji

Pars nova a.s. (grupa Skoda)

Długość

24 500 mm

Szerokość

2 883 mm

Wysokość

4 230 mm

Szerokość toru

1 435 mm

Waga

41,1 t

Miejsca siedzące

70

Miejsca stojące

60

Miejsca dla wózków inwalidzkich

2

Minimalny promień łuku

150 m

Prędkość maksymalna

140 km/h

 

Zdjęcia z przebudowy wagonów:

O modernizacji informowaliśmy już tutaj i tutaj.

Zdjęcie wagonu Bdt 279 przed przebudową 

Informacje producenta o modernizacji (j. czeski)

Zawór hamulcowy DAKO 

Dodatkowe informacje o serii 961
Opis konstrukcji wózka GP200
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
961
CD
Czechy
  • devil – 27.06.2012

    Błąd w tabeli, Vagonka a nie Vagonce

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....