TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Wagony czeskie, bo polskie trzeba remontować
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.01.2017 09:07:36 11 komentarzy
Wagony czeskie, bo polskie trzeba remontować

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy, że z wolsztyńskimi parowozami będą, już od marca, kursować wagony czeskie. Mamy potwierdzenie tych doniesień, a także wyjaśnienie dlaczego?

Parowozownia Wolsztyn jest zobowiązana do zakupu wagonów do wykonywania, na zamówienie Województwa Wielkopolskiego, wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Przewozy będą wykonywane trakcją parową w wielkości określonej w umowie ? mówi nam Andrzej Jabłoński, Dyrektor Parowozowni Wolsztyn. I dodaje, że Parowozownia Wolsztyn musi rozpocząć wykonywanie przewozów planowych od marcowej korekty rozkładu jazdy PKP PLK.

Według rozeznania przeprowadzonego przez PKP Cargo S.A. i Parowozownię Wolsztyn, nie ma obecnie na rynku polskim sprawnych wagonów z ogrzewaniem parowym lub ogrzewaniem indywidualnym do prowadzenia przewozów planowych ? wyjaśnia dalej Jabłoński. Według otrzymanej informacji, PKP INTERCITY mogłoby wybrać wagony do sprzedaży. Przedstawiono do sprzedaży wagony typów 112Ag, 111As, 111Ax, 609Ar, były eksploatowane na sieci PKP, są przystosowane do ogrzewania parowego, po uzupełnieniu braków i wykonanych naprawach, mogłyby być ogrzewane parą. Wszystkie wagony wymagają wykonania naprawy głównej. Szacunkowy koszt zakupu jednego wagonu może wynosić około 34 tys. zł, natomiast szacunkowy koszt naprawy głównej takiego wagonu od 300 do 400 tys. zł za jeden wagon. Podobna sytuacja jest z wagonami Przewozów Regionalnych. Wykonanie ewentualnej naprawy może potrwać kilka miesięcy. Koleje Czeskie wyrażają chęć sprzedaży wagonów, w korzystnej cenie . Oferowane wagony są sprawne technicznie i obecnie eksploatowane przez CD. Zakup wagonów czeskich jest korzystniejszy kosztowo oraz wagony te są sprawne technicznie i zdatne do eksploatacji. Jest to szczególnie istotne w związku z przewidywanym rozpoczęciem przez Parowozownię Wolsztyn przewozów planowych od dnia 13 marca 2017 r. Wagony PKP INTERCITY wymagają wykonania naprawy głównej ? wyjaśnia Jabłoński.

I dodaje jeszcze, że Parowozownia Wolsztyn jest instytucją kultury i posiada ograniczony budżet na zakup wagonów. Oferta CD jest jedyną ofertą spełniającą warunki i aktualne możliwości finansowe Parowozowni Wolsztyn. Wagony te będą wykorzystywane do wykonywania przewozów planowych w relacji Wolsztyn-Leszno-Wolsztyn od poniedziałku do piątku oraz relacji Wolsztyn-Poznań-Wolsztyn w soboty. Co ważne, zwłaszcza z punktu widzenia miłośników kolei, wagony zostaną przemalowane na kolor oliwkowy. W przyszłości, w miarę posiadanych środków finansowych przewidujemy zakupy innych wagonów do prowadzenia pociągów turystycznych ? optymistycznie kończy Dyrektor.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Parowozownia Wolsztyn
Ceske drahy
wagon
parowóz
  • Marcin. – 20.01.2017

    Problem braku wagonów nie pojawił się wczoraj, już dawno trzeba było zadbać o tą sprawę, a nie tłumaczyć się długim czasem realizacji remontu.

  • Hans – 20.01.2017

    @Marcinek - czytaj ze zrozumieniem - NG wagonu to 300 - 400 tysi i to jest podstawowy problem a nie czas remontu.

  • kolejFAN – 20.01.2017

    i dobrze! pytanie ile kupią tych wagonów?

  • Też Marcin ale inny – 20.01.2017

    Wcześniej zacząć i drożej zapłacić - może zasponsorujesz?Generalnie widać, że u Czechów jednak jest porządek większy - jak nam brakuje sprawnych wagonów (bo po krzakach mamy w bród! tylko co najmniej bez aktualnego przeglądu) lub chcielibyśmy kupić - zawsze mają sprawne. Wygląda na to, że mamy problem z utrzymaniem i to tak torów jak i taboru! Unia daje darmo i zbyt dużo - nawet na bogato nie jesteśmy w stanie wykorzystać - to zrobi się od nowa albo kupi nowe! Polnische Wirtschaft to jednak nie stereotyp! - to praktyka dnia codziennego (przynajmniej na polskiej kolei)!

  • kolejFAN – 20.01.2017

    @Też Marcinwszystko pięknie, ale Czesi nie mają rozbicia dzielnicowego kolei. I u nich CD remontuje wagony i kupuje nowe zarówno dla pociągów Os,.Sp,,IC, Ex, EC, R, Rx. U nas trwa rozbicie spółkowe no i IC sobie coś tam remontuje, a PRy nie mają kasy lub też nie chcą tego robić i rewizje leżą. Jaki płynie z tego morał? zniszczyliśmy normalną kolej w Polsce i wprowadzilismy patologię..

  • anarh – 20.01.2017

    I nie ma czym jechać jak coś nawali , kiedyś od towarowego brali na szlaku który był najblizej / wolny , i podłaczał nawet bez ogrzewania i jechał zeby doprowadzic skład na większa stację, A nie jak teraz stoi godzinami bo nie ma kto nawet ściągnąc zeby odblokowac tor. / bo nie ta spółka, nie tak lokomotywa, albo jest nasza ale 300 km dalej , a pasażer niech sobie siedzi godzinami. skandal

  • Damian – 21.01.2017

    Nie rozumiem, wagon to 34 tyś zł a remont 300 -400 tyś zł ?. Ps. To jakim prawem tyle kosztuje taka naprawa skoro rzemieślnicy dostają 2 tyś zł pensji razy X pracowników to i tak tyle nie jest to warte, pk prostu pseudo specjaliści i pseudo doradcy za podbicie pieczątki i podpis homologacji życzą sobie tysiące bo rzekomo biorą odpowiedzialność za to.

  • kolejFAN – 21.01.2017

    @Damian : też mnie zastanawiają te kosmiczne ceny remontów starych trupów. Z czego wynikają takie horrendalne sumy???? To samo z rewizjami szynobusów...

  • Marcin. – 21.01.2017

    @Hans A słyszałeś kiedyś taki termin jak koszt eksploatacji? Przecież nawet wstawki hamulcowe będzie trzeba sprowadzać z zagranicy.

  • kku – 22.01.2017

    A za jakiś czas trzeba będzie wykonać naprawę główną czeskich wagonów i co wtedy? Kolejne wagony w krzaki ? Myślę za NG kosztuje tyle bo wagony są zaniedbane i rozkradzione.

  • :( – 23.02.2017

    Na zdjęciu to chyba pociąg specjalny wraca ze Świątek do Gorzowa i za chwilę przetnie linię Kostrzyn-Krzyż?. Tu też szkoda, że ledwo co przywróconą do ruchu towarowego linię Myślibórz-Gorzów po prostu odcięto i przeznaczono do likwidacji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....