TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Warszawa bez linii obwodowej
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.02.2017 12:38:53
Warszawa bez linii obwodowej (wiz. PKP PLK)

Przez ponad rok pociągi nie będą kursować między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią. W tym czasie PKP PLK będą remontować ten odcinek ważnej dla stolicy linii kolejowej. Szykują się spore utrudnienia dla pasażerów już od 12 marca br.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że zmodernizują tory, wiadukty i urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska. Dziś podpisano wartą ponad 196 mln zł brutto umowę na remont linii obwodowej w Warszawie.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w aglomeracji warszawskiej pozwolą na lepsze podróże oraz integracje kolei z komunikacją miejską. Przebudowa linii obwodowej to jeden z projektów na przebudowę warszawskiego węzła kolejowego, na którą w Krajowym Programie Kolejowym przewidziano ok. 2 miliardy zł – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP PLK informują, że w 2018 roku na kolejowej mapie Warszawy będą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Przebudowane zostaną istniejące obiekty: Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa to Warszawa Wola) i Warszawa Koło (nowa nazwa to Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia. Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Komunikacje ułatwią m.in. windy. Przystanek Warszawa Koło (nowa nazwa Warszawa Młynów) będzie funkcjonalnym węzłem przesiadkowym łączącym kolej, tramwaje i metro. Koncepcja przebudowy linii obwodowej powstała we współpracy z przewoźnikami i samorządem.

Zmienią się wiadukty kolejowe nad ulicami Wolską, Kasprzaka, Obozową i Zawiszy. Nad ulicą Górczewską przy wiadukcie powstaną nowe kładki dla pieszych. PLK wybudują też nową kładkę, która umożliwi lepszą i bezpieczną komunikację w obrębie dzielnicy (ul. Prądzyńskiego). Do budowy przejścia posłużą elementy starego wiaduktu z ul. Zawiszy. Przebudowa i terminy robót na obiektach będą ustalone z miastem. Rozbiórki będą prowadzone weekendami, by ograniczyć maksymalnie zmiany w ruchu drogowym.

Między stacją Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia oraz Warszawa Gdańska – Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu z "obwodówki" będzie mogło korzystać więcej pociągów – zwiększy się przepustowość i sprawniejsza będzie komunikacja kolejowa w aglomeracji warszawskiej.

Na stacji Warszawa Główna Towarowa wybudowane będzie Lokalne Centrum Sterowania. Nowoczesny obiekt zarządzania ruchem usprawni przewozy po zachodniej stronie miasta. Po przebudowie lepiej będą też dostosowane do ruchu towarowego stacje Gołąbki i Jelonki. W przyszłości, uzyskane efekty usprawnią również podróże dalekobieżne.

Projekt "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)" realizuje firma Budimex. Umowa z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. została podpisana 17 lutego 2017 r. Czas realizacji kontraktu to 26 miesięcy, czyli do połowy 2019 roku. Do marca 2018 r. planowana jest przebudowa na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska. Wartość umowy ponad 196 mln zł brutto.

W czasie przebudowy linii obwodowej, pociągi od strony Legionowa będą dojeżdżały tylko do stacji Warszawa Gdańska. Dalszą podróż zapewni komunikacja miejska, gdyż jest możliwość przesiadki do metra, autobusów i tramwajów.

Prace na linii obwodowej to kluczowa inwestycja przed remontem linii średnicowej między stacjami Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią. Podczas przebudowy średnicy pociągi dalekobieżne skorzystają z linii obwodowej. Przez centrum Warszawy pojadą pociągi aglomeracyjne i regionalne.

W 2016 r. PLK zakończyły pierwszy etap przebudowy linii obwodowej. Nowy peron na stacji Warszawa Gdańska zwiększył możliwości obsługi pasażerów pociągów dalekobieżnych. Zmodernizowane zostały tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna na odcinku Warszawa Gdańska – ulica Kozielska.

Nazwy przystanków po przebudowie:

• Warszawa Młynów obecnie Warszawa Koło.

• Warszawa Koło nowy przystanek przy ul. Obozowej (roboczo określany Warszawa Obozowa)

• Warszawa Wola obecnie Warszawa Kasprzaka

• Warszawa Powązki nowy przystanek przy ul. Powązkowskiej

Liczby inwestycji na linii obwodowej:

• 2 nowe przystanki

• 3 przebudowane przystanki

• 4 przebudowane wiadukty

• 3 nowe kładki dla pieszych

• 14 km torów

• 1 Nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania



Sprawdź też:
PKP PLK
remont
Warszawa
stacja

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...